Hva irriterer deg mest som gravid?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Kjersti
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Kjersti

Guest
(Eks: Hvordan mannen ikke klarte å ligge i ro om nettene, alle som tok meg på magen, kommentar som: så stor du er... osv)

Jeg husker det verste folk kunne si til meg på slutten av mitt forrige sv.skap var; har hun ikke kommet enda? Eller; har du ikke født?
Ehh joda, men proppa henne oppi igjen :mad:

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Det som plager meg mest akkurat nå, er at det føles til tider som folk tror jeg er handikappet istedenfor gravid. Får hele tiden beskjed om alt jeg ikke må gjøre og være forsiktig med.

Sent from my GT-I9305

Alle skrekkhistoriene om andres "forferdelige fødsel som varte i 40 timer, og de revna fra A til Å, og kunne ikke gå ordentlig på dagesvis" og så videre..

Alle skrekkhistoriene om andres "forferdelige fødsel som varte i 40 timer, og de revna fra A til Å, og kunne ikke gå ordentlig på dagesvis" og så videre..
Oh yes! Og de som sier "glad det ikke er meg ass!" (Mødre som er ferdige med barn)

Alt jeg liksom ikke skal gjøre. Ikke løfte vogna opp i bagasjerommet, ikke bære tunge ting osv. Jeg er gravid. IKKE handicappet, for pokker!

Alt jeg liksom ikke skal gjøre. Ikke løfte vogna opp i bagasjerommet, ikke bære tunge ting osv. Jeg er gravid. IKKE handicappet, for pokker!
Ingen som forteller meg slikt :P så her er alt som normalt dessverre ;)

Er det tabu å si dette?:

Jeg irriterer meg over at jeg ikke kan ta meg et glass vin på terrassen en flott sommerkveld. Har prøvd alkoholfri men det smaker saft.

Vel, eplemost på meg, hehe..

Det som plager meg mest akkurat nå, er at det føles til tider som folk tror jeg er handikappet istedenfor gravid. Får hele tiden beskjed om alt jeg ikke må gjøre og være forsiktig med.

Sent from my GT-I9305
Folk glemmer at jeg er gravid.. Jeg har ikke vært så mye kvalm, og trøttheten klarer jeg å overse til en viss grad. Jeg er en maskin for jeg har evne til å pushe meg selv. Og når jeg må legge inn årene blir visse folk fornærmet. Og jeg blir nødt å mate det inn med teskje at jeg faktisk er gravid og er redusert. Arg! hehe.. Har begynt å få litt forståelse nå.. Men er litt for aktiv tror jeg.. ;)

Det som irriterer meg mest om dagen som gravid, er at naboen min i enden har gravet over halve gårdsplassen min og jeg skal ha visning her på søndag.

At jeg må opp på do flere ganger om natta ;-P Må ned i kjelleren på do da vi pusser opp badet i hovedetasjen.

Alle bekymringene man har...
Og at svigermor ringer annenhver dag for å høre hvordan formen er (gjorde det SIST GANG, og er derfor vi ikke har sagt noe om kvalmen etc. denne gangen... orker det bare ikke...)

At jeg har lite energi, til vanlig har jeg nok litt for mye men nå orker jeg nesten ingenting utenom de vanlige pliktene :-(

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

At hvis jeg legger meg nedpå litt fordi jeg er ganske kvalm så får jeg slengt kommentarer som "å være gravid er ikke en sykdom, så opp med deg nå!" Og de som selvsagt sier dette er menn.. Hehe, spesielt hvis min far er i nærheten :P

❤ I mars kommer det lille mirakelet vårt ❤

Det må være kvalmen som varer så lenge, og det å gå på overtid ( alle som lurer på om babyen kommer snart)

Alle de mannfolka som ikke takler å kjøre i fartsgrensen og bare måå kjøre forbi.

Og alle de som ikke har lært å bruke blinklys...

Kom noen gloser ut av munnen min når jeg var på vei for å hente Herman ja..

Mamma til Herman venter lillebrøster 10.mars 2014
Taster på appen :-)

folk som maser når man nærmer seg termin eller går over tia, hallo trenge kje gni d inn at babyen ikkje har kommet enda :P

denne gangen irritere eg meg over at mars er en evighet unna, har nettopp gått gravid (fikk førstemann i februar) så e allerede leeei av å gå gravid XD

Back
Topp