Hva kaller barna besteforeldrene sine?

Hos oss er det 2xbestemor og 2xbestefar.

Det ble bare sånn.

Er jo veldig greit hvis noen tar på seg tittelen mormor eller farmor, men hvis den ene vil kalle seg bestemor så kan det jo ikke bare bli automatisk at den andre må ta en annen tittel.

Løste seg veldig enkelt her da jeg har kalt alle for bestemor og bestefar. Mens samboer har alltid sagt farmor og mormor. Så da blir mine bestemor og bestefar ❤️

Mimmi & faffa og bestemor & bestefar.

Her er det bestemor, bestefar og stefaren min ved navn. På far siden er det somma, faffa og farfar.

Var litt blanding. Både vi og besteforeldrene bestemte.

Mormor og morfar
Bæstemor og bæstefar
Farmor og bæstis
Farfar og paula.

Ingen som har bestemt noe egentlig, både jeg og pappaen kaller egne besteforeldre for mormor og morfar, farmor og farfar. Så det kaller barna våre sine også. ( bortsett fra en periode da morfar ble omtalt kun på fornavn, av uviss grunn. Og minsten som sa Moje til både mormor og morfar før språket var helt på plass)

Nå har ikke mine svigerforeldre barnebarn enda (første kommer i Juli), men mine foreldre har alltid vært bestemor og bestefar for min nevø, så blir nok det for min også.
Har ikke snakket så mye om svigerforeldrene mine, så vi tar det som det kommer tenker jeg:)

Var egentlig veldig enkelt.
Min pappa og stemor er bestefar og bestemor.
Foreldrene til samboeren kallers
Amma og Afi. Det er det islandske navnet for bestemor og bestefar.

Her er mine foreldre bestemor og bestefar fra før (farfar og bestemor for to av barnebarna da), mens hans foreldre kalles mor og far fra før, så vi føler det er naturlig å videreføre det. Mine foreldre ønsker å kalles bestemor og bestefar, mens hans mor nekter å bli kalt noe annet enn mor :p

Bestemor og bestefar på begge sider:D
Var vel barna som valgte det.

Her blir det farmor og farfar og bestemor og Besse. Bestefaren kaller seg selv Besse når han omtaler seg selv så hu lærer vel å kalle han det :p hu er 4 mnd så er enda en stund til :p

Her er det bestemor og bestefar med navnet etter på begge sider :) vet egentlig ikke hvorfor det ble slik, eller hvem som bestemte det. Men er jo greit at barna vet hva besteforeldrene heter også. :)

Her er det 2x bestemor å 2x bestefar men lillemor kaller mine foreldre for store bestemor å store bestefar å mannens foreldre er lille bestemor å lillebestefar hun har gjort samme på oldemødrene sine der er det også store oldemor å lille oldemor dette begynte hun med veldig tidlig helt av seg selv

Back
Topp