Hva jobber dere med/som?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Wilma
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Wilma

Guest
Trives dere i jobben? :) Blir det tilrettelagt for dere i svangerskapet? Eller har du kanskje en jobb hvor tilrettelegging ikke er mulig?

Er ambulansearbeider. Ingen mulighet for tilrettelegging eller omplassering så skal til lege til uka og diskutere svangerskapspenger.

Jeg trives kjempegodt. Jobber som digital markedsfører med mye frihet ang. flexitid, hjemmekontor osv. På kontoret er det så mange som er til og fra i møter, har hjemmekontor etc... noe som gjør det lett å gå ubemerket på de mange TUL’ene jeg er på for tiden.

Ingen som vet at jeg er gravid enda, men trenger ikke noe særlig tilrettelegging heller.

Jobber som miljøterapeut i bolig for mennesker med utviklingshemming. Ikke behov for tilrettelegging og satser på å jobbe så lenge som mulig :-)

Miljøterapeut på privat barnevernsinstitusjon uten muligheter for tilrettelegging! Foreløpig sykemeldt, så blir det svangerskapespenger fra uke 12!

Jobber som lærer. Ingen behov for tilrettelegging ennå, men er ikke redd for å be om det hvis det skulle dukke opp slike behov! Nærmeste leder vet at jeg er gravid, og terskelen er lav for å komme til henne.

Jobber som barnehagelærer :) Blir nok å slippe unna legging og løft. Har supre kollegaer, som tar mye hensyn nå når kvalmen er på det verste :)

Jeg er lærer :) Foreløpig ikke hatt mye behov for tilrettelegging, men fikk ha hjemmekontor når det var fjellskitur (tisse mye og oppkast passer dårlig på tur hele dagen). Stor arbeidsplass, IA-bedrift, med veldig sterk fagforening og ålreite folk i ledelsen, så tror ikke det vil bli noe problem å få tilrettelegging ved behov.

Jeg jobber i klesbutikk [emoji4] Trives veldig godt i jobben. Jeg får tilrettelagt når det blir behov for det, og det blir nok ikke før jeg ikke kan ta tunge løft og varer som kommer hver dag. Er foreløpig sykemeldt grunnet kvalme og oppkast, og skal ikke tilbake i jobb før jeg føler meg klar til det. Alle på jobb vet jeg er gravid, da det ikke var lett å skjule at jeg måtte kaste opp i hytt og pine [emoji28]

Jobber som miljøterapeut på internatskole. Sliter med bekkenet allerede så regner med at jeg blir gradert sykemeld etterhvert. Slet mye med dette sist som også gikk utover søvnen. Men får se hvordan våren blir. Kan tilrettelegge i starten, men det blir vanskeligere etterhvert :)

Jeg jobber som assistent på en kiropraktorklinikk og som massør (selvstendig næringsdrivende).
Trenger ikke tilrettelegging. Får behandling av kiropraktorne om det trengs. Når magen blir større må jeg nok endre noen arbeidsstillinger med tanke på massasjen. Men regner med å jobbe fram til fødsel. [emoji7]

I likhet med to andre over her er jeg lærer :) Jeg sa fra om graviditeten tidlig - og har nå sagt det til 1. Klassingene mine også, etter svangerskapskontrollen min igår. Vi hadde om kroppen - og elevene er supergira på å følge utviklingen til babys [emoji23] jeg viste bildet av hvordan fosteret ser ut nå fra gravid-appen. Dæven de skal få lære mye om hvordan babyer utvikler seg [emoji85] har god kontakt med nærmeste leder, og de står parat for hva enn jeg trenger. Helt fantastisk, altså. [emoji1308][emoji5]

Jeg er sosionom og jobber som veileder på et NAV-kontor. Fysisk sett er det en grei jobb som jeg ikke ser for meg at jeg trenger noen spesieøle tilrettelegginger i svangerskapet. Er utrolig trøtt og sliten for tiden, men det tror jeg har mest med den lille å gjøre..
Har ikke fortalt at jeg er gravid enda til noen på jobb. Litt "dårlig timing" siden jeg akkurat har fått tilbud om og takket ja til en prosjektstilling fra 1. april...

Jobber på bensinstasjon, og går inn i 100% vikariat nå snart. Er skift og helg, så blir vell litt sykemeldt på slutten, som sist[emoji4]

Jobber som sykepleier på Nyfødtintensiv.. Har allerede fått tilrettelagt slik at jeg ikke skal jobbe netter. Etterhvert får jeg lettere arbeidsoppgaver, som pasienter som ikke er kritisk syke og at jeg ikke skal ha mottak av nye pasienter.. Det kan være veldig tungt og stressende.. Er mye løping og står mye i jobben, så sist gang ble jeg sykemeldt tidlig pga kynnere og bekkenløsning..

Jobber 75% natt på barnevernsinstiusjon. Er nå sykemeldt frem til etter påske og blir da svangerskapspenger resten :) savner jobben veldig og merker det blir tøft å være borte!

Jobber administrativt, og har foreløbig ikke hatt noe behov for tilrettelegging (ingen på jobb vet at jeg er gravid enda heller).

Ingen problem å få tilrettelegging, og kan flekse og ha hjemmekontor ved behov. Satser på å kunne jobbe frem til permisjon! Sist svangerskap fikk jeg kraftige migreneanfall som ble trigget av å sitte lenge foran PC. Håper å slippe unna denne gang, for akkurat det er det ikke så lett å tilrettelegge for i en kontorstilling :)

Jobber som helsesekretær på legekontor. Har ikke behov for tilrettelegging Nå, Men får det hvis det trengs. Verdens beste arbeidsplass og kolleger [emoji173]

Jobber som daglig leder så det er litt vanskelig med tilrettelegging og permisjon:oops:

Back
Topp