Hva hjelper mot kvalme

Håperpånr3

Glad i forumet
Påskekyllingene 2020
Marsfiolene 2026 ♡
Siden endel av oss har begynt å bli kvalme tenkte jeg det kunne være greit å samle noen tips ift. hvilken mat som kan lindre kvalme/er enkel å få i seg. Og andre tips om noen vet om noe lurt. Så kan vi prøve oss frem til det som går greit for hver enkelt.

Jeg kan starte med at jeg synes valnøtter er supert når jeg er kvalm og trenger å få i meg noe uten å bli verre.

Jeg synes gullerøtter er greit å få i seg, det fyller magen uten at jeg blir særlig kvalmere :happy:

Det som har hjelpt meg før er: Grønne epler, salte ritz kjeks ( også salt chips og salte skruer) og surt smågodt, pomfri om jeg er ute

Ellers er det beste å ikke bli for sulten..

Et sikkerstikk for meg er knekkebrød med hvitost og paprika.
Og som flere skriver, ikke bli sulten! Føler jeg må spise oftere og oftere, så det øker på.
Har kjøpt inn litt salte kjeks til kontoret i dag, og håper det skal hjelpe i arbeidsdagen.

Den der limonaden Coop har i Smak-serien, men bringebær og sitron. Sykt god. Helst med isbiter og litt farris/vann med kullsyre. Jeg er ikke så kvalm enda, men denne er ordentlig god og frisk, ganske sikker på at den hjelper.

Spiser en bixit-kjeks (de i 2-pack) før jeg går tur med hunden om morgenen. Rekker ikke frokost før det, men må ha noe i magen... Ellers hjelper det å spise ofte nok, men ikke for mye. Drikker mye kaldt vann fra kjøleskapet, og har enkle måltider klart (salte kjeks, yoghurt, osv.).

Back
Topp