Hva kalles besteforeldrene?

Markmusa

Gift med forumet
Lurer litt på hva besteforeldrene/kommende besteforeldrene får av "titler" ? Det er mye min, dine og våre barn så tror det er mye morsomme varianter rundt om kring [;)]
Vi er en utvidet familie så til oss er det:

Mormor og bestefar, mimmi og farfar, morfar og Marith

Til snuppa mi heter de på min side: Bestemor og bestefar, var bare helt naturlig valg det:)
Og på samboer sin side; besta og besten,hehe.. Det er noe alle barnebarna har kaldt de før snuppa kom tol verden, men nå har vi veldig lite kontakt med de så Indine kjenner de ikke...

Her blir det bestemor og mormor[:D]

farmor og farfar
bestefar og mormor[:)]

foreldrene mine er ikke skilt... de synes bare bestemor og morfar høres så gammelt ut[8D]

ORIGINAL: MammanTilSnuppa

farmor og farfar

foreldrene mine er ikke skilt... de synes bare bestemor og morfar høres så gammelt ut[8D]

Hehe... Mamma ville heller ikke bli bestemor, mormor syntes hun hørtes så mye yngre ut [:D]

ORIGINAL: Markmusa

farmor og farfar

Hehe... Mamma ville heller ikke bli bestemor, mormor syntes hun hørtes så mye yngre ut [:D]

jepp[8D] og foreldrene mine synes morfar høres så veldig gammelt ut,så pappa ville ikke ha den tittelen[8D] forsåvidt enig med dem, men det er nok fordi jeg vet om kun en morfar, og han er langt over 80[:)] stakkars pappan min, han er jo bare rett over 40[8D]

mine foreldre er skilt og har nye parnere, så her er det:
Mor og Far (mamma og hennes mann)
Bestefar og Besteberit (Pappa , og hans dame. skulle egentlig være Bestefar og Berit, men så ble det besteberit etter Niesen min fant ut at det var best)

Siden min mann er enebarn er dette deres første - vet at moren hans vil være bestemor. har ikke hørt noe om hva faren hans vil bli kalt enda... =)

ORIGINAL: Markmusa

farmor og farfar

jepp[8D] og foreldrene mine synes morfar høres så veldig gammelt ut,så pappa ville ikke ha den tittelen[8D] forsåvidt enig med dem, men det er nok fordi jeg vet om kun en morfar, og han er langt over 80[:)] stakkars pappan min, han er jo bare rett over 40[8D]

Hehehehehe... [:D] Pappa hadde ikke noe valg i og med sambo til mamma ikke kunne bli noe annet enn bestefar. Morfar blir jo feil [;)]

Hehe, sambo er skilsmissebarn og har to sett med foreldre, i tillegg er farfaren hans skilt, så mini(ene) kan skilte med 10 stk oldeforeldre faktisk...
Besteforeldrene er mormor og morfar, farfar og bestemor, bestemor og bestefar. Bruker en del fornavn på bestemor'ene for å skille de, evt stedet de bor på. Men, en utfordring er det. Men småtten her på snart 3 år har full kontroll på hvem som er hvem [:D]

Her er det bestemor og bestefar som er mine foreldre. Også er det farfar som er alene, og farmor og Tore[:D]

Fra min side blir det Mormor, morfar og bestemor Rose.
Fra hans side blir det Bestemor og bestefar [:)]

Her er det

mormor og bestefar
mormor og morfar
bestefar

Her er det mommo og mosæ, førstemann klarer ikke helt å si morfar så mosæ ble det, og prøv å si noe annet[8D][8D] På samboers side er det Gran, siden han er fra england.Det var det hun ville bli kalt[:D][:D][:D]

bestemor, farfar og mor

På gubben sin side er det: Bestemor og Jan, Bestefar...og Mor og Far til oldeforeldrene

Min side: Mommo(som døde i fjor sommer) og Moffa...og oldemor og oldefar[:)]

På min side:

Mormor
Besse

På mannens side:

Mommo (Svigermor er finsk, og i Finland er det mommo uansett om man er farmor eller mormor )
Mara (Mannens stefars navn)

Svigerfar er desverre død, men han var farfar [:)]

Mine er bestemor og bestefar, mens mannen sine er farmor og farfar, enkelt og greit [:)]

Da storebror ble født fikk han mormor og bestefar hos mine foreldre. Pappa har alltid sagt at han var en bestefar, ingen morfar.
Storebror klarte ikke si bestefar når han var liten, så da ble det beste, noe han sier enda, som snart ni åring, og det er de vi alle kaller pappa nå[:D]

Vi er litt usikker på hva svigermor ønsker, jeg tror ikke hun har tenkt så mye på det enda. Blir nok enten farmor eller bestemor vil jeg tro.

Vi har
Mormor og Bestefar (uttales mommo og bæssin av snuppa på straks to år)
Morfar og Bestemor (uttales moffa og ? har ikke helt dreisen på bestemor)
Farmor og Farfar (uttales mamo og faffa)

Foreldrene mine er skilte med nye partnere.

her sier Ådne mormor og mossa

Vi sier morfar da.. men om han forsetter me mossa så syns jeg det bare er søtt. Vi er tre søstre på min side så ryddig me mormor og morfar.

På andre sida er det besta og besten. K sa besta og besten til begge setta med sine besteforeldre så noe annet hadde vært unaturlig.. han har en søster så da kan de blir kaldt det samme om/når hun får barn.

Back
Topp