Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Eplejuice tar toppen på kvalmen hos meg. Men desverre ikke funnet noe som tar alt.Hei der alle medkvalmere.
siden jeg som mange andre sikkert dør av glede for et helt levende foster, men sliter (med renter) med kvalmen… trenger jeg og sikkert flere av dere tips!
Hva har hjelpt deg med kvalmen?? Alle tips er gull!
Vis vedlegget 363701 Denne hjelper her. Ikke søt og skikkelig salt. Har en liten boks med meg over alt
Hørte akkurat på en podcast at tilskudd av vitamin B6 kan hjelpe. Man har sett at gravide med kvalme har lavere nivåer av B6 i blodet og det brukes mye til gravide i USA. Tror jeg skal teste det.
Jeg tar mitt konsekvent på kvelden når jeg legger meg. Er mindre kvalm på natt, så har funnet ut at det er det tryggeste tidspunktetSliter så med kvalme om dagen at det meste av fast føde kommer i retur Dette er min første graviditet så er ikke så rutinert Lurte derfor på hva dere gjør med tilskuddene som folat for å være sikker på at det ikke kommer i retur igjen?
Sliter så med kvalme om dagen at det meste av fast føde kommer i retur Dette er min første graviditet så er ikke så rutinert Lurte derfor på hva dere gjør med tilskuddene som folat for å være sikker på at det ikke kommer i retur igjen?
Helt enig i at middag er kvalmende! Jeg ble tipset om mat som ikke er stekt i panne. Pasta, kokte grønnsaker eller bakt potet funket bra for megRugsprø med smør og blå farris. Av og til farris/eplejuice. Pink lady eple og gulrot oppskjært i biter. Yoghurt naturell med ferske bær har vært OK å få i seg. Har også forsket meg fram til at middag er et kvalmende konsept, så prøver å spise noe til middag som ikke er middag - toast med gulost og grillkrydder for eksempel.
Hos meg er det både mangel på mat, men også at jeg spiser som gjør at jeg blir kvalm. Så det er vanskelig. Men prøver å spise ofte.
Én ting som gjør kvalmen verre er mangel på søvn. Og en annen vitaminer. Tar nå alltid vitaminene på kvelden i kombinasjon med måltid. Ellers er det lammende kvalme i vente etter tablettene.
Jeg håper dette snart gir seg! 12+1 her og ingen tegn til bedring enda. Kanskje snarere tvert i mot.
Takk for andre tips her
Jeg tar mitt konsekvent på kvelden når jeg legger meg. Er mindre kvalm på natt, så har funnet ut at det er det tryggeste tidspunktet
Takk for tips! Denne kvalmen er noe drit altså, men forhåpentligvis verdt det tilsluttJM sa til meg at det som regel går grei. Kommer det opp igjen så kommer det opp igjen. Du trenger ikke å ta ekstra. men prøv å ta dem når du føler deg minst kvalm! Jeg kunne ikke ta på morgen eller kveld
Fant ut at jeg skjelden kaster opp på natt/etter å ha lagt meg så byttet fra å ta på morgen til å ta på kveld i sammenheng med tannpussSliter så med kvalme om dagen at det meste av fast føde kommer i retur Dette er min første graviditet så er ikke så rutinert Lurte derfor på hva dere gjør med tilskuddene som folat for å være sikker på at det ikke kommer i retur igjen?