Hva i huleste har jeg fått nå?

• Trådstarter Trådstarter RockStarBaby
  • Opprettet Opprettet
R

RockStarBaby

Guest
Har fått en lapp fra posten "melding om verdi-/rekommandert postsending" fra Polen i dag!? Det lille jeg ser av brevet/pakken er stempel som det står Piaseczno + noe annet.. googlet det og det var en by i Polen.. Det står også et lang nr her, kanskje sporingsnr?
Vet jeg må vente til i morgen, men noen som har peiling på hva det kan være?
Eneste jeg har bestilt fra utlandet nylig var fra USA og den pakken fikk jeg forrige uke, der sto det verdien utenpå og det var under 200 kr (selvom jeg betalte 1000 kr) Kan det være en sammeheng? At det er noe med toll? Rart det også.. My god, kommer til å tenke på dette i hele natt nå jeg [&:]

Plotte inn sporingsnummer på posten.no og se hva som står?

Gjorde det nå og det står bare "REKOMMANDERT BREV FRA UTLANDET" - ikke hvor det er fra.. [&:]

Hva er landkoden? Altså, hva slutter det på? De to siste bokstavene, er det PL? Uhm, eller er det de to første? Nå ble jeg usikker hehe.

ORIGINAL: *Meya*

Hva er landkoden? Altså, hva slutter det på? De to siste bokstavene, er det PL? Uhm, eller er det de to første? Nå ble jeg usikker hehe.

PL er de to siste ja :P RR er de to første, vet ikke om det har noe å si, men..

Jeg ville spurt på posten hvem det er fra, og om det er noe du aldri har hørt om hadde jeg nektet å ta i mot pakken og reist hjem og undersøkt litt om hva det er for noe. Man skal aldri ta i mot en rekommandert sending man ikke kjenner til!

De to siste bokstavene i sporingsnr er landet det er fra. PL er jo da antakelig polen. Rekomandert er jo da kun du som kan ta ut. Så sant du ikke har bestilt noe så skal du antakelig ikke betale. Da er det jo bare å nekte å motta. Sikkert noen fra polen som vil sende deg et brev eller pakke som h*n/de vil være sikker på at kun du mottar! Ofte så sendes det rekommandert fra en del andre land, for posten i andre land er ikke så lojale som mi Norge. Og da skal rekommandert være det tryggeste.

Ok, da skal jeg ikke ta imot den hvis jeg ikke vet hvem det er fra. Men, jeg kjenner jo ingen i Polen og heller ikke noen som har vært der.. Rare greier altså, blir litt nervøs jeg [&:]

Når jeg handler på f.eks ebay og handler fra australia. Kommer noen ganger pakken fra et heeeelt annet land[;)]

ORIGINAL: KungFuPanda.

Når jeg handler på f.eks ebay og handler fra australia. Kommer noen ganger pakken fra et heeeelt annet land[;)]

Men, jeg har allerede fått det jeg har bestilt fra USA, det kom fra der :)

ORIGINAL: RockStarBaby

ORIGINAL: KungFuPanda.

Men, jeg har allerede fått det jeg har bestilt fra USA, det kom fra der :)

Merklig[:)]

Håper du får noe spennende da[:D][8D]

Hahaha, nei nå fant jeg det ut!! Jeg har bestilt babypledd fra http://www.pledd.net/ og da ser jeg at det er det samme sporingsnummeret på lappen som på en mail jeg har[:D] Trodde det var et norsk selskap jeg [8D] jaja, da fant jeg det ut og jeg ble 20 kg lettere [:D]

Back
Topp