Hva husker du best fra egen barndom?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Heidi
  • Opprettet Opprettet
Middag laget fra bunnen av, mamma som var hjemme når jeg kom fra skolen, skole kun 3 dager i uka i 1.klasse og mat levert på døra :) Husker mamma ringte til butikken, bestilte varer også kom det på ettermiddagen. Hun hadde ikke lappen enda da, og var mange km til nærmeste butikk :)

Av det positive: minnerike tradisjoner rundt spesielt advent og jul.

Av det negative: dårlig forhold mellom foreldrene mine, barnevernet, dårlig økonomi, mye flytting...

Signerer denne! Mye av grunnen til at vi har kjøpt hus 50 meter fra mamma og pappa (barndomshjemmet mitt), vil at mine barn skal få ha den samme tryggheten og friheten ;)
Det er drømmen, å kunne flytte hjem til barndoms bygd :) Spesielt nå som det er en spire på gang frister det veldig! Men er ingen hus til salgs i umiddelbar nærhet, og det er byggestans (kunne fått tomt på småbruket jeg vokste opp på) pga veibygging i nærheten og div. Så blir nok dessverre bare med drømmen. Heldig du! :)

Den gangen de var snøstorm å me fikk beskjed att Skolen var stengt pga snøstorm. Jag Blev så ledsen å børja gråta. Pga de var min fødelsedag å ingen i klassen kunde gratulera meg.
Efter noen timer ringer en klasskompis å lurar på om eg ville leka med henne. Nær eg væl kom till min kompis så var 4 av jenterna i klassen dær å øverasket meg. Eg Blev så glad att æn idag renner glæde tårar :-) klem till Erika . Josefine. Lina og Sandra
Ellers så var det tryggheten å kontakten mellom oss syskon var så bra

Leke med barna i gata da vi var små. Finne på masse tøys og moro sammen. Masse spill, egenprodusert dukketeater, leke sykehus og annet tull...

Vi flyttet til Afrika da jeg var 9 år og jeg gikk på internatskole i flere år. Har masse fantastiske minner derifra

Ringing på døra og Leking i gatene. Livet uten mobiltelefon og data generelt :-)

Kristiansand dyrepark fjellturer og en lykkelig barndom

Masse gode stunder å ta av. Vokste opp i familietun med onkel, tante, kusine, bestemor og bestefar som nærmaste naboar:)

Hugsar at mamma alltid var heime og fekk meg avgårde på skulen, etter skulen gjekk eg til bestem og fekk middag der, så leika eg med kusina mi fram til pappa kom heim og lagde middag:)

Så hugsar eg at eg nærast sloss med mamma for å få danse med pappa viss det var ein god låt på tv eller radioen. Mykje dansing i stova vår:)

Av feriar var det turar til syden som kom høgt opp på favorittlista, og på hytta vår på fjellet:)

Og så har eg mykje gode mat minner. Vaflene til bestemor, kjøttkakene til tante, bollane og geitosten hos farmor, og all den svidde maten til pappa;)

Sent from my iPhone using BV Forum

Det er drømmen, å kunne flytte hjem til barndoms bygd :) Spesielt nå som det er en spire på gang frister det veldig! Men er ingen hus til salgs i umiddelbar nærhet, og det er byggestans (kunne fått tomt på småbruket jeg vokste opp på) pga veibygging i nærheten og div. Så blir nok dessverre bare med drømmen. Heldig du! :)

Ja, føler meg utrolig heldig! Byggestopp her også, så da 1 av 4 hus på fjelltoppen jeg vokste opp ble lagt ut for salg akkurat når vi trengte å flytte: holymoly! :D
Småbruk fra midten av 1800-tallet = tidenes oppussingsprosjekt, men det er sååå verdt det å få bo på drømmeplassen ;)

Back
Topp