Hva jobber dere som/Utdanner dere til??

Astrone Laluna

Glad i forumet
Er det en praktisk jobb med tanke på barn?
Jeg MÅ ha en dagjobb og sliter litt med hva jeg skal utdanne meg til...det jeg vil er sykepleien,offshore,pedagogikk med tileggsfag som døvetolk...

døvetolker jobber vel kanskje mest på dagtid vil jeg tro,men sikkert kveld også....

ikke lett[&:][:)]
Har jobbet i barnehage da,det er jo kjekt det,men kan ikke se for meg det når jeg er 50+.... da er sykepleien osv mer tiltalende,nei....

hva jobber dere med/som????????????

er sykepleier og jobber turnus (dag/kveld/helg).
hadde ikke klart dette uten å hatt en mann som kun jobber vanlig kontortid.

Utdanner meg som førskolelærer.
Vil tro det er en jobb som vil passe mitt liv utmerket[:)]

Eg er lærar. Jobbar på dagtid, men ofte er det ein del ekstra som må gjerast på kveldar eller i helga. Ikkje lett å få gjort alt mellom 8-4 nei [&:] Men sånn ellers er det jo ein jobb som er lett å kombinere med småbarn. Ferie når dei har skuleferie/fri fråbarnehage er jo heilt supert [:)]

jeg er sosionom, jobber i rusomsorgen og har arbeidstid fra kl 0730 til 1500 hver dag (hvis jeg jobber fullt, jobber nå 80% med redusert arbeidstid hver dag. Har fleksitid uansett!) Holder på å fullføre videreutdanning i rusproblematikk. Spennende og givende arbeid. Ikke verdens beste lønn, men veldig bra arbeidstid ifht det å ha barn.

ORIGINAL: Lene040707

jeg er sosionom, jobber i rusomsorgen og har arbeidstid fra kl 0730 til 1500 hver dag (hvis jeg jobber fullt, jobber nå 80% med redusert arbeidstid hver dag. Har fleksitid uansett!) Holder på å fullføre videreutdanning i rusproblematikk. Spennende og givende arbeid. Ikke verdens beste lønn, men veldig bra arbeidstid ifht det å ha barn.

Hva ligger lønna på da?

Jeg utdanner meg til helsesekretær. Har tatt utdannelsen som hjelpepleier, og synes at det var helt supert både studie og jobben men det å jobbe kvelder og helger er litt uforenelig med både sosialt og familieliv. Da jeg hadde interesse innenfor helse og ikke ville studere 3 år (har allerede en bachelor fra bergen i sos. antropologi) så tenkte jeg at legesekretærer jobber 8-16. Ingen helger og ikke kvelder så da tar jeg det. Er ferdig til våren og begynte i august. Går 2 dager i uka. DEILIG!

Jeg er utdannet, og jobber som elektriker.. Kan absolutt anbefales, det er kjempegøy!!![:)] Bra timebetalt, fri i helgene og arbeidstid fra 7-3 [:)]

ORIGINAL: Bello

Hva ligger lønna på da?

Jeg har forhandlet meg opp til 352 000 med utgangspunkt i at jeg er utdannet sosionom, har jobbet med det samme i kommunen i 9 år og har spesialkompetanse i form av lang erfaring innen samme felt og en del kurs. Er spent på hvor mye jeg får i tillegg når jeg har levert og forsvart oppgaven min i desember, da har jeg jo fått "formalisert" spesialkompetansen min. Kommer til å kreve 30 000 (tror jeg)

Hva ligger lønna på da?

Jeg har forhandlet meg opp til 352 000 med utgangspunkt i at jeg er utdannet sosionom, har jobbet med det samme i kommunen i 9 år og har spesialkompetanse i form av lang erfaring innen samme felt og en del kurs. Er spent på hvor mye jeg får i tillegg når jeg har levert og forsvart oppgaven min i desember, da har jeg jo fått "formalisert" spesialkompetansen min. Kommer til å kreve 30 000 (tror jeg)

Men sosionomer generelt hva ligger lønna på der? Tenker da på om man ikke har spesialisert seg osv.

ORIGINAL: KjemSNARTtilPoenget

er sykepleier og jobber turnus (dag/kveld/helg).
hadde ikke klart dette uten å hatt en mann som kun jobber vanlig kontortid.

kan jeg spørre hva en sykepleier tjener kontra helsefagarbeider?noen som vet?

