Hva hjelper dere med kvalmen?

Mener det var afipran. Han ble visst VELDIG merkelig (de trodde han skulle hoppe ut av vinduet) Nå står det i papirene hans at han ikke kan få det. Mulig det hadde noe med at han hadde ligget i koma og var ganske forslått og.. vet ikke.. :p
Men jeg tør iallefall ikke.. Haha
Oyh! Så skummelt. Vil nok tro det har litt innvirkning ja. Jeg føler meg ikke anderledes på de:)

Er skikkelig kvalm nå om dagene. Spiser ritz-kjeks som akutt. Nå drikker jeg te med ingefær, skal være kvalmedempende...

Noen som vet om man må gjennom lege for å få kvalmestillende? Spurte på et apotek igår og de kunne ikke anbefale noen ting før lege var kontaktet. Skal det være så vanskelig?

Jeg må aldri være sulten og aldri være mett.. Må småspise ofte for å ikke bli kvalm og for å holde blodsukkeret noenlunde jevnt.. Jeg prøver å dytte i meg mest mulig frukt fordi er det fet eller krydret mat blir jeg verre.. Har hørt lovehearts skal hjelpe og noen sverger til seaband som du får kjøpt på apoteket.. Det blir det neste jeg prøver :)

Afipran og zofran :p haha, herregud å dårlig jeg er.. vet faktisk ikke om jeg skal le eller gråte...

Emilie, hvor langt er du på vei og hvor lenge har du vært kvalm? Jeg fant posten din når jeg søkte zofran. Er selv i uke 15 og har hyperemesis. Går på stemetil og postafen, men har fått zofran til å ta "sporadisk" inntil videre. Tror jeg må ta zofran mer fast, er det eneste som gjør at jeg ikke kaster opp!

Emilie, hvor langt er du på vei og hvor lenge har du vært kvalm? Jeg fant posten din når jeg søkte zofran. Er selv i uke 15 og har hyperemesis. Går på stemetil og postafen, men har fått zofran til å ta "sporadisk" inntil videre. Tror jeg må ta zofran mer fast, er det eneste som gjør at jeg ikke kaster opp!
Hei frk n. Jeg er 9 uker på vei, så ikke så langt. Men har et svangerskap bak meg med hg fra uke 6 til til hun ble født og får derfor alt som hjelp så tidlig. Jeg tar zofran om morgenen og semetil og afipran utover dagen ved behov. Om du vil kan du sende meg en pm så kan jeg svare litt mer om du lurer på noe å gi deg noen tips på veien? Håper du snart blir frisk:)

Til de som lurte, zofran brukes ofte på mennesker som undergår chemo therapy for kreft altså sterk kvalmestillende. Jeg prøvde afipran, ble bare litt svimmel og kvalmen ga seg sånn i 1 time. Uansett så vet legen best så om du får resept så skal det være trygt, selv om noen leger (min f.eks) har veldig lav terskel for å skrive ut, derfor er jeg ofte litt forsiktig. Men så har ikke jeg hg da.

Og svar: ingenting hjelper mot kvalmen her. Er 8+5 og den har blitt verre. Nå har jeg kastet opp hver dag de siste dagene. Moren min påstår at biola eller kulturmelk skal hjelpe men tanken på den på vei opp er nok til at jeg ikke tør å prøve xD uansett lykke til, husk det er litt greiere å "lide" litt når man er flere da ;)

Noen som vet om man må gjennom lege for å få kvalmestillende? Spurte på et apotek igår og de kunne ikke anbefale noen ting før lege var kontaktet. Skal det være så vanskelig?
Du må til legen din ja. Grunnen til at jeg får kvalmestillende er fordi jeg har historie med hg før. Du kan få, men anbefaler det ikke (er mye bivirkninger), kan prøve postafen som du kan få reseptfritt på apoteket:)

Du må til legen din ja. Grunnen til at jeg får kvalmestillende er fordi jeg har historie med hg før. Du kan få, men anbefaler det ikke (er mye bivirkninger), kan prøve postafen som du kan få reseptfritt på apoteket:)

Måtte ty til legetime ja,men det var til ingen nytte. Fikk postafen og det hjalp ikke i det hele tatt. Heller tvert i mot. Har aldri før hatt denne typen kvalme på mine 4 andre svangerskap :grumpy:o_O

Ja, og til og med postafen virker det som om legene vil at du bare skal ta etter å ha fått råd fra de i din konkrete situasjon. Anbefaler deg å komme deg til legen slik at de kan hjelpe deg videre! Jeg fikk ikke noe sterkere enn Postafen før jeg ble innlagt på sykehuset, der har gynekologene megapeiling og gir ofte "bedre" medisin hvis postafen ikke fungerer.

Måtte ty til legetime ja,men det var til ingen nytte. Fikk postafen og det hjalp ikke i det hele tatt. Heller tvert i mot. Har aldri før hatt denne typen kvalme på mine 4 andre svangerskap :grumpy:o_O
Som frk n sier under her er det desverre som regel slik.. de aller fleste må være så dårlig at de legges inn på sykehus før man får annen hjelp. Som regel får du heller ikke så mye annet enn veske og postafen før uke 20. Det er forferdelig å være dårlig, men om du går ned i vekt eller ikke får i deg veske må du ta kontakt med sykehuset/legen! Da skal du få medisiner.

Det rareste er at mat,tørr mat,men det er mat det og, går bare fint.. men alt av drikke går ikke ned. Har reddet meg med mr freeze is . Ca 40 stk pr dag,NEKTER innleggelse :joyful::depressed::happy:

Back
Topp