Hva irriterer deg mest i trafikken?

Orly

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
VIP
Februarlykke 2016
Inspirert av alle trafikktrådene. :P
Her er det:

1. Syklister som ikke bruker de kjempeflotte, tomme sykkelstiene, og ligger flere i bredden.
2. Manglende bruk av blinklys.
3. Folk som ligger i ræva mi når jeg følger fartsgrensen.

Alle de du nevner!

Ogogog...
Folk som ligger helt feil i rundkjøringer (og bruker gjerne ikke blinklys i tillegg!)
Folk som kjører sånn 20 km under fartsgrensen
Folk som driver å bytter felt tusen ganger når det er trafikk, de kommer jo ikke fortere frem heller.. Blir skikkelig irritert av å se på sånt.

Egentlig ingen av de du nevner...

Men irriterer meg skikkelig over folk som tror det er glatt med engang og ikke "kjenner" på føret... Kjører da 20/30 under fartsgrense...

Irriterer meg mest over de som ikke viser hensyn. Ikke slipper inn, må kjøre fort for å bevise noe, ja isteden for å slakke på gassen når de ser jeg skal ut fra motorveien, peiser fortere slik at man nesten ikke kommer seg ut før det er for sent. osv.. Men av disse må det være 1

Inspirert av alle trafikktrådene. :P
Her er det:

1. Syklister som ikke bruker de kjempeflotte, tomme sykkelstiene, og ligger flere i bredden.
2. Manglende bruk av blinklys.
3. Folk som ligger i ræva mi når jeg følger fartsgrensen.
1. Biler som ligger opp i ræva på deg
2. Biler som alltid ligger 10-15kmt under grensa.
3. Biler som ikke bruker blinklys.

1. Folk som ikke klarer å holde sida si.
2. Folk som ikke bruker blinklys.
3. Folk som ligger 20-30 km under fartsgrensen.

1. Folk som kjører i ræva på en selv om du holder fartsgrensen

2. Folk som ikke hilser når du stopper og kjører ut slik at de kan passere på smale veier

3. Folk som tar farlige forbikjøringer!

Syklister er nok det som irriterer meg MEST fordi jeg synes det er skummelt om det skulle skje en ulykke med slike myke trafikanter. Men blinklys er nok det som irriterer meg OFTEST.

Her er det få steder det er sykkelfelt. Det anbefales at de ligger flere i bredden fordi da er det som å kjøre forbi en bil - man skal uansett legge seg langt ut. Ligger de flere etterhverandre trenger man lengre strekke å kjøre forbi på, det er vanskeligere og farligere.

Folk som ligger oppi ræva mi bryr plager meg ikke. Om jeg har mulighet så slipper jeg de forbi.

1) syklister som ikke følger trafikkreglene

2) folk som automatisk tenker at bredere vei eller "hovedvei" er forkjørsvei og mindre småveier har vikeplikt

3) folk som ikke følger med på fartsgrenseskilt og ligger i samme fart hele tiden. Eller har foten like mye på gasspedalen hele tiden så det går fortere i nedoverbakke og saktere oppover.

Syklister er nok det som irriterer meg MEST fordi jeg synes det er skummelt om det skulle skje en ulykke med slike myke trafikanter. Men blinklys er nok det som irriterer meg OFTEST.

Her er det få steder det er sykkelfelt. Det anbefales at de ligger flere i bredden fordi da er det som å kjøre forbi en bil - man skal uansett legge seg langt ut. Ligger de flere etterhverandre trenger man lengre strekke å kjøre forbi på, det er vanskeligere og farligere.

Folk som ligger oppi ræva mi bryr plager meg ikke. Om jeg har mulighet så slipper jeg de forbi.

Folk som kjører farlig og agggessivt
Folk som kjører for sakte eller altfoooor fort
Folk som ikke tar hensyn til andre

1. Folk som ligger langt under fartsgrensen når det ikke r kø
2. Folk som presser seg inn på veien ved innfart før sperre streken er slutt, det er en grunn til den er der..
3. Manglende bruk av blinklys

ALLE irriterer meg i trafikken. Folk som bremser hele tiden uten grunn. Folk som kjører litt for sakte. De som kjører for fort. De som bruker blinklys en time før de skal. De som bruker blinklys for sent/ikke bruker det. De som ligger i ræva på meg...
++

De mest plagsomme er dog rævkjørerne.

Alt som er nevnt fra før. Men vi kjører daglig gjennom flere lange tuneller, og jeg blir gal av de som kjører forbi kun for å kjøre saktere enn min fart var i utgangspunkte:mad:

Folk som ligger under fartsgrensen, og fotgjengere som bare spaserer ut i veien uten å se seg for.

Folk som ikke bruker blinklys :)

Folk som ligger i venstre fil, saktere enn de i høyere. Da får jeg mark!
Syklister i bredden.
Ligger under fartsgrensen.
Eller de som presser meg, når jeg ligger over fartsgrensen!

1. Eldre
  2. Syklister
  3. Gående, som går på feil side. Og de som går flere i bredden og virkelig breier seg ut.
  4. De som ligger bak med fulltlys
  5. Ikke bruker blinklys. Flertallet er de med nyere biler. Ble de produsert uten blinklys? :P
  6. Ligger for tett bak og presser på. Da sakker jeg farten og håper de kjører forbi og kræsjer. Eller at det er fartskontroll :D

Back
Topp