Hva hjelper mot kvalme?

Tulipzo

Elsker forumet
Hei[:)] Har vært kvalm i 3 uker nå.. prøver å spise ofte men lite..men er fortsatt kvalm!
Har liten matlyst også..blir kvalm av det meste! hehe.. off! Men er jo positivt å vere kvalm da har jeg hørt! [;)] Noe tips til gode måltider? [:)] 

dytter for deg...lurer på det samme[:)]

Seaband, og fikk kvalmestillende tabeletter med legen som jeg ikke husker navnet på i farten, ritz kjeks, sure grønne epler, spise ofte og lite( i den grad det er mulig) ellers hjeler jo lakris har jeg hørt, samt cola

Tusen takk for mange gode tips!![:)]
Skal prøve Seaband jeg også! Har hørt det skal hjelpe.. Jeg spiser IFA,knekkebrød,Biola drikke,
chips salt og sjokolade melk. Føler det hjelper litt! ha alltid drops eller tyggis i lommen. Hjelper litt om jeg er kvalm. Men takk for gode råd. Skal prøve de ut[:)][:)] Lykke til, til dere andre som har samme prob.

vann med sitron i, hjelper for meg [:)]

Ingenting hjelper nok!!!!!!!!!!!!!! Får ikke kvalmestillende av legen, ble anbefalt å ta reisesyketabletter når det ble for ille .....men da sovner jeg jo!!! Kommer ingen vei med dette......Leeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeei!![:'(]

Det som hjelper meg er å spise og drikke surt... for en eller annen merkelig grunn... Jeg tror det er ganske individuelt hva som hjelper egentlig. Så man må nesten bare prøve seg fram og se hva som skjer. Jeg mumser sitron og drikker sprite. Har kjøpt inn sånn konsentrert sitronsaft som jeg skal dryppe i vannet jeg drikker. Jeg må ha i meg en del for å holde kvalmen i sjakk og har jeg det ikke tilgjengelig når jeg står der og brekker meg så hjelper det jo fint lite. Så her skal jeg ordne meg til med flere flasker sitronvann og ha på lur. 

Nå har jeg prøvd sea-band! og det hjelper MYE!! Nesten hele kvalmen er gått borrt så lenge jeg har de på!! [:)] Så jeg er fornøyd!! Takk for tipset![:)]

jeg spiser mye frukt, drikker mye vann, å spiser feks.. baguette me ost å skinke .
grove rundstykker med agurk . joggert med muslii.

Ingefær kapsler hjelper meg hvertfall[;)]

sist svangerskap fikk jeg beskjed av legen min, at det var ikke lurt å spise for mye junkfood (eller åssen det skrives)[:D]
skulle heller spise "tørrmat". dårlig til å forklare, men håper du skjønte sånn ca hehe[:D]

Ingefærkapsler har virket kjempebra til meg. Ellers så har jeg fått anbefalt behandling med akupunktur.

jeg gikk anbefalt postafen av legen min i dag.
http://www.felleskatalogen.no/felleskatalogen/?mainpage=/felleskatalogen/show.do%3Ffilename%3D/content/preparat-register/P/Postafen_UCB_84079.html

men jeg er skeptisk til å ta medesin i svangerskapet... hav synes dere???

ingenting hjelper for meg, er fedd up, så i morgen skal jeg på min første akupunktur time, hvis det hjelper er det virkelig verdt pengene, skal holde dere oppdatert[;)]

Funker med appelsin juice til meg!

Er ikke kvalm selv, men ei venninde av med syntes det hjalp å spise noen "Love Hearts"-drops [:)] Hadde alltid det liggene i skapet hun.

ORIGINAL: limafre

ORIGINAL: Celene

jeg gikk anbefalt postafen av legen min i dag.
http://www.felleskatalogen.no/felleskatalogen/?mainpage=/felleskatalogen/show.do%3Ffilename%3D/content/preparat-register/P/Postafen_UCB_84079.html

men jeg er skeptisk til å ta medesin i svangerskapet... hav synes dere???

Ut i fra det som står i felleskatalogen hadde jeg ikke brukt dette preparatet.

Om Afipran derimot står det: Graviditet/Amming: Overgang i placenta: Metoklopramid har vært brukt som antiemetikum til gravide over lengre tid uten at det er blitt påvist fosterskadelige effekter. Ved høye doser i siste trimester har andre dopaminreseptorblokkere som klorpromazin og flufenazin gitt opphav til langvarige, men forbigående nevrologiske forstyrrelser hos barnet.

Mao dette kan brukes trygt i første trimester. Det er også dette preparatet de bruker på de som blir innlagt med Hyperemesis.

Takk,
jeg har oså komet frem til at jeg ikke vil ta det preparatet... selvom formen min er crap...

Back
Topp