Hva kalles stebestemor/far

Marens_lille_ugle

Betatt av forumet
Både mannen min og jeg har skilte foreldre, som har vært gift igjen, og skilt igjen... som til slutt har ført til at vi har mange foreldreroller i livet vårt. Vi har god kontakt med alle, og inkluderer selvfølgelig alle i datteren vår sitt liv. Det er første barnebarn på begge sider og vi er i tvil om hva vi skal kalle våre steforeldre/lille sine stebesteforeldre. For å gjøre det minst mulig forvirrende kaller vi våre biologiske foreldre for mormor/-far og farmor/-far.

Noen andre med mange foreldreroller som har tips?

Både mannen min og jeg har skilte foreldre, som har vært gift igjen, og skilt igjen... som til slutt har ført til at vi har mange foreldreroller i livet vårt. Vi har god kontakt med alle, og inkluderer selvfølgelig alle i datteren vår sitt liv. Det er første barnebarn på begge sider og vi er i tvil om hva vi skal kalle våre steforeldre/lille sine stebesteforeldre. For å gjøre det minst mulig forvirrende kaller vi våre biologiske foreldre for mormor/-far og farmor/-far.

Noen andre med mange foreldreroller som har tips?
Stesønnen sier farfar Benny og farfar Henrik :) han sier bare navnet til stefarmor :)

Jeg kaller min stebestefar for "Bebbe", det gjør alle barnebarna hans. Sønnen min kaller stefaren min for "Ba" :) Det er noe han har kommet på selv, lille poden var vel 1,5 år da han begynte å kalle han det.
Kan jo hende dine barn kommer opp med et eget navn etterhvert også? :)

Ellers så sier vi farfar og bestemor, og mormor og bestefar (som plutselig har blitt til "Ba" da ;)). Farmoren og morfaren hans er alene.

Her er det mormor og besten ;) å morfaren er alene, svigermor er bestemor (østlandet) :)

Mannen mor og far er skilt. Mora hans er ikke gift eller har samboer så barnebarna kaller henne farmor, mens faren har ny kone og vært gift med henne i snart 25 år... De kalles bestemor og bestefar.

Back
Topp