Hva jobber partneren din med?

Salvia

Forumet er livet
VIP
Julibarna2014
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
Er det noe du er ekstra fornøyd eller misfornøyd med, ang partnerens yrke?
Lønn, arbeidstid, vilkår etc.

Yrkessjåfør.

Ganske fornøyd hvor han er nå. Får veldig godt betalt og jobber turnus. Ei uke fra 06 - 1430 og ei uke fra 1430 - 2300. Fungerer fint for oss. Selvsagt følger mye av hus og barn på meg da, men det er jeg vant med og trives med :) Vilkår og alt er supert og de er flinke med å inkl familie.

Som jula. Elsker jula. Da inviterer alle sammen med familie for julegrøt og spekeskinke. De har skuespill om Betlehem og alt. Der inkluderer de barna vi har med til å være engel, Maria, Josef og sånt. Etterpå får de en gave som takk. Nissen kommer, tryllekunstner kommer, også er det loddtrekning. Hvor ALLE barna vinner en valgfri gave. Det er to premier utenom da, som regel en stor trøtraktor og en litt mindre.
Det hele er veldig koselig og veldig inkluderende. Jeg liker det kjempegodt og barna elsker det :) Tenker de bruker mye penger for den gleden der. De er rundt 700 stk som arbeider der, men er som regel kun de med familie som dukker opp på den festen da :) Ellers har de sommerfest (for voksne) og skidag (for familie), sydentur påspandert annethvert år for mann og frue. Og mye mer.

Han er yrkessjåfør:-). For tiden kun i ett engasjement. Det positive men den jobben han har nå er at han tjener ganske bra, det kjedelige er at han jobber skift annenhver uke dag og kveld. Håper han får en ren dagstilling etterpå.

Han er selvstendig næringsdrivende, er adk rørlegger og jobber med å legge fiber i bakken.
Han er enten borte fra mandag til torsdag, da de ofte jobber et stykke unna.
Ellers så jobber han som regel fra 7-19 mandag til torsdag, når dem jobber i nærheten.
Så det negative er at han er mye borte. Men jeg er vant til det, alltid hvert sånn, så lenge vi har hvert sammen
Men fri hver fredag+helga.
Han tjener også veldig god, så det er absolutt positivt :)

Han er lærer, og det er i grunnen positivt at han gir noe til barn rundt seg.

Han drar tidlig om morran da, så han får planlagt dagen eller andre dager. Så jeg er alene med ungene stort sett hver morra (bortsett fra da jeg også må være på jobb 7.30, da følger han eldste på Sfo og jeg tar frøkna i bhg)
Det positive med at han drar tidlig er at han slipper å sitte ettermiddag/kveld/helg å jobbe veldig mye. Men samtidig kan det være irriterende at foreldre ringer når det måtte passe dem, og særlig etter kl 22.30 om kvelden... :rolleyes:

Og han har fri i ferier og dermed kan ungene ha lange ferier og få de avbrekkene i året.

Ulempen med at vi er i nesten samme yrke (jeg i bhg) er at vi er avhengige av barnevakt på planleggingsdager.. Men det ordner seg som regel.

Avløser, bonde og klauvskjærer er min mann. Delvis misfornøyd :p bøndene ringer hele døgnet rundt, og han prioriterer de høyere enn himmelen så svare så og si alltid. Uansett om det er midt i middagen eller annrt og prater gjerne opp mot 1 time med de. Mye reising og svært lange arbeidsdager. Lite fri. Noe som gir meg stort ansvar for barnet og gården vår. Synes det kunne vært delt mer likt egentlig. Blir svert spennende å se hvordan livet blir når foreldre permisjonen er over og jeg også har 100% jobb i turnus.

Han er daglig leder i en bilforretning :)
Jobber MYE, men siden han stort styrer sin egen dag er han veldig fleksibel. Noe som passer bra da jeg jobber turnus ;)

Elektriker. Han er utdanna ingeniør, men umulig å få jobb som det nå. Fornøyd med lønna, ettersom han får ganske godt betalt tross i at han bare jobber som vanlig elektriker. Misfornøyd med arbeidsmengden de legger på ham, og at han sjeldent får overtidstillegg selv om han jobber ekstremt mye. Kun vanlig timelønn. Så håper han finner noe annet snart.

Han er vekter :) Så lenge han trives i jobben, er jeg fornøyd ;)

Mannen min er kjøreleder i Nordens største transportfirma, jobber 8-16(15) og har det egentlig ganske fritt på jobb. Tjener godt og styrer dagene selv, trenger han fri/hjemmekontor en dag er det sjelden et problem. Noe overtid blir det så klart av og til, men det klarer jeg/vi å leve med. Er generelt veldig fornøyd med jobben hans, men han sier selv han begynner å bli lei og vil prøve å gjøre noe annet. Han han jobbet for samme firma i 15 år så jeg skjønner han godt

Jobben i industrien. Har god utdannelse, veldig god lønn og jobber 7-15. Han har en veldig trygg jobb med mange goder.

Butikksjef i Teknikmagasinet og dørvakt på ett utested.

Han jobber mye. Så det er ett minus. Skulle gjerne hatt ham mer hjemme.
Men lønnen er bra. Å han trives veldig godt i begge jobbene.
Derfor han har begge :P

Min er snekker.
Han har bygget vårt hus helt selv så er veldig fornøyd med yrket hans :D

Han er jurist og jobbar i kommunen. Løna er bra (måtte litt ned då han bytta jobb i vår, men får 1,5 t kvar dag mindre i pendletid, så det veier absolutt opp) og han trivs med arbeidsoppgåvene. Han drar tidlig (jobbar vanligvis ca 7-15) for å komme heim tidlig. Dei har kjernetid 10-14 så fleksing er mulig ved behov.

Back
Topp