hva kaller barna dere?

Wiilma

Elsker forumet
sier alle mamma eller mor?

Jeg sliter sån med at BW kaller meg silje hele tiden [:-] føler meg som stemora hans når vi går i butikken, så skriker han silje etter meg.
Noen tips? har så lyst at han bare skal kalle meg mamma jeg.

[8D]her er det "pappa" og "mamma min". Han nekter for at vi heter noe annet!

Han kaller meg mamma. Og pappaen for pappa.

Thuva har begynt å skjønne at vi heter noe annet. Så noen ganger sier hun Lisa og Svenn. Hun har skjønt at det er effektivt å bruke navna våre hvis hun skal ha oppmerksomhet og hun ikke får det. Her en dag skulle hun ha kontakt med faren sin og da ropte hun pappa flere ganger, og når han ikke svarte ropte hun på "fenn" (Svenn).

Det er vel sikker bare en fase når de oppdager at mamma og pappa har andre navn også, de eksperimenterer veldig med språket.
Mamma og pappa navna kommer nok helt sikkert tilbake.

ORIGINAL: lisasmurf

Thuva har begynt å skjønne at vi heter noe annet. Så noen ganger sier hun Lisa og Svenn. Hun har skjønt at det er effektivt å bruke navna våre hvis hun skal ha oppmerksomhet og hun ikke får det. Her en dag skulle hun ha kontakt med faren sin og da ropte hun pappa flere ganger, og når han ikke svarte ropte hun på "fenn" (Svenn).

Det er vel sikker bare en fase når de oppdager at mamma og pappa har andre navn også, de eksperimenterer veldig med språket.

Sånn er det her også, syns han er så skjønn når han roper navnene våre hehe[:D]

Det hender hun roper navnet mitt etter meg om noen andre nettopp har gjort det... syns det er litt søtt og morsomt. Men det er jo en sjeldenhet, og jeg skjønner deg godt, for jeg vil jo at hun skal kalle meg mamma:)

Mamma og pappa - men hun har forstått at vi har ett navn, og sier Majus til pappan sin innimellom - ganske herlig da![:)] Men greit å bli kalt ved mamma og pappa!

Hun sier mamma og pappa. Og mamma min og pappa min[:D]

Minsten sier mamma, men han er ganske treg i forhold til språk. Eldstemann hadde en periode hvor han kalte meg ved navn, han oppdaget at mamman hadde et navn som alle andre [8D] nå sier han navnet mitt istedet for mamma hvis det er noe han synes er viktig/alvorlig å snakke om ellers går det i mamma [:D]

ORIGINAL: beibi08og11

ORIGINAL: lisasmurf

Sånn er det her også, syns han er så skjønn når han roper navnene våre hehe[:D]

Er sånn her å...

Samme med mormor/bestefar/farmor/farfar - går litt i navn der å innemellom.

Hun sier stort sett mamma og pappa, men vet også hva vi heter og kaller oss det innimellom [:)]

Er sikkert bare moro å kalle for navnet i en periode [:)]

Vanligvis sier han mamma, men vet hva jeg heter og sier det også innimellom særlig når andre bruker navnet mitt.

han kaller meg Mamma mor eller mamma eller mamma min. Hvis han ikke får oppmerksomheten min med engang han vill kan han rope navnet mitt i stede, da med etternavn i tillegg [8D]

Han sier mamma, mammamor, mamma Kvaløy (etternavnet mitt), Mamma Line, og bare Line.
Han sier pappa og pappaen sitt navn, samme med alle besteforeldrene.

Må tro jeg lo da jeg ikke gadd å hente han med en gang han våknet en dag :"mamma.. MAMMA!.. MAAAMMAAA!!!... MAMMA KVALØY!!!!"

ORIGINAL: Pigita

Hun sier mamma og pappa. Og mamma min og pappa min[:D]

Her er det bare mamma[:D]

Her går det i mamma min og pappa min [:)] For min del kan de vente med å vite hva jeg heter til de er 4-5 år gamle [8D]

Han sier mamma, og nesten alltid pappa. Hvis han har ropt pappa ørten ganger uten at pappan hører, så gauler han navnet.[8D] Han vet hva jeg heter hvis han blir spurt, men har aldri kalt meg det.

som oftest er det mamma, men det går også i navnet mitt.
her kan de navnene på de nærmeste i familien (som bestemor og bestefar har et annet navn utenom)

Back
Topp