hva heter barna deres?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Tonje
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Tonje

Guest
Litt nysgjerrig på hva som er populært av navn nå for tiden jeg :)
Skal ikke ha noen flere barn selv, men syns det å gi navn på elsklingene er en fantastisk sak. Lyst til å dele?

Holder i massevis med ett fornavn eller begge fornavn om barnet har/eller du vil dele mer enn ett :). Velges det populære navn? Kallt opp etter noen? Sjeldne eller eldre navn? Hva ble det for dere :)

Første vår heter Nora Eileen, ville egentlig ha Emilie, men det ville ikke pappaen, så da ble det Eileen :) Hun er ikke oppkalt, bare 2 navn vi likte godt :)

Gutten vår heter Jacob Christoffer, Jacob etter mannens bestefar, og Christoffer etter min pappa (han har riktignok Christer til mellomnavn, men syns Christoffer passer bedre. ) Pappaen til mannen heter Kristian til mellomnavn, så er litt oppkalt der også ;)

Minstesnuppa heter Wilma Emilie (!) ;) Wilma bare forelsket vi oss helt i da vi så det på en svensk topp 10 liste for noen år siden, og Emilie kom som forslag fra størstejenta, og nå var det plutselig helt greit for pappaen allikevel ;) Gjett om jeg var snar med å si meg enig ;)

Veldig fornøyd med alle navnene jeg altså <3

Første vår heter Nora Eileen, ville egentlig ha Emilie, men det ville ikke pappaen, så da ble det Eileen :) Hun er ikke oppkalt, bare 2 navn vi likte godt :)

Gutten vår heter Jacob Christoffer, Jacob etter mannens bestefar, og Christoffer etter min pappa (han har riktignok Christer til mellomnavn, men syns Christoffer passer bedre. ) Pappaen til mannen heter Kristian til mellomnavn, så er litt oppkalt der også ;)

Minstesnuppa heter Wilma Emilie (!) ;) Wilma bare forelsket vi oss helt i da vi så det på en svensk topp 10 liste for noen år siden, og Emilie kom som forslag fra størstejenta, og nå var det plutselig helt greit for pappaen allikevel ;) Gjett om jeg var snar med å si meg enig ;)

Veldig fornøyd med alle navnene jeg altså <3

Jenta mi henter Emma Victoria. Pappan sa han han likte det navnet fra vi møttes omtrent, da jeg ble gravid nevnte han det med en gang. Syns det er fint selv, så da var det ikke et vanskelig valg :) Vet det er et veldig populært navn, men vi kjenner ingen som  heter det selv, hehe. Victoria hørte vi av noen andre, og syns det passet godt sammen ) hihi

Jenta mi henter Emma Victoria. Pappan sa han han likte det navnet fra vi møttes omtrent, da jeg ble gravid nevnte han det med en gang. Syns det er fint selv, så da var det ikke et vanskelig valg :) Vet det er et veldig populært navn, men vi kjenner ingen som  heter det selv, hehe. Victoria hørte vi av noen andre, og syns det passet godt sammen ) hihi

Her heter eldstemann Lasse Alexander, Lasse etter Lars som pappaen heter og Alexander bare fordi vi syns det er et flott navn.

Minstemann heter Sindre André, og da Sindre etter Silje (meg) og André fordi det også er fint :)

Her heter eldstemann Lasse Alexander, Lasse etter Lars som pappaen heter og Alexander bare fordi vi syns det er et flott navn.

Minstemann heter Sindre André, og da Sindre etter Silje (meg) og André fordi det også er fint :)

Eldstemann heter Joachim. :-)
Veslejenta heter Elsebet Jezebel. :-)

Det kan virke som om Joachim/Joakim var populært for 12 år siden, for vi vet om mange på guttungens alder som her det navnet.

Elsebet derimot vet vi ikke er så populært. Det er veldig gammelt navn, og folk flest på min alder kjenner ikke til navnet.
Jezebel er vel heller ikke akkurat mange som heter her til lands :-p

Og her ble navna valgt fordi vi likte klangen. Ikke fordi de var populære, eller fordi de skulle kalles opp etter noen. :-)

Etter mange forslag sto det til slutt mellom Elias (mannens favoritt) og Isak (min favoritt). Når lillemann kom lignet han veldig på en Elias, så da vant mannen denne gangen, så håper jeg at jeg vinner neste gang :)

Egentlig er min virkelige favoritt Mio, men det brukte jeg "desverre" på hunden min, så da ble det uaktuelt :)

Etter mange forslag sto det til slutt mellom Elias (mannens favoritt) og Isak (min favoritt). Når lillemann kom lignet han veldig på en Elias, så da vant mannen denne gangen, så håper jeg at jeg vinner neste gang :)

Egentlig er min virkelige favoritt Mio, men det brukte jeg "desverre" på hunden min, så da ble det uaktuelt :)

Gutten vår heter Aron. Det var det pappan hans som bestemte. Han likte det så godt. Jeg ville ikke ha det, jeg var helt forelsket i navnet Jonathan. Men der ble jeg nedstemt og etter å ha smakt på navnet i noen månder så likte jeg det mer og mer og da ble det Aron. Nå kan jeg ikke tenke meg at han skulle ha het noe annet :)

Jenta vår heter Iben. Jeg har likt det navnet i mange år og fakstisk så var mannen min med på at hun skulle hete det, til min store overraskelse. Så hun har het Iben siden vi fikk vite det var ei jente og hun passer godt til det navnet :)

Eldstemann heter Nikolai, dattera mi heter Sarah Marhea, minsten heter Isak:)!!

Her hadde vi egentlig bestemt oss for Emma, det navnet falt i smak fra første stund :) Problemet var bare at når prinsessa kom, var a så mørk i håret at Emma for meg, det passet ikke! Da sto Julie som en sterk nr 2, og sånn ble det :) Veldig fornøyd med det! Ikke oppkalt etter noen, bare et navn vi likte og som vi ikke har noen nære som heter!

Back
Topp