Hva kaller dere besteforeldrene til barnet?

Solstråletante

Elsker forumet
Lurer litt på hva dere kaller de forskjellige besteforeldrene til barnet? Og hvordan forholdet til de er.. Får ikke helt bestemt oss her, og er litt kompliserte forhold[8D][&:] Skal ikke være greit...

De fikk bestemme selv, her er det ingen kompliserte forhold siden både hans og mine foreldre holder sammen[:)] Og vi har godt forhold til begge sider, heldigvis! Lillemann er superglad i alle 4 og de i han[:)]

Mine foreldre er bestemor og bestefar, hans foreldre er farmor og farfar[:)]

ORIGINAL: *obaibi*

De fikk bestemme selv, her er det ingen kompliserte forhold siden både hans og mine foreldre holder sammen[:)] Og vi har godt forhold til begge sider, heldigvis! Lillemann er superglad i alle 4 og de i han[:)]

Så greit:) Foreldrene mine prater ikke sammen, men er ikke noe vondt mellom de og svigers:) Mamma er lissom mormor(har nieser og nevøer som hun er det for) men, hun har alltid vært fornærmet for hun ikke har blitt kaldt bestemor(noe som er uaktuelt for meg, hun er ikke en bestemortype i mine øyne - hun er meget komplisert, babyen kommer ikke til å bli passet av hun osv)
Pappa kunne jeg egentlig tenke meg at ble kaldt bestefar, men det vil jeg også at svigers skal bli kaldt(de kaller seg selv det alt), men babyen kan jo ikke ha to bestefedre som begge blir kaldt bestefar :P! Hmm... Kanskje det bare er greiest med mormor og morfar, bestemor og bestefar(svigers). Pappa er jo selv vokst opp med at foreldrene hans var bestemor og bestefar for meg og søskenbarna. Foreldrene til mamma var døde før jeg ble født... Noen råd:P?

Mine foreldre er bestemor og bestefar
Moren til mannen er bestemor, mens faren har vi ikke kontakt med...

Nå setter lillegutt gjerne navn i tillegg til bestemor også da.

mine foreldre er Bestemor og Bestefar,og sambos foreldre er Mimmi og Faffa[:D]

ORIGINAL: mariac84

ORIGINAL: *obaibi*

Så greit:) Foreldrene mine prater ikke sammen, men er ikke noe vondt mellom de og svigers:) Mamma er lissom mormor(har nieser og nevøer som hun er det for) men, hun har alltid vært fornærmet for hun ikke har blitt kaldt bestemor(noe som er uaktuelt for meg, hun er ikke en bestemortype i mine øyne - hun er meget komplisert, babyen kommer ikke til å bli passet av hun osv)
Pappa kunne jeg egentlig tenke meg at ble kaldt bestefar, men det vil jeg også at svigers skal bli kaldt(de kaller seg selv det alt), men babyen kan jo ikke ha to bestefedre som begge blir kaldt bestefar :P! Hmm... Kanskje det bare er greiest med mormor og morfar, bestemor og bestefar(svigers). Pappa er jo selv vokst opp med at foreldrene hans var bestemor og bestefar for meg og søskenbarna. Foreldrene til mamma var døde før jeg ble født... Noen råd:P?

Hmm, kjedelig når det er litt mer komplisert [&:] Men det går jo an å ha to bestefedre, kjenner mange som har det, blir gjerne litt mer sånn at man sier bestefar *navnet*/*plassen han bor*, men det går jo fint. Ellers er det vel greit med mormor og morfar, så lenge de ikke blir fornærmet for det.. Til mamman din kan du jo bare si det er for enkelhetsskyld siden hun allerede blir kalt mormor av så mange[:)]

da eg var liten kalte eg både mormor og morfar og farmor og farfar for bestemor og bestefar.. men nå så skal mine foreldre være bestemor og bestefar (de fikk egentlig ikkje bestemme det.. hehe...) og svigers er farmor og frafar...

hos oss blir mamma kalt som besta
og  svigermor blir  kalt farmor:)

pappaen min har vi ikke noe kontakt med

Her blir hannes foreldre bestemor og bestefar (de bruker ikke farmor og farfar), Mamma ønsket egt mest å hete bestmor oxo, men jeg vil ikke at de skal hetet det samme, og at lillemann da skal kalle de bestemor+navn.. Jeg har ikke far, så da blir min stefar oxo bestefar og mamma da mormor[:D][:)][:)]

ORIGINAL: Poppsi

Her blir hannes foreldre bestemor og bestefar (de bruker ikke farmor og farfar), Mamma ønsket egt mest å hete bestmor oxo, men jeg vil ikke at de skal hetet det samme, og at lillemann da skal kalle de bestemor+navn.. Jeg har ikke far, så da blir min stefar oxo bestefar og mamma da mormor[:D][:)][:)]

Mormor er jo like koselig som bestemor:) Så det er jo sånn jeg ville hatt det også egentlig:) Men, er ikke greit når jeg vil ha to bestefar, men vil ikke ha to bestefar:P hehe...Skal ikke være lett... Og sambo har jo ingen mening[&:]

Her blir mine foreldre kalt mormor og morfar, og svigermor ønsker å bli kalt bestemor siden hun egentlig syns farmor ikke er noe særlig. Den skjønner jeg ikke helt, hehe... Men greit for oss! Egentlig hadde det vært naturlig for meg med farmor, men men [:)] 

Her blir det Mormor og Far (mine foreldre) Ville egentlig at mamma skulle bli kalt mor, men hun ville helst bli kalt mormor, så da får hun det så klart [:)]

Bestemor og Bestefar (Foreldrene til mannen. Det er det de heter nå, for datteren til mannen..)

Kan en være bestefar og en besten? Mine unger sier bestemor og besten til hans foreldre og mormor og morfar til mine.

Her har vi:

Sambo sine foreldre: bestemor og bestefar
Min mor og hennes forlovede: mormor og navnet hans
Min far og hans kone: bestefar og bestemor
Min eks-stefar og hans kjærest: bestefar og hennes navn.

Min far: Bæste
Sambos far: bestefar

Vi har begge mistet mødrene våre, men kommer til å omtale mamma som mormor og svigermor som bestemor.

Her blir mine foreldre mormor og morfar og svigerforeldre bestemor og bestefar tror jeg. De har ikke barnebarn fra før, så vet ikke om det blir det eller farmor og farfar enda [:)]

svigers er bestemor og bestefar, pappa er bestefar og mamma er egentlig mormor.. men haakon sier konsekvent mimmi! så da er vel mimmi da..[:D]

Har fine forhold til alle fire besteforeldre. De fikk velge selv så det ble: Farmor og farfar og Bestemamma og bestepappa

Back
Topp