Hva kaller barnet ditt «bonus-bestemor/far»?

Pappa sin kone kalles for bestemor. Hun har vært i livet mitt siden jeg var 7-8 år og behandler meg som sitt eget barn, så var veldig naturlig at hun skulle få en tittel. Så de er bestefar og bestemor. Mamma sin mann kalles ved navn - noe annet var uaktuelt for oss.
 
Kalles ved navn. Men mine foreldre og besteforeldre sier bare mormor/bestefar og oldemor/oldefar.
 
Samboer til mora mi er navn.
Kona til faren min er Besta.
Kona til svigerfar er navn.
Mannen til svigermor er Besten.
Alle disse er også motsatt for barnebarn på andre siden. Altså, faren min kalles ikke Besta, men Besten... ;)
 
Mamma er mormor, mens hennes mann er bestefar (han er sørfra så ble mer naturlig uansett). Pappas kone går bare under navnet sitt, selv om jeg mener hun definitivt kunne blitt kalt for mor eller noe sånt. Har bare blitt sånn. :p
 
Både min mor og min far har funnet seg nye partnere og giftet seg. Samboerns foreldre er enda lykkelig gift. Det vil si at vi har tre par besteforeldre, på et vis. Min mor og hennes mann blir mormor og morfar (da han uansett har stilt opp meg for meg gjennom oppveksten enn min biologiske far), og det er det ingen problemer med. Min samboer har et sterkt forhold til ordet "bestefar" og vil veldig gjerne at hans foreldre blir bestemor og bestefar. Det har jeg ingen forestilling mot, men hva skal jeg da kalle min biologiske far og hans kone? Bestefar blir feil for sambo, og morfar blir feil for meg..
 
Jenta mi kaller stefaren min morfar. Selv omtaler jeg han ved navn. Så det har hun valgt selv :)
 
Min stefar kalles Far. Min stemor kalles ved kallenavn.
Siden de er gift og hadde vært sammen i flere år før jeg fikk barn, tenker jeg ikke på om det blir slutt. Blir nok uansett å ha kontakt med dem, om så.
Stemor var bare 26 da jeg fikk barn, ble unaturlig å kalle henne bestemor eller så.
 
Back
Topp