Hva/hvor mye spiser babyene deres?

PuseBebi

Nybakt mor for første gang
Juli13-jentene
Litt nysgjerrig på spisemønstrene til babyene deres.

Hva/hvor mye spiser de? Har dere faste tider?

Skriv gjerne hvor gamle de er nå også :)

Min på 4 mnd og 21 dager spiser:
08:00 bittelitt pupp (ca. 70 ml)
10:00 tre ss havregrøt med ris og hvete. Gjerne med litt sviskemos/aprikosmos i + ca. 190 ml mme
14:00 230 ml mme
16:00 bittelitt pupp igjen + litt fruktmos
17.00/18:00 en porsjon risgrøt med banan + ca. 100 ml mme
01:00 200 ml mme
05:00 200 ml mme

Noen ganger våkner han bare én gang om natten. Tidspunktene er sånn ca :)

Frokost 0730: 260 ml vann, 8 skjeer nan med 1 skje grøt (velling)
Lønsj 1200: 260 ml vann, 8 skjeer nan med 2 skjeer grøt ( velling)
Middag 1600: 240 vann, 8 skjeer nan. Prøvesmaker middagen vår. Kanskje ei teskje potet/gulrot/brokkoli.
Kvelds 1800: 260 ml vann, 8 skjeer nan med 2 skjeer grøt (velling)

4, 5 mnd

Lillebror 24. juli

Han får pupp når han vil hele døgnet.
I løpet av en dag får han ofte litt hjemmelaget grønnsaksmos/fruktmos eller Nestle grøt. Et par t-skjeer bare, vi er på smaksprøver. Han er 5 mndr. og en uke.

Min på 4, 5 mnd fullammes ennå, men begynt med smaksprøver.
Får frokost når hun våkner.
Tre timer senere får hun lunsj, og prøvesmaker grøt.
Hun bruker generelt å spise ca. hver 3.-4. time.
Hun sover hele natten.

Har ikke faste klokkeslett da jeg hellernser an når hun viswr tegn oå å være sulten.
Frokost rundt 0730-0830: 120ml mme
Lunsj: Fruktmos til hun ikke vil ha mer + 120ml mme
Middag: 120 ml mme
Kvelds: en god porsjon grøt og 120ml mme.
Kan hende det blir et måltid tekstra med mme på dagen, spørs litt hvordan hun sover. Og ja hun drikker lite melk av gangen, men vi jobber med saken ;)

Frøkna er litt over 5 måneder, og ammes ved behov. Av fast føde får hun smaksprøver på grønnsaker eller frukt på formiddagen, og en full porsjon grøt + litt sviskemos ca kl 18.

Har ikke faste klokkeslett da jeg hellernser an når hun viswr tegn oå å være sulten.
Frokost rundt 0730-0830: 120ml mme
Lunsj: Fruktmos til hun ikke vil ha mer + 120ml mme
Middag: 120 ml mme
Kvelds: en god porsjon grøt og 120ml mme.
Kan hende det blir et måltid tekstra med mme på dagen, spørs litt hvordan hun sover. Og ja hun drikker lite melk av gangen, men vi jobber med saken ;)

mi drikker heller ikke så mye melk av gangen, på morgenen og når hun skal legge seg kan hun drikke 160-180, men de andre måltidene er det ca 120.. også har hun et måltid på formiddagen hvor hun drikker bare 60ml.. :O også får hun grøt morgen og kveld.

Jenta mi er ca 4.5 mnd, og dette er ca klokkeslett.
06.30: ca 210 ml mme
10.00: ca 120 ml mme og en porsjon frukt eller grønnsaker
14.00: 210 ml mme
17.45: ca 120 ml mme og en porsjon grøt.
02.30: 210 ml mme med to ss grøt i.

Sent from my HTC Desire C using BV Forum mobile app

Store variasjoner skjønner jeg :)

Dere som gir melk med grøtpulver (velling). Bruker dere egen tur eller har dere laget selv? Vurderer å gi det om han fortsetter å våkne ofte på natten.

I natt sov han fra 18:30 - 06:00, så håper han kan gjøre det til en vane ;)

Fødte en gutt 20. juli 2013

Jenta mi får mm hele døgnet. Hun bestemmer selv når hun vil ha.

05:/06:00
Mm.
10/11:00
Mm.
13:00
Full grøtporsjon + svisker/pæremos om hun vil ha.
15 - 16:30
Vi er på smaksprøver med middags glass. Hittil har hun fått gulrot. + litt pæremos.
19 - 20:00
Full grøtporsjon og mm.

