Hva hjelper for deg i kvalmen?

Lillemy96

Blir kjent med forumet
Hei! Lurte på om noen har noen personlige erfaringer eller tips til hva som har hjulpet mot kvalmen? :joyful:

Dessverre er det ingenting som hjelper her :( Hverken mat, drikke eller kvalmestillende medisiner. Skikkelig tortur denne kvalmen :puke_r:puke_r:puke_r

Huff, midt oppi det jeg også. Her hjelper det beste å trykke ned noe mat, selv om det er en kamp. Jeg har det værst på tom mage og lavt blodsukker.

Her er det mat.. Er alltid kvalm på morgen og kveld så tenker at blodsukkeret er en trigger for min del

Synes det eg vanskelig for føler ikke at jeg må kaste opp heller men føler meg så uvel og dårlig form :yuck:

Av og til hjelper seaband, men kan godt være at det er placebo.. vann med masse isbiter. Kaldt kullsyrevann. Eplebiter uten skall. Salt chips.

Knekkebrød og enkelt pålegg..

Seaband

Sove

Er ikke direkte kvalm, heldigvis, men uggen og ømfintlig for lukt. Har svært dårlig matlyst, og når jeg blir sulten blir det bare verre.

Hva er egentlig seaband? :rolleyes:
Det er armbånd som man får tak i på apoteket :) de skal sitte rett under håndleddet der det er en plastikkprikk som presser på en nerve :) koster fra 145-170 kr på apoteket:) jeg bruker de nesten døgnet rundt nå sammen med postafen :)

Jeg synes postafen og phenergan er supert i starten. Trapp opp både medisiner og oppfølging om det er snakk om dehydrering og å ikke holde på noe mat/drikke. Lykke til :)

Sniker fra Mai.. har hatt hyperemesis alle mine svangerskap, med første greide jeg kun å spise grønne sure epler og kanskje en halv colaboks daglig frem til uke 30, med nr 2 var det pærer og pæreis frem til uke 20, var da innlagt flere ganger med begge for intravenøs væske. Nå denne 3. gangen hsr det vært friskis is, og innleggelse. Hjelper alltid å få væsket seg opp igjen ,så krev dette når dere føler det er for ille. Har prøvd phenergan, postafen og afipran i alle 3 svangerskapene uten virkning ,nå i siste hsr jeg gått på zofran fra ule 9-22. Er nå kommet til uke 27,er fortsatt kvalm, men kaster ikke opp lengre, og greier å spise å drikke selv.

Det går over heldigvis, men det er knallhardt når det står på ♡

Det er armbånd som man får tak i på apoteket :) de skal sitte rett under håndleddet der det er en plastikkprikk som presser på en nerve :) koster fra 145-170 kr på apoteket:) jeg bruker de nesten døgnet rundt nå sammen med postafen :)
Okei! Kanskje jeg ska prøve dette!

Sniker fra Mai.. har hatt hyperemesis alle mine svangerskap, med første greide jeg kun å spise grønne sure epler og kanskje en halv colaboks daglig frem til uke 30, med nr 2 var det pærer og pæreis frem til uke 20, var da innlagt flere ganger med begge for intravenøs væske. Nå denne 3. gangen hsr det vært friskis is, og innleggelse. Hjelper alltid å få væsket seg opp igjen ,så krev dette når dere føler det er for ille. Har prøvd phenergan, postafen og afipran i alle 3 svangerskapene uten virkning ,nå i siste hsr jeg gått på zofran fra ule 9-22. Er nå kommet til uke 27,er fortsatt kvalm, men kaster ikke opp lengre, og greier å spise å drikke selv.

Det går over heldigvis, men det er knallhardt når det står på ♡
Åh, høres jo ikke noe særlig ut å være kvalm og dårlig så lenge.. jeg har heldig vis ikke kastet opp enda men i morgest kjente jeg at det var nummeret før!
Skal forsøke å spise pære og eple nå til frokost!

Åh, høres jo ikke noe særlig ut å være kvalm og dårlig så lenge.. jeg har heldig vis ikke kastet opp enda men i morgest kjente jeg at det var nummeret før!
Skal forsøke å spise pære og eple nå til frokost!
Dette hjalp for meg,men overhodet ikke sikkert dette funker for deg. Altså det hjalp vel ikke veldig på kvalmen ,men det holdt seg i magen. Små biter og små slurker av drikke,og hvile,hvile,hvile... var kanskje bare oppe av senga (lå da på sofaen) hver 3. /4. dag.. utenom det lå jeg i senga,med fortrekte gardiner,og alle vinduer åpne for å få mest mulig friskluft. Kunne ikke gå over stuegulvet alene, for da besvimte jeg.. så hos meg var det skikkelig ille. Men finn den ene tingen du har lyst på,og spis eller drikk den :)

Back
Topp