Hva husker du best fra egen barndom?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Heidi
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Heidi

Guest
Jeg husker best alle turene vi hadde sammen, enten det var på fjellet eller turer med campingvogna.

De rolige stundene hjemme. Mamma hørte på radio og pusla med et eller annet, pappa var ute og holdt på med noe eller slappa av på sofaen, jeg og søsknene mine lekte og bare kosa oss :-)

Sommerferiene hos mormor, for da slapp vi unna all dritten hjemme...

Vi reiste på sommerferie til farmora til lillesøstra mi som bodde i Danmark :) Der var vi nesten hver sommer! Bodde på gård, stelte med dyr, plukka jordbær for naboen, nøt dagene på både gården og Løkken stranda :)

Vi reiste på sommerferie til farmora til lillesøstra mi som bodde i Danmark :) Der var vi nesten hver sommer! Bodde på gård, stelte med dyr, plukka jordbær for naboen, nøt dagene på både gården og Løkken stranda :)
Det hørtes herlig ut:)

De rolige stundene hjemme. Mamma hørte på radio og pusla med et eller annet, pappa var ute og holdt på med noe eller slappa av på sofaen, jeg og søsknene mine lekte og bare kosa oss :)
Det hørtes fint ut, vi hadde det sånn vi også i grunn.

Husker best alle turene vi hadde til feriehjemmet som jobben til foreldra mine hadde på hurum :)

- Sommerferie i campingvogna som sto fast på hjemgården til pappa hele sommeren (med bestemor og bestefar, tanter, onkler og søskenbarn i husene rundt).
- Verdens beste storesøster (11 år eldre enn meg) som leste for meg, sang sammen med meg og fant på masse morsomme aktiviteter med ting som kunne lages osv.....
- Fjøsbesøk hos gudmor og gudfar og kose med kalvene - stor stas!!!

Lørdagene!! Da luktet det nyvaska i hele huset og jevne pling fra tippekampen som pappa alltid såg på og kl 17.00 var det lov å finne frem lørdagsglassene og brus :D og 2-3 uker camping ferie hver sommer i campingvognen<3

Hver fredag våknet vi opp til at pappa var kommet hjem fra jobb. Etter skolen kom vi alltid hjem til nyvasket hus og middag på bordet!:)

Alle camping turene vi hadde på sommeren, hvor vi fekk leke til langt på kveld med alle barna som var der.

Også lørdags pizzaen som mamma laget, med film og snop som hele familien koste seg med.

Også hver lørdag var vi i svømmehallen sammen med pappa! Alltid stor stas:)

Tryggheten, og friheten vi hadde, vokste opp ute på landet. Vi fartet rundt i skog og mark, klatret i trær og koste oss, enten med venner eller mamma og pappa :)

Det beste fra barndommen jeg husker var hvor inderlig den følelsen jeg hadde når jeg kosa meg eller ble ekstremt glad. Spesielt når vi lekte boksengår med ungene i gata, eller når vi var på hytta og bygde skihopp utenfor og hadde hoppkonkurranse =D For en tid <3
Håper jeg kan gi det samme til barna mine, når den tid kommer!

Litt forskjellig egentlig.

Sommerferier på gården til farmor og farfar. Det inneholdt baking. Gå i klær og sko fra 40 tallet som farmor hadde tatt vare på. Leke med kjøkkenutstyr vi fant ute som var ifra 2.verdenskrig. Farfar som støpte egen vei i fjellet til lekene våre. Firehjuling. Sauer. Slåtten. Verdens beste sommer. Ingen mobiltlf på den tiden. Tv til de hadde kun nrk :p Dermed lite tv titting også.

Sommere nede i Spania. Da en mnd om gangen. Vi var overalt i Spania på tur. Shopping. Bading. Badeland. Overalt :D

Leker i nabolaget. Gjemmelek, boksen av og annet. Hele nabolaget inkl voksne var med :D Egenprodusert "sirkus" for nabolaget. Nøsting av bær for å selge ved veien :p Mye fellesskap i vårt nabolag :)

Mye gode minner :D

Hytten vi leide år etter år i Sverige. Her fisket vi, badet, gikk turer, reiste inn til sentrum på gatekjøkken etc. På gatekjøkkenet valgte jeg og min søster alltid barnemenyen med hamburger og pommes frites. Da fikk vi velge en leke fra en stor kurv. Husker godt hvor stolt vi begge var da vi fikk hver vår enhjørning:D

Friheten! Det å være lita og at dyrene på fjøsen hadde 100% respekt for lille meg.

Tryggheten, og friheten vi hadde, vokste opp ute på landet. Vi fartet rundt i skog og mark, klatret i trær og koste oss, enten med venner eller mamma og pappa :)

Signerer denne! Mye av grunnen til at vi har kjøpt hus 50 meter fra mamma og pappa (barndomshjemmet mitt), vil at mine barn skal få ha den samme tryggheten og friheten ;)

Back
Topp