Hva hjelper mot svangerskapskvalme??

K.elise

15. juli <3
så var jeg her igjen, hadde et lite håp om at det jeg skule slippe unna kvalmen den gangen her.. men Neida :depressed:
Er sulten hele tiden, men har ikke lyst på noe.. da jeg bare er sykt kvalm..
har dere tips mot noe man kan spise som kan hjelpe mot kvalmen? :angelic:

For min del når jeg er kvalm, hjelper det å spise lite og ofte. Er veldig glad i grønnsaker. Sukker og usunn mat forverrer kvalmen. Når jeg er skikkelig dårlig går det ofte i knekkebrød med valgfritt på. Sesam delikatesse knekkebrød er veldig lettspiselig synes jeg :)

Havregrynsgrøt er også veldig nøytralt. Gjerne med ulike oppkutta frukt på toppen :)

Frukt og grønnsaker er hva jeg synes er lettspiselig :)
Jeg skal reise med fly i 15 timer, noen som har gode tips på hvordan overleve flyturen uten å kaste opp? [emoji85][emoji24]

Følger med på denne, trenger også tips. Har kjøpt meg "sea band" på apoteket, vet ikke om det har noen effekt da ;)

Følger med på denne, trenger også tips. Har kjøpt meg "sea band" på apoteket, vet ikke om det har noen effekt da ;)

De båndene funket på meg sist svangerskap! Måtte sove med de også da[emoji85] Og det er viktig at de plasseres riktig i følge bruksanvisningen[emoji4]

Her har kvalmen akkurat kommet [emoji29] Men jeg blir mer kvalm når jeg ligger/sover, selvom det er akkurat det som frister når man er uggen. Spise ofte og ha på sea band funka sist svangerskap [emoji4]

Foreg hjalp det med saftis, sea bands, rista brød med smør, sitronvann og av en eller annen rar grunn så fisk.

Ritzkjeks med hvitost og smør, var det som fikk meg gjennom de værste dagene sist. Eller funka isvann ganske greit også[emoji4]

For meg var nøkkelen å spise ofte og lite[emoji4] Og ikke minst nok væske! Brukte også sea band og hvilte mye!

Spis! Selvom det er det siste du vil. Våknet i morges og var så kvalm jeg ikke visste hva jeg skulle gjøre. Tvang i meg ristet brød med smør, og formen steg betraktelig. Spis ofte og drikk masse vann.

Har hørt at sea bands virker bra. Ikke prøvd det selv.
Men fikk mange tips om ingefær-te sist svangerskap da jeg var veldig kvalm. Og det var det eneste som funka for meg;) Kokte vann med ingefær :)

Reisesyketabletter som en får reseptfritt på apoteket. Ta 1 om kvelden. Ville ikke tatt det hver dag selv..men om eg har skulle noe..eksamen, reise eller lignende har det vert gull verdt! Akupunktur, sea band og spise ofte og lite. Pepsi max

Å drikke fersk appelsinjuice er noe jeg har funnet ut at hjelper meg å spise når jeg er småkvalm. I tillegg hvis man ikke får i seg mat, så er appelsinjuice/smoothies næringsrikt og enkelt å få i seg [emoji4]

Back
Topp