Hva jobber dere som jenter, eller er du student/hjemmeværende?

Jobber 100% som avdelingsleder i elektronikk bransjen:)
 


krisak skrev:


Bergie skrev:
Syns veeeeldig mange er sykemeldt her, synd... Graviditet blir nesten sett på som en sykdom for tiden, spesielt i helsevesenet siden det er så mange kvinner, kvier meg til å si at jeg er gravid, fordi da tenker de vel sitt. Men jeg var ikke noe sykemeldt sist og har ingen planer om det nå heller... var like sliten sist også....


Å være sliten er en ting....å være så kvalm at man ikke vet hvor man skal gjøre av seg, og er avhengig av å være i nærheten av et do 24/ 7 er noe annet. Har selv ikke klart å være på skolen på 4-5 uker....og da er det snakk om å sitte på forelesning.  Har ikke klart å tatt meg av 2 åringen min, hus og hjem...så hadde jeg vært i jobb (uansett hvilken jobb) hadde jeg definitivt blitt sykemeldt.....Ikke alle svangerskap er like, og det er ike en sykdom nei, men mange har store plager gjennom svangerskapet..........

 
Butikkmedarbeider :)
 


ColgateSmile skrev:


krisak skrev:


Bergie skrev:
Syns veeeeldig mange er sykemeldt her, synd... Graviditet blir nesten sett på som en sykdom for tiden, spesielt i helsevesenet siden det er så mange kvinner, kvier meg til å si at jeg er gravid, fordi da tenker de vel sitt. Men jeg var ikke noe sykemeldt sist og har ingen planer om det nå heller... var like sliten sist også....


Å være sliten er en ting....å være så kvalm at man ikke vet hvor man skal gjøre av seg, og er avhengig av å være i nærheten av et do 24/ 7 er noe annet. Har selv ikke klart å være på skolen på 4-5 uker....og da er det snakk om å sitte på forelesning.  Har ikke klart å tatt meg av 2 åringen min, hus og hjem...så hadde jeg vært i jobb (uansett hvilken jobb) hadde jeg definitivt blitt sykemeldt.....Ikke alle svangerskap er like, og det er ike en sykdom nei, men mange har store plager gjennom svangerskapet..........




Nettopp! Høres ut som vi har det rimelig likt igrunn! Hvordan er det med deg ellers? Fått noe mot kvalmen? Jeg har fått Afripan nå, men de funker ikke noe særlig. Ligger for det meste på sofan og venter på neste spybølge likevell... 
 
hjemmeværende:)
 



Nettopp! Høres ut som vi har det rimelig likt igrunn! Hvordan er det med deg ellers? Fått noe mot kvalmen? Jeg har fått Afripan nå, men de funker ikke noe særlig. Ligger for det meste på sofan og venter på neste spybølge likevell... 


Trodde kvalmen holdt på å gi seg, etter to dager me bare oppkast 1 gang, og mye bedre form....men formen idag har vært elendig for å si det mildt....Har prøvd akupunktur mot kvalmen, men det funket ikke...skal til legen om en uke på første kontroll, skal da høre om jeg kan få noe mot kvalmen....hvis den ikke har begynt å gi seg til da (lever i håpet)!! Har du brukt afipran lenge da?? Er så redd for at dette skal vare hele svangerskape, og at ingen medisiner eller noe skal hjelpe..!!!

 
Jeg jobber 100% som lærer.
I tillegg tar jeg videreutdanning.
Synes det blir tunge dager med studier, barn og full jobb.
Kan hende jeg må kaste inn håndkleet med studiene, men har ikke lyst til å gi meg, så får se hvor lenge det går.
 
Sykepleier :) Har 70% fast, resten ekstravakter!
 
Jobber som 100% vernepleier på dement avd. Forrige gang holdt jeg ut til 1 uke før permisjonen, men får se denne gangen. er så kvalm og trøtt at jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg her :(
 


ColgateSmile skrev:

Trodde kvalmen holdt på å gi seg, etter to dager me bare oppkast 1 gang, og mye bedre form....men formen idag har vært elendig for å si det mildt....Har prøvd akupunktur mot kvalmen, men det funket ikke...skal til legen om en uke på første kontroll, skal da høre om jeg kan få noe mot kvalmen....hvis den ikke har begynt å gi seg til da (lever i håpet)!! Har du brukt afipran lenge da?? Er så redd for at dette skal vare hele svangerskape, og at ingen medisiner eller noe skal hjelpe..!!!



Har brukt det i en uke nå. Det hjelper veldig lite. Er så kvalm at jeg sliter med å bevege meg, for da kaster jeg opp. Det gir seg litt utpå kveldene, men igår kasta jeg opp i 6 tiden på kvelden også.. Merker at tablettene på en måte holder tilbake oppkastet, men av og til tar jeg dem ikke, for noen ganger er det faktisk bedre å bare kaste opp framfor å sitte hele dagen og "vente" på at man skal kaste opp.. Føler meg jo bra også etterpå, i ca 10 minutter så er det pån igjen.. 

Har prøvd ingefær og sånne seaband også, og har prøvd forskjellige kjærringråd, som te, sutte på isbiter og ingefær drikk osv. Ingen ting hjelper. Det verste er utmattelsen i tillegg, man blir rett og slett helt utslått av å ha det sånn dag etter dag.. Og den stakkars samboeren min som må gjøre absolutt alt, hehe.. 
 
Back
Topp