Hva jeg trodde vs. det jeg nå vet

Askeladden

Forelsket i forumet
Vårspirene 2021
MayDay2021
Hei alle sammen!

Tenkte vi kunne lage en tråd om hva vi trodde vs. det vi nå vet. Går kanskje mest på oss som har vært gravid før, men tenkte vi kunne få oss en god latter.

Før jeg ble gravid trodde jeg nemlig at man kunne bli gravid bare man hadde ubeskyttet sex. Det KAN man jo, men jeg trodde ikke det var så avansert som det faktisk er. At man må treffe på eggløsningen og selv om man treffer er det bare 20%? sjanse for å bli gravid?

Jeg trodde også at de som var gravide bare hadde en stor mage og tenkte det måtte være koselig å være gravid. Så feil kan man ta. Av og til er det selvsagt koselig, men ikke så koselig når man er kvalm/uggen, hoven i underlivet, har halsbrann, bekkenløsning osv. osv.

Har ikke hatt det selv, men hørt at enkelte kan få åreknute på den ytre kjønnsleøpen, da måtte jeg le høyt, selv om det sikkert ikke er noe kjekt for de som blir rammet...

Trodde også at babyen sugde på brystvorta for å få melk :banghead:

Jeg lærte noe nytt nå jeg Preggolini :laughing001

Jeg trodde at man skulle føle seg utrolig tung og sliten hele graviditeten, men jeg følte aldri det! Var på sykkeltur tre dager før minstemann ble født liksom :happy:

jeg trodde også at alle graviditetene hos samme person ville være nesten like. Jeg har hatt kjempeforskjellige graviditeter på mine tre fullgåtte svangerskap så langt!

og jeg trodde også som du opprinnelig sa, at det var kjempelett å bli gravid (3 «uplanlagte» barn her i hus ;) ), og ble overrasket når jeg skjønte at det var så avansert :happy: (selv om jeg egentlig visste det, sånn rent teoretisk sett! )

For en herlig tråd, her blir det mye gøy etterhvert! :joyful:

Jeg trodde søsteren min var pysete når hun var så sliten i sitt første svangerskap.
Nå vet jeg at jeg har lyst på en 16 timers lur etter å ha sovi 8 timer... :hungover::dead:

Morsmelkerstatning gir ikke dårlig immunforsvar. Jeg var sååå lei meg med førstemann da jeg ikke hadde nok melk, og så på det som et nederlag å ikke amme. Nå er 6 åringen stor og sterk og "aldri" syk.

Jeg trodde amming skulle være lett og at alle fikk nok melk. Men så feil kunne en ta på begge deler.
Alle sa nyt tiden med en nyfødt, jeg har lært å begrense forventningene med det utsagnet å nyte. For spedbarnstiden er mye tøffere enn jeg noen gang hadde forventet.

Jeg trodde at jeg skulle slippe utflod når jeg ble gravid... ikke visste jeg at det skulle bli tusen ganger værre :smiley-ashamed008

Jeg trodde hormonella var noe folk fant på, etter å diskutere med mannen, vi var begge enige, men tok fortsatt tol tårene så vet jeg at hormonella et veldig ekte :rolleyes::sorry::eek:

Back
Topp