Hva i melken er man allergisk for?

hissigproppen

Forumet er livet
Hva i melken er man allergisk for om man har allergi? Er det laktose? Og er det melkesukker?

Snuppa blir steinhard i magen om hun får i seg vanlig melk eller yoghurt, men gulost f.eks går greit.

Tenkte kanskje å å kjøpe rismelk til henne, men trenger man melk?

Jeg ammer fremdeles kveld og natt.

er vel laktosen?

Aner ikke. Men jeg reagerer på melkeprodukter, reagerer like jævlig på laktoseredusert melk som vanlig melk. Men legen "gidder" ikke finne ut hva...

det er 25 forkjellige melkeprotein, å noen reagerer på dette også.. kanskje bare 1 av de og noen alle eller flere..
det er den jeg kan utenom de som er nevnt ![;)]

Man trenger faktisk ikke melk.. mener jeg leste en artikkel om at de færreste kinesere drikker melk, rett og slett fordi de ikke har nok kyr til å produsere melk til over en milliard kinesere! [:-] Så lenge barn og voksne får i seg nok kalsium og d-vitaminer så er det faktisk ikke nødvendig med melk..

undertegnede har selv ikke drukket melk på over 20 år, selv om jeg ikke er allergisk. Liker det rett og slett ikke, og liker de færreste melkeprodukt, hverken yoghurt, rømme, vanlig melk, biola o.l Har aldri fått påvist noen mangler..

Melk er for spedbarn og kalver... Dette er ett sitat fra en gastrospesialist!!!

laktose og kumelkproteiner, ja!
gå til lege om det ikke bedrer seg, kan få Nutramigen på blå resept om det viser seg at hun reagerer på noe av dette!

Back
Topp