Hva heter det når man jobber med psykisk utviklingshemmede mennesker ?

LittleMonkii

Forumet er livet
Jeg er helt blank.. Jeg sitter her og holder på med jobbsøknad, men får det ikke til å se bra ut på papiret.. Jeg føler "medarbeider" blir for "kassa på Kiwi"...

SÅ.. Hva kan jeg skrive når jeg ikke har utdannelse, men sender inn åpen søknad om vikariat/deltidsstilling..

På forhånd TAKK emoticon

Jo.. Så jeg kan altså skrive at jeg søker en stilling som miljøarbeider uten å være utdannet miljøarbeider ? :P Det er det jeg lurer på ser du , om jeg da skal skrive noe annet mtp fraværende utdannelse..

Omsorgsarbeider -den utdannelsen kan du ikke påberope deg om du ikke har den.. (på lik linje som du ikke kan si du er hjelpepleier)

Ville brukt ordet ASSISTENT ved en institusjon for psyk.utv.
for er du ikke utdannet så er du assistent, vertfall på sykehjem/sykehus/bhg ol..

Nei, det heter ikke assistent i en bolig. Det korrekte for deg uten utdanning er miljøarbeider. En med tre årig høyskoleutdanning eller mer er miljøterapeuet

Juliette skrev:
Nei, det heter ikke assistent i en bolig. Det korrekte for deg uten utdanning er miljøarbeider. En med tre årig høyskoleutdanning eller mer er miljøterapeuet

Nei, hetter assistent,,,

Eg jobber i bolig og er utdannet omsorgsarbeider med fagbrev og har tittel miljøarbeider.

Ok, det høres rett ut når du skriver det slik. Ingen utdanning er assistent, lavere utdanning miljøarbeider, og tre årig utdanning miljøterapeut. Jeg trekker herved tilbake min skråsikre uttalelse hehe:)

heter bare assistent eller pleieassistent

Assistent blir det riktige ja.
Jeg fikk tittelen helsefagarb assistent, da jeg var sommervikar på et eldrehjem :)

Jeg jobber i en bolig for utviklingshemmede.
Hos oss bruker vi følgende titler:

miljøarbeider = ufaglært
miljøterapaut = 3-årig utdannelse
miljøterapaut 1-årig =  hjelpepleier, barne- og omsorgsarbeider, etc

i boligen jeg jobber i bruker vi:

3 årig høyskole = miljøterapaut
videregående utdannelse/fagarbeider = miljøarbeider
Ufaglærte/ikke relevant utdannelse = miljøassistenter 

Kjenner jeg er litt rusten på akkurat dette med jobbsøking... Har vært hjemme/sykehus siden april 2009, så jeg er meeeeget klar for å få meg en jobb!
Hadde lærlingplass før jeg fikk barn, som jeg måtte si ifra meg fordi jeg ikke med 100% sikkerhet kunne si at jeg kom tilbake i 100% stilling den og den datoen... SÅåå, her er det bare å komme i gang..

Men, jeg tror jeg går for "assistent", så får de heller omrokkere og dandere om jeg skulle få jobb ;)

Assistent kanskje!?

Back
Topp