Hva hjelper mot kvalmen

Pust

Blir kjent med forumet
Hei der alle medkvalmere.

siden jeg som mange andre sikkert dør av glede for et helt levende foster, men sliter (med renter) med kvalmen… trenger jeg og sikkert flere av dere tips!

Hva har hjelpt deg med kvalmen?? Alle tips er gull!

Hei der alle medkvalmere.

siden jeg som mange andre sikkert dør av glede for et helt levende foster, men sliter (med renter) med kvalmen… trenger jeg og sikkert flere av dere tips!

Hva har hjelpt deg med kvalmen?? Alle tips er gull!
Eplejuice tar toppen på kvalmen hos meg. Men desverre ikke funnet noe som tar alt.

For meg er det eneste som hjelper å spise ofte. Veldig ofte :wacky:

Jeg har hyperemesis og får på zofran 8 mg to ganger i døgnet, har reddet meg. Pass på å få I deg nok vann og salt, dersom væskebalansen blir i ubalanse blir kvalmen verre...

Syrlige drops, salte skruer, frisk luft, spis tett og ofte, gjerne litt hver time...

Masse vann!! Dehydrering gjør situasjonen så utrolig mye verre. Kontakt lege ved behov for medisiner eller væske intravenøst. Ikke vent for lenge!

Spise ofte, kvalmestillende, frisk luft, knekkebrød, mandler (jeg har med mandler over alt, og spiser så fort jeg kjenner blodsukkeret synke), ikke tenke på mat.

Så mangen gode tips allerede!

jeg personlig blir dårlig selv uavhengig av mat og væske. Men tror det er en kombinasjon av kvalme/svimmelhet hvor det ene påvirker det andre.

å spise veldigveldig ofte er jeg kanskje ikke god nok på. Synst det er utfordrende å finne egnede måltider når jeg ikke har lyst på noentingen:(

Omtrent ingenting som hjelper her, men iskaldt vann med isbiter og ristet brød med smør går ned. Føler som flere sier at å sørge for nok væske hjelper. Jeg veksler også mellom ulike tørre kjeks og knekkebrød for å få spist hyppig nok (Kaptein kjeks, maiskjeks med salt). Spiser gjerne annenhver time eller oftere.

Hørte akkurat på en podcast at tilskudd av vitamin B6 kan hjelpe. Man har sett at gravide med kvalme har lavere nivåer av B6 i blodet og det brukes mye til gravide i USA. Tror jeg skal teste det.

Hørte akkurat på en podcast at tilskudd av vitamin B6 kan hjelpe. Man har sett at gravide med kvalme har lavere nivåer av B6 i blodet og det brukes mye til gravide i USA. Tror jeg skal teste det.

Jeg har tatt en tablett med b6 morgen og kveld i flere uker i kombinasjon med reisesyketabletter :) Hjelper litt

Sliter så med kvalme om dagen at det meste av fast føde kommer i retur :yuck: Dette er min første graviditet så er ikke så rutinert :cat: Lurte derfor på hva dere gjør med tilskuddene som folat for å være sikker på at det ikke kommer i retur igjen? :anyone

Rugsprø med smør og blå farris. Av og til farris/eplejuice. Pink lady eple og gulrot oppskjært i biter. Yoghurt naturell med ferske bær har vært OK å få i seg. Har også forsket meg fram til at middag er et kvalmende konsept, så prøver å spise noe til middag som ikke er middag - toast med gulost og grillkrydder for eksempel.

Hos meg er det både mangel på mat, men også at jeg spiser som gjør at jeg blir kvalm. Så det er vanskelig. Men prøver å spise ofte.

Én ting som gjør kvalmen verre er mangel på søvn. Og en annen vitaminer. Tar nå alltid vitaminene på kvelden i kombinasjon med måltid. Ellers er det lammende kvalme i vente etter tablettene.

Jeg håper dette snart gir seg! 12+1 her og ingen tegn til bedring enda. Kanskje snarere tvert i mot.:wideyed:

Takk for andre tips her ❤️

Sliter så med kvalme om dagen at det meste av fast føde kommer i retur :yuck: Dette er min første graviditet så er ikke så rutinert :cat: Lurte derfor på hva dere gjør med tilskuddene som folat for å være sikker på at det ikke kommer i retur igjen? :anyone
Jeg tar mitt konsekvent på kvelden når jeg legger meg. Er mindre kvalm på natt, så har funnet ut at det er det tryggeste tidspunktet

JM sa til meg at det som regel går grei. Kommer det opp igjen så kommer det opp igjen. Du trenger ikke å ta ekstra. :) men prøv å ta dem når du føler deg minst kvalm! Jeg kunne ikke ta på morgen eller kveld

Rugsprø med smør og blå farris. Av og til farris/eplejuice. Pink lady eple og gulrot oppskjært i biter. Yoghurt naturell med ferske bær har vært OK å få i seg. Har også forsket meg fram til at middag er et kvalmende konsept, så prøver å spise noe til middag som ikke er middag - toast med gulost og grillkrydder for eksempel.

Hos meg er det både mangel på mat, men også at jeg spiser som gjør at jeg blir kvalm. Så det er vanskelig. Men prøver å spise ofte.

Én ting som gjør kvalmen verre er mangel på søvn. Og en annen vitaminer. Tar nå alltid vitaminene på kvelden i kombinasjon med måltid. Ellers er det lammende kvalme i vente etter tablettene.

Jeg håper dette snart gir seg! 12+1 her og ingen tegn til bedring enda. Kanskje snarere tvert i mot.:wideyed:

Takk for andre tips her ❤️
Helt enig i at middag er kvalmende! Jeg ble tipset om mat som ikke er stekt i panne. Pasta, kokte grønnsaker eller bakt potet funket bra for meg :)

Jeg tar mitt konsekvent på kvelden når jeg legger meg. Er mindre kvalm på natt, så har funnet ut at det er det tryggeste tidspunktet
JM sa til meg at det som regel går grei. Kommer det opp igjen så kommer det opp igjen. Du trenger ikke å ta ekstra. :) men prøv å ta dem når du føler deg minst kvalm! Jeg kunne ikke ta på morgen eller kveld
Takk for tips! Denne kvalmen er noe drit altså, men forhåpentligvis verdt det tilslutt :yuck: :Heartred

Fant ut at jeg skjelden kaster opp på natt/etter å ha lagt meg så byttet fra å ta på morgen til å ta på kveld i sammenheng med tannpuss :happy:

Back
Topp