Hva jobber dere med?

Jobber på sykehjem som pleieassistent, har hatt bekkenløsning siden uke 7, er 13+5. Merker at jeg sliter mer og mer pga tyngt fysisk arbeid. Har ikke krav på tilrettelegging da jeg jobber som ekstravakt. 50% student i tillegg, jobber 80-100%. Tenkt meg til legen imorgen for å få sykmld. Er nervøs og sliter med smerter på og etter jobb. Med tilrettelegging hadde det nok gått bedre.

Jeg er lærer! Er kontaktlærer for 1.trinn dette skoleåret + spes.ped.koordinator for skolen. Så langt går det veldig bra! Var litt svimmel noen formiddager,men sørget for å drikke mye vann,og da gikk det bedre. Håper jeg holder meg frisk helt til sommerferien, slik at jeg får følge elevene helt fram til sommeren!

Jobber i Barnehage. Er ikke gravid enda, men vi prøver.
Like spennende hver mnd, og håper på at vi klarer det snart. :)

En av mine kollegaer gikk gravid på jobb, tett opptil fødsel.
Selvfølgelig tilrettelagt i slutten med at vi andre tok oss av løfting, bøying, osv.
Håper jeg også får mulighet til å jobbe en stund under graviditeten.

Men det er jo forskjellig fra svangerskap til svangerskap ;)

Jobber som veileder i NAV, men er for tiden sykmeldt.

Er pedagogisk leder på småbarnsavd i BHG. Det går fint og jeg jobba helt ut sist svangerskap også :) må bare unngå å bære på de små / legge opp og ned i vogn og seng.

Jobber i BHG, full stilling. Jobber på stor avdeling og merker att med to gutter hjemme som skal på aktiviteter og div etter jobb gjør att 100% blir mye. Nå har jeg bekkenplager ved for mye gåing og bøy og tøy, så hvordan det blir når det blir full bhg igjen etter vinterferie er jeg usikker på:-/ men vi tar en dag om gangen :-) får tilrettelegging, så skal nok bli en løsning. Men fult ut er jeg nok usikker på om jeg får til av hensyn til meg og min familie. De er faktisk viktigere enn jobben ;-)

Jobber i butikk, ca 50-80% stilling. Går helt fint så lenge jeg passer tempo og løfteteknikk :) satser på å jobbe helt ut :)

Er sykepleierstudent. Skal jobbe på sykehjem i sommeren, regner med at det skal gå fint. :-)

Jeg jobber på mottak med økonomien men også mot asylsøkere. Jeg merker jeg sliter med lukter, konsentrasjon over papirarbeidet er også veldig vanskelig. Jeg gjør mye nybegynner feil som skaper ekstra arbeid. Jeg er nå sykemeldt og klarer to-tre timer 4-5 dager i uke, men da ligger jeg konstant hjemme med kvalme og hodepine og klarer knapt å dusje..i tillegg er det ingen som tar over for meg når jeg er borte så siden dette er tredje uken på sykemelding så er jeg konstant stresset over jobben. Jeg hadde håpet å jobbet fullt frem til permisjonen, ting kan enda endre seg :) ikke plaget med bekken enda, vært vondt de siste sju årene men i dette svangerskapet har det ikke vært noe problem så får se om det holder seg fint :)

Jobber på biblioteket på en vgs skole. :) Går helt fint så lenge jeg er gravid. Blir en del tunge løft til sommeren, når vi bestiller lærebøker men har allerede fått beskjed om at dette skal ikke jeg ta meg av da. :)

Er miljøterapeut i bolig for psykisk utviklingshemmede. I utgangspunktet er det ikke noe problem å være i en slik jobb som gravid, men jeg har slitt mye med kvalme nå i ukesvis og er dermed sykemeldt. De siste ukene 50% sykemeldt. Jobben er ganske krevende psykisk og noe fysisk.

Jobber i bolig for funksjonshemmede/multifunksjonshemmede. Sliter mye med vondt bekken. Jobber 100% nå,men tror jeg snart må gå litt ned. Det er mye tunge løft selv med hjelpemidler og ikke alltid så lett å vente på at noen kan hjelpe

Er sykepleier og jobber på sykehus! Så lenge formen er grei så blir jeg godt tatt vare på jobben! Unngår de tyngste løftene! Men får jeg bekkenløsning som sist så går det dårlig for man går en del når man er på jobb!

Jeg jobber som mediekonsulent, og er en kontorjobb så det går bra :) eneste som er slitsomt er at jeg har bekkenløsning og jeg må gå ned i første etasje for å gå på do, og jeg må mye på do... Men det blir nok bedre snart så da burde det ikke være noen problemer :)

Back
Topp