Hva hjalp deg? Kvalme/hyperemesis

Lady_Z

Termin 5.Juli 2015
* Fra frø til Juliblomst 2015 *
Nå har jeg prøvd prostafen, afipran, pyridoksin, stemetil og zofran.... Ingen hjelper :( hva hjalp deg??

Last edited:
Ingefærkapsler og reisesykearmbånd. Sistnevnte kan godt være placebo, men jeg turte ikke å ta de av.

Ingenting. Kaldt, mørk, stille rom. Ligge helt i ro og prøve å ta en dag av gangen. Jeg tør heller ikke som hun over, å ta av meg de armbåndene. Selv om de egentlig ikke funker.

Afipran og ligge i senga på mørkt, stille soverom funka nesten for meg, spybøtta kunne ikke være langt unna da heller :( det var 22 grusomt kjipe uker :( håper det blir bedre for deg snart :Heartred

Noen ganger vann, frisk luft, men stort sett hjalp dessverre ingenting. Føler med deg!

Eplejucie og farris blanda hjalp meg samt ikkje spise store måltider eller drikke mye om gangen.

Noen ganger vann, frisk luft, men stort sett hjalp dessverre ingenting. Føler med deg!

Sign. Det kunne også hjelpe litt å få servert litt mat på sengekanten før jeg sto opp. Noen salte kjeks og litt te kunne faktisk redde dagen. God bedring!

Intravenøst på sykehuset.. Jeg spydde til dagen jeg fødte og var kvalm hele dagen. Merket dog en liten endring etter uke 25 hvor jeg da bare kastet opp om morningen og var kvalm resten.
God bedring.. Det går sakte, dessverre, og du får prøve å glede deg litt over at du kjenner liv som spark og hikke. Det hjalp meg som mest da jeg lå der og ville dø.

Sjokolademelk og å ligge helt stille.

Prøvde også postafen, afipran, seaband, ingefær, akupunktur osv osv...

Jeg var heldig - afipran gjorde susen.
Da var jeg bare småkvalm innimellom, men kastet ikke opp med mindre jeg hoppet over en dose.
Kvalmen forsvant etter 6 mnd.

Lykke til, og god bedring!
(Jeg brukte også seabands, drakk ingefær-i-varmt-vann, spiste små, proteinrike mellommåltider/snacks, osv.)

Å føde. Ellers lå jeg for det meste i ett mørkt og kaldt rom. Sleit med migrene også på toppen av det hele. Så ett mørkt og kaldt rom holdt meg noenlunde "oppe". Ikke særlig sosialt da...

Å føde. Ellers lå jeg for det meste i ett mørkt og kaldt rom. Sleit med migrene også på toppen av det hele. Så ett mørkt og kaldt rom holdt meg noenlunde "oppe". Ikke særlig sosialt da...
Hørtes ut som mitt forrige svangerskap.. Godt premien er verdt alt!!

Spiste små biter ingefær, det hjalp bitte litt på gode dager .. Ellers var det svært lite som hjalp :( spis noe du syns er "godt" å kaste opp .. Hørt at eplejuice blanda med farris funker også

Salt kjeks (ritz) og cola. Og ligge heeeelt i ro på sofaen, med overkroppen litt opp (bygde opp med ei dyne). Fjernkontroll til tv-en, spybøtta og alt e trengte i nær omkrets :P
Gikk over etter uke 12. (Men va helt forferdelig å besøke mine foreldre i uke 7 og ikke fortelle de noe. Men i uke 10 fortalte vi det til hele min familie da alle va samlet).

Back
Topp