Hva jobber dere med?

  • Trådstarter Moderator Wilma
  • Opprettet
M

Moderator Wilma

Guest
Får dere noe tilrettelegging hvis det kommer til det? Eller har dere kanskje en jobb hvor svangerskapspenger blir et alternativ etterhvert eller allerede? :)
 
Jeg jobber i butikk. Tilrettelegging er ikke helt mulig, men jeg har flotte kollegaer som gjerne tar de tyngste løftene og vi samarbeider godt om oppgavene [emoji4] håper det kan gjøre at jeg holder ut lengre i jobb denne gangen.
 
Jeg er sykepleier og jobber på sykehus. Har allerede litt tilrettelegging og det vil bli mer etterhvert. Er enkelte pasienter bla. Jeg ikke kan være sammen med. Håper å kunne jobbe så lenge som mulig.
 
Jobber som frukost kokk på hotell! Tilrettelegging til en viss grad er mulig! Spørres litt kva man må tilrettelegge! Kan få hjelp til dei største og tyngste vareleveringane! Men Må jo stå og gå heile dagen, kan ikkje sitte å jobbe .
 
Jeg jobber som sykepleier på poliklinikk og kontor, så her er det endel tilrettelegging som er mulig. Jobbet på sengepost det forrige svangerskapet og da gikk jeg tiden ut. Håper jeg er like heldig denne gangenxsmile3
 
Er Barnehagelærer ig sjefen er flink til å ta hensyn, så jeg får tilrettelegging når jeg ber om det! Sist uke jobbet muskulaturen rundt rygg og mage veldig, så da jobbet jeg 80 hele uken istede for 100%.
 
Har kontorjobb og er ansatt i kommunen så det er absolutt mulig med tilrettelegging og de er veldig villige til å gjøre det. Blant annet så har vi en massasjestol jeg kan bruke hvis jeg trenger en hvil (eller massasje) [emoji4] I tillegg får jeg tilbud om gravidtrening i arbeidstiden.
 
Jeg jobber som miljøterapeut på en barnevernsinstitusjon. Etter første time hos jordmor igår skrev hun en søknad om svangerskapspenger pga risiko. Jobber med ungdom som har historikk med å havne i psykose, utageringer osv. Skal til arb giver i dag og få hans signatur også! Så regner med at jeg ikke får jobbe mer fremover [emoji15]
 
Som Avløser/Bonde er alternativet å ikke jobbe... Noe som ikke er et alternativ!
Utrolig mange risikoer, men her er det ingen som kan komme å gjøre jobben min "lettere". Dette er nok den største bak-delen med
yrkesveien jeg har valgt, men samtidig vil jeg ikke ofre en så fantastisk og givende jobb for noen måneder med tilrettelegging...
Man må bare gjøre ting litt saktere og litt mer kreativt, så går det som regel bra.
 
Jobber som bussjåfør. Har ikke kommet så langt som å prate med sjefen enda ( han er på ferie)
Har så langt ikke trengt noe tilrettelegging. men hvis det trengs så sier kollegene at det er muligheter for det iallefall
 
Er fulmtidsstident med ekstra emner :smiley-ashamed004 med deltidsjobb som kioskansatt på kino. Samarbeider om tunge løft og annet jeg kan trenge hjelp med etterhvert - som student har jeg jo noe frihet til å legge opp mitt eget arbeid
 
Jeg jobber i butikk. Tilrettelegging er ikke helt mulig, men jeg har flotte kollegaer som gjerne tar de tyngste løftene og vi samarbeider godt om oppgavene [emoji4] håper det kan gjøre at jeg holder ut lengre i jobb denne gangen.

Jeg jobber også i butikk, og merker at tilrettelegginger jo svært vanskelig.. (Vi er bare 1 på vakt om gangen). Men hvor lenge klarte du å jobbe sist, og hva var det som gjorde du måtte gi deg? [emoji4] Er første gang for meg, så hadde vært kjekt å høre litt fra andre som har gjort dette før [emoji6]
 
Arbeider som spesialpedagogisk miljøterapeut i barnehage. Følger opp barn med rett på spesialpedagogisk hjelp etter vedtak fra PPT. Grunnet bekkentrøbbel forrige svangerskap, har jeg fått tilrettelagt med færre barn, færre barnehager, mer kontortid og gravidtrening i arbeidstiden. Har også fått saker uten mye løft og uten utageringsproblematikk:) Er sykemeldt 30%, så jobber kortere dager.
 
Jeg jobber som privat fysioterapeut på klinikk. Litt vanskelig med tilrettelegging da jeg er selvstendig næringsdrivende, så håper jeg kan klare å jobbe så lenge som mulig frem mot februar.
 
Jeg jobber som pedagogisk-psykologisk rådgiver i PP-tjenesten☺ En utfordrende, men spennende, jobb - som jeg trives godt i. Er 100% sykemeldt pga svangerskapskvalme. Hadde hyperemesis og hang over doskåla i 8,5 månede ved forrige svangerskap. Håper det letter før denne gangen!
 
Back
Topp