Hva kaller ungen din..

mamsemor

Forumet er livet
Aprilbarna`15
... tanter og onkler?
Sier barna navnet på personene, eller sier de tante, onkel?

Her går det litt om hverandre. Men mest navn.

Markus sier tante, men han kan ikke si så veldig mye ennå[;)]
Kommer til å bli tante, onkel og faster[;)]

Onkel......
tanta.....

Min bror med sambo er onkel og tante + navna.[:)]
Sambo sin bror er bare navnet, sånn han vil ha det.
Og en kompis av sambo, fadder til snupi, er onkel+ navnet, og det har ho funnet på helt selv.[:D]

Onkel og tante+navnet.[:)]

Jeg er tante til to nydelige jenter og de kaller meg tate ie (tate=tante, ie=navnet mitt, noe forenklet...)

har ingen tante eller onkel

her er både ekte tanter og onkler, og de som egentlig er grand-tanter og onkler blitt kaldt tante+ navn og onkel+navn.. pluss min beste veninne som også blir kaldt tante![:)]

de sier tante og så navnet deres... fks: Tante Ellen[:)]

her har snuppa en haug med tanter og onkler. hun sier som regel tante + navnet og onkel + navnet. Kun broren min som hun sier kun onkel til uten navn. Men det gjør alle andre ungene i familien også, sier kun onkel til broren min.

sier tante og onkel 

Onkel og tante..

Tante og onkel.

Dvs..

Tante xxxx (søstera til gubben)
tante xxx og onkel xxx (min søster og hennes mann)

Det varierer litt. Søskene mine er 14, 16 og 22 år, så ikke alltid de sier tante før navnet, men det hender. Svigerinnene mine sier de tante til.

Og så sier de tante og onkel (+navnet) til mine tanter og onkler, så de har dobbelt opp[:D] (+ at jeg sier tante og onkel til ett par av mamma og pappa sine tanter og onkler, og legger jo ikke det vekk når jeg snakker om de til barna, så her er det en skokk med tanter og onkler kan du si[:D])

ORIGINAL: Immunda

ORIGINAL: Lillingen

Markus sier tante, men han kan ikke si så veldig mye ennå[;)]
Kommer til å bli tante, onkel og faster[;)]

Hva er faster ?

Faster er vel det svenske ordet for fars-søster.
De har vel moster, faster, farbror og morbror[:D]

Her er det tante *navnet på tante*, og onkel *navnet på onkel*. Søsteren til pappa'n er det eneste "ekte" tanta (alle andre er gift med brødrene våre) og er bare 9 år - hun er den stolte "eier" av tittelen Tante (med stor T og ikke navn etterpå[:D][:D])

Her har det med begge fra de har kunnet prate gått i tante/onkel+navn...
Tante Mette, Onkel Fredrik, Tante Lene osv...

har bare en onkel og det er okka.... begynte med det før hun kunne si onkel, så har det bare blitt sånn videre...

min venninne = tante
min tante liv = lillill
hans onkel martin = mattin
og de andre har ikke navn.. [:)]

Back
Topp