Hun sovner for natten i 20 tiden og sover hele natten :)

♡Prinsesse 14 juli♡

Min er ganske nøyaktig 5 mnd nå og dagen er som oftest som dette:

06-tiden: 200 ml mme
09-tiden: 1 porsjon grøt + vann/utvannet babyjuice
13-tiden: 200 ml mme
16-tiden: 200 ml mme
18-tiden: 1 porsjon grøt
19:00: 135-200 ml mme

Innimellom her kan det være fruktmos og vann/utvannet babyjuice også.

Dere som gir melk med grøtpulver (velling). Bruker dere egen tur eller har dere laget selv? Vurderer å gi det om han fortsetter å våkne ofte på natten.

Jeg bare klipte en liten sprekk i en av tutene jeg hadde fra før :)

Sent from my HTC Desire C using BV Forum mobile app

08.30- 200 ml vann, 5 skjeer mme og 6 skjeer grøt. (Velling)

12.30- 1/2 posjon grøt og halvt glass frukt

16.30- 1/2 glass grønnsaker/middagsglass. + Evt litt frukt.

18.30- 230 ml vann, 5 skjeer mme + 8 skjeer grøt. (Velling)

Drikker mye vann gjennom hele dagen. Spiser ikke på natta lenger. Sovner Kl 19 og våkner Kl 08. Om hun våkner på natta pga smokken får hun noen ganger litt vann. Tar henne ikke opp.
Hun vil ikke ha rene melkeflasker lenger.
5 mnd og 8 dager

Jeg bruker tut nr 3. Mam sine flasker.

Ulike tidspunkt fra dag til dag, i forhold til når han våkner og når han sover på dagtid.
Ca 0800 mme 210 ml
10-11 grøt
12-13 mme 150 ml
15-16 mme 210 ml
Ca 1800 grøt
19-20 mme 210 ml
Prøver å gi vann til grøten men han er ikke videre interessert enda. Er det noe som kommer?
Får sviskemos stort sett en gang om dagen, av og til annenhver dag da han har litt hard avføring innimellom.
Er ofte han ikke drikker opp mme, men han får nå tilbudet:-)
Sover hele natten med unntak av når han våkner for å prate litt:-P har ikke gitt mat på natta på et par mnd tror jeg.

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Ulike tidspunkt fra dag til dag, i forhold til når han våkner og når han sover på dagtid.
Ca 0800 mme 210 ml
10-11 grøt
12-13 mme 150 ml
15-16 mme 210 ml
Ca 1800 grøt
19-20 mme 210 ml
Prøver å gi vann til grøten men han er ikke videre interessert enda. Er det noe som kommer?
Får sviskemos stort sett en gang om dagen, av og til annenhver dag da han har litt hard avføring innimellom.
Er ofte han ikke drikker opp mme, men han får nå tilbudet:-)
Sover hele natten med unntak av når han våkner for å prate litt:-P har ikke gitt mat på natta på et par mnd tror jeg.

Spiser forresten skjelden fulle porsjoner grøt. Har fått i over en mnd. Av og til vanskelig å gi, selvom det virker som han liker det. Hjelper med avledning tror jeg, men er det ikke rart at han blir sur hvis han liker det?

Spiser forresten skjelden fulle porsjoner grøt. Har fått i over en mnd. Av og til vanskelig å gi, selvom det virker som han liker det. Hjelper med avledning tror jeg, men er det ikke rart at han blir sur hvis han liker det?

Min kan bli grinete om ikke grøten kommer fort nok :)

Min kan bli grinete om ikke grøten kommer fort nok :)

Har prøvd å gi fort men han kan begynne å grine med munnen full:-P prøvd å gi sakte. Tror rett og slett alt må være perfekt for å få det til uten grining. Passe våken og passe sulten:-P

Har prøvd å gi fort men han kan begynne å grine med munnen full:-P prøvd å gi sakte. Tror rett og slett alt må være perfekt for å få det til uten grining. Passe våken og passe sulten:-P

Jeg har funnet ut at hun liker grøten varm. Når hun har spist opp halvparten så har grøten blitt kald og da blir hun grinete. 10 sekunder i micro'n og hun gaper videre. Gir også masse vann mens hun spiser grøten. Men får ikke i henne full posjon jeg heller... Akkurat som hun blir lei av å gape.

Ikke helt kontroll på måltidene.. Hun ammes hele døgnet.. Med 3 timers mellomrom på dag. Natten spiser hun et par ganger mellom klokken 19.00 og 07.00.. Er 5 mnd + 1 uke. Hun får litt grøt på kvelden.. Vil nesten ikke ha, selv om hun har fått i ca 1 mnd nå.. Var flink å spise den første tiden.. Men nå tuller hun mye.. Biter på skeien og spruter ut igjen. Har fått litt frukt også.. Det går seg nok til etterhvert tenker jeg.

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Back
Topp