ORIGINAL: *Sprell levende*

Jeg utdanner meg til helsesekretær. Har tatt utdannelsen som hjelpepleier, og synes at det var helt supert både studie og jobben men det å jobbe kvelder og helger er litt uforenelig med både sosialt og familieliv. Da jeg hadde interesse innenfor helse og ikke ville studere 3 år (har allerede en bachelor fra bergen i sos. antropologi) så tenkte jeg at legesekretærer jobber 8-16. Ingen helger og ikke kvelder så da tar jeg det. Er ferdig til våren og begynte i august. Går 2 dager i uka. DEILIG!

Helsesekræter høres jo litt kjekt ut...

Hva ligger lønna på da?

Men sosionomer generelt hva ligger lønna på der? Tenker da på om man ikke har spesialisert seg osv.

Vi har fått et løft, starter på rundt 300 000 nå tror jeg. Da jeg begynte å jobbe startet jeg på 193 000, så selv om vi fremdeles har lav lønn har det forbedret seg masse de siste årene.

Hva ligger lønna på da?

Vi har fått et løft, starter på rundt 300 000 nå tror jeg. Da jeg begynte å jobbe startet jeg på 193 000, så selv om vi fremdeles har lav lønn har det forbedret seg masse de siste årene.

Det er jo ikke så gale da.

er utdannet førskolelærer og er har jobb som pedagogisk leder. Som deg ser jeg ikke for meg en sånn type jobb i all framtid, men satser på en mer administrativ stilling etterhvert. Har vert konstituert styrer siden mai og trives veldig godt i den stillingen, mye ansvar, men varierende jobb med mange utfordringer, samtidig som jeg har daglig kontakt med barna i barnehagen [:)][:)][:)]

Helsesekretær er kjempe spennende. I det offentlige tjener du minimum 272 000 etter endt utdanning, mens i det private er det ofte mer. Kjenner en som var ferdig i fjor og fikk 100% jobb hos en privat gynokolog. Hun tjener 315 000 uten noe ansenitet. Jeg går på folkeuniversitetet men hun fikk på utdanningshuset. Forskjellen er at jeg får autorisasjon når jeg er ferdig fordi helsesekretær er en vernet tittet mens hun ble så kalt medisinsk sekretær. Vi har nyaktig de samme bøkene, praksis og alt, og hun hadde ikke noe problem med å få jobb. Nå bor vi på østlandet i nærheten av Oslo så kan godt hende det er vanskeligere i litt mer glisne strøk for å si det sånn. Det vi lærer er kjempe spennende. Jeg har en fordel med å lest mye av anatomien og sykdomslæren før men nå skal vi kunne litt latin og ta blodprøver, dyrke andre prøvder og kunne ett dataprogram som de fleste sykehus og leger bruker. Jeg er kjempe fornøyd med valget. Lykke til.

Helsefagarbeidere har grunnlønn på 272 000 etter endt utdanning, så er det litt inviduelle forskjeller f.eks tjener de som jobber i oslo mer også har man alle tillegg som helg og kveld. Du kan regne ca 20 - 25 % mer enn full lønn om du jobber 100%. Altså utbetalt ca 325 000 - 330 000 i full stilling.

Sykepleiere har en begynnerlønn på 310 000 + tillegg. Tilleggene dems er litt høyere så ville kanskje regnet med en 350 000 i full stilling hvis du har ansvarsvakter og jobber helg + kveld.

Jeg er frisør. Jeg har ødelagt nakke og skuldre pga yrket mitt så jeg går aldri tilbake til det. Lønna er dessuten veldig dårlig ( tariff for frisører utdannet 10 år eller mer er 122 kr 50 øre ) og dagene er utrolig lange. Jeg jobbet stort sett 09.30 til 18. Nå går jeg på rehabilitering og er stort sett hjemme. Har vikariert noen dager her og der i barnehage.

Journalist er jeg, i ei avis.

Det er forsåvidt kompabibelt med barn, selv om vi er avhengige av barnevakt visse helger og kvelder siden mannen min også er journalist.

Vanlige dager jobber jeg halv ni til fire, han jobber ti over åtte til halv fire.

Så jobber jeg en kveld i uka (da har jeg fri på dagtid, begynner halv fire) og ei helg i mnd., da enten fredag kveld og søndag kveld, eller fredag kveld, lørdag formiddag, søndag kveld.

Mannen min jobber ei uke kveld i strekk (tirsdag til mandag), inkludert helga.

Litt puslespill iblant, men veldig fornøyd med å være ferdig så pass tidlig (i alle fall han, halv fire), og barnehagen ligger 10 sekunder fra jobb, og fem min. hjemmefra, så vi har forsåvidt ganske lange ettermiddager sammen.

Dessuten er det visse fordeler med å jobbe kveld også, kan jo ha gullet hjemme fra barnehagen og gjøre kjekke ting sammen på dagtid. Har dessuten to dager fri helga etter jobbehelg.

Back
Topp