Hva, hvor mye, hvor ofte?

Lykkeligmortil2 <3

Glad i forumet
Leah Madelen liker ikke noe av middagsmaten jeg har prøvd å gi henne men er er menyen min:

ca 02.00 200 ml MME
ca 08.00 100 ml MME
ca 10.00 1 posjon Grøt
ca 14.00 1 glass Fruktsalat/yoghurt/mellommåltid
ca 17.00 100ml MME
ca 18.00 1 posjon Kveldsgrøt med to ss fruktmos.

Ser dette helt håpløst ut??

Jeg synes det ser bra ut jeg. Hun får både i seg mye væske (MME) og noen måltider fordelt utover dagen. De er rare de små, plutselig en dag begynner de å like det de ikke likte dagen før ! Du får bare fortsette å prøve å tilby henne middag så skal du se at det plutselig faller i smak:)

Jeg har rett og slett ikke snøring på hvordan det skal være med denne her maten! emoticon
Jeg skal faktisk til helsestasjonen i morgen for å høre hvordan jeg skal gjøre nå mens jeg holder på å "bytte ut" melken med fast føde. :)
Foreløpig ser dagen noen lunde slik ut hos oss:
06:30 mm
09:30 grøt og vann
12:30 mm og fruktmos litt etterpå
15:00 middag og vann (holder på med smaksprøver på middag)
15:30 mm
17:30 grøt og vann
18:30 mm på sengekanten
Så vel egentlig ganske likt ut som hos dere emoticon

Her sliter vi litt med maten.. De fleste måltidene er en kamp for tida.. Sukk..

ca 07.00 mm

ca 08.30 brødskive og vann  (spiser vel kanskje en halv skive på en god dag)

ca 11.30 mm og middag (maks et halvt glass)

ca 15.00 mm

ca 17.30 grøt og vann (maks grøt av 50 ml vann)

ca 18.30 mm på sengekanten

ca 23.00 mm

En kamp å få henne til å spise andre ting enn mm.. Spiser ikke mer om jeg prøver å gi mat før mm, og får hun mat først vil hun ikke ha mm etterpå.. Middag går det ned litt av ute kamp, men ikke noe annet.. Ikke tar hun flaske lenger heller.. Slitsomt emoticon

Uff, jeg er helt fortvilet altså! Synes dette er skikkelig vanskelig jeg, føler jeg ikke gjør annet enn å dytte i ham matThinking

Vi er jo knyttet til en ernæringsfysiolog pga melkeallergi og hun ber oss om å gi Isak 600 ml mme (Kalsiumbehovet) og samlet trenger han ca 800 kcal om dagen.Dette er fryktelig mye synes jeg. Med tanke på at vi skal gi ham mer og mer fast føde... Har prøvd å øke matinntaket hans, men han gulper jo mer enn noen gang... Sånn ser vår dag ut nå:

07.00: 175 ml mme
09.00: 1 1/2 porsjon Sinlacgrøt (195 kcal)
11.30: 75 - 100 ml mme (Her orker han lite etter stort grøtmåltid)
14.00: 1 porsjon Sinlacgrøt (130kcal)
16.30: middagssmaking, blir mer og mer han spiser da + fruktmos til dessert (hvis veldig lite middag får han mme)
19.00: 175 ml mme

Synes ikke vi gjør annet enn å spise jeg...Rolling EyesSkjønner ikke hvordan den lille magen orker alt dette! Men likevel får han ikke de kcal han skal ha...Blir helt tussete av dette jeg...

Her holder vi på å endre litt nå, men fra han var 6 mnd til nå var dagen slik:

Når han våkner(mellom 7.30/08.30): MM
Kl 9: 1,5 porsjon grøt + vann
Kl 12: brødskive + fruktpurre + vann
Kl 15/16: Middagsglass + vann
Kl 18: 1 porsjon grøt + 180 ML velling

Odin liker ALT, han er et matvrak rett og slettemoticon
I dag kjøpte jeg noe babyriskaker også, som mellommåltid, det tygde han godt på jaemoticon

Lurer nesten på om jeg overmater Lucas nå.. han virker til å spise mye mer enn deres :

0900: Pupp i sengen, står opp å spiser en hel skive med Leverpostei og en hipp fruktmos
1300 Pupp og Grøt + vann til grøt.. Ofte litt frukt i babyfeeder etterpå
16.00  Ett helt middagsglass + vann
19.30 Pupp + grøt + vann

20.45. pupp om han vil ha, eller MME om han har tappet meg helt ...

Så får han frukt, kavring osv utoverdagen om han vill og drikker ganske mye vann.... Sover hele natten da..

tenkte det samme som deg jeg pixiee;)

her er det

06.15: pupp
07.15: ca en hel skive med leverpostei + vann
09.00: pupp
10.30: en porsjon grøt(+vann)
12.00: pupp
13.30: en porsjon grøt(+vann)
16.30: pupp
18.00: middag - det samme som vi får oppskåret i små biter - salt og melk (+vann)
19.00: pupp
03.00: pupp

skulle nesten tro hun ikke skulle trenge den nattpuppen, men hun blir lynforbanna om mannen kommer inn i steden for meg, og nekter flaske da. så nattavvenning venter vi med foreløpig;) OG hun har gått ned i vekt siste måned, og ikke opp, selv om hun spiser hele tiden. Men så er hun jo over alt og aldri stillesittende ellers på dagen da, sett bort fra når hun sover=)

Back
Topp