Hva heter leken?

Chevron

Gift med forumet
Julibarna 2019
Juliknøttene 2022
Bli gal av å lete etter noe jeg ikke vet hva heter!

Kjennetegn:

* en "ball" (ikke som i sprettball, fotball, eller sånn man kan leke med, men rund form iallefall)

* består av lange "pinner"(?)

* er liten (ja, alt er relativt..) men en kan altså holde i "ballen" og dra den ut til stor størrelse

* i liten tilstand er da "pinnene" nær hverandre, mens når den er stor, så er "ballen" til å se gjennom, for avstanden mellom "pinnene" er større..

Ehhh.. Anyone?

Jeg har en slik[:D] Kjøpte den i syden for maaaaange år siden, var slik du kunne kjøpe is å bygge sammen, men jeg kjøpte den ferdig[8D]

ORIGINAL: GitteLen

Jeg har en slik[:D] Kjøpte den i syden for maaaaange år siden, var slik du kunne kjøpe is å bygge sammen, men jeg kjøpte den ferdig[8D]

Hehe.. Enkleste er ofte det beste [8D]

Aner du hva jeg kan søke etter? Leter etter bilde på google, men snakk om å leite etter nåla i høystakken [:D]

hmmm... jeg har sittet og fundert på hva dette er.. og det eneste jeg kommer på er noe jeg hadde som lita. var en rund metallball med noen kuler på, også kunne du forme den til forskjellige "planeter" (tror jeg det var). har ikke anelse jeg altså[:D]

Tror jeg vet hva du mener - men aner ikke hva det heter dessverre[&:]

En sånn her???  

ORIGINAL: MercedesBærta.

En sånn her???  

var slik jeg hadde[:)]

ORIGINAL: oh hvite lakenrumpe

hmmm... jeg har sittet og fundert på hva dette er.. og det eneste jeg kommer på er noe jeg hadde som lita. var en rund metallball med noen kuler på, også kunne du forme den til forskjellige "planeter" (tror jeg det var). har ikke anelse jeg altså[:D]

Hehe.. Jeg har bare et vagt minne selv om denne greia, og det gjør det ikke akkurat lettere å forklare [8D] Er mannen min som nylig så den et sted hjemme hos noen, som han selvsagt ikke husker, og alle vet jo hvordan detaljhukommelsen til mannfolk er [8D]

Har bare så lyst å få tak i greia, for den er litt kul!

Er ikke metall, men plastikk, for den er veldig lett, til tross for den størrelsen den får når den dras i.

Se for deg at du holder på en litt-større-enn-tennisball-ball med begge hender. Ballen er såpass ruglete (alle pinnene tett sammen gir jo ingen glatt overflate) Videre: det er da mulig å da ha tak i ballen og dra hendene i hver sin retning, og da øker den i størrelse. Men da er den jo ikke lengre kompakt, men bare masse pinner som holder den sammen..

Ja, om det ikke var forvirrende før, så ble det vel garantert det nå

En sånn her???  

Oj, se der ja [:D]

Det er akkurat sånn jeg mener

(Innbilte meg av en eller annen grunn at den var rød, men det er jo en underordnet detalj [8D])

Hvor fant du den da? *IMPONERT*

ORIGINAL: KonTrolla

En sånn her???  

(Innbilte meg av en eller annen grunn at den var rød, men det er jo en underordnet detalj [8D])

Jeg googla. [;)]  Tok en råsjans på at det het "Stretchball"  og da kom det opp mange typer baller, bl.a denne  [;)]

ORIGINAL: KonTrolla

En sånn her???  

Jeg googla. [;)]  Tok en råsjans på at det het "Stretchball"  og da kom det opp mange typer baller, bl.a denne  [;)]

Fantastisk fantasi [:D] Prøvde alt annet med ball enn det åpenbare [8D]

Fant bildet da! Men fant også i kommetatorfeltet at de ikke vet hva den heter [8D] Har iallefall bilde da, om ikke annet [:D]

Back
Topp