Hva henge opp pakkene med?

Cosacita

Forumet er livet
Augustbarna 2021
Dere som lager pakkekalender, hva henger dere pakkene opp med? De to siste åra har jeg brukt gavebånd, men har hatt litt problemer med at pakkene faller ned. Noen tips til å gjøre det på en bedre måte?

Vi har brodert kalender. Og jeg henger med vanlig gavebånd. Men nettopp pga brodert kalender er det ikke tunge gaver som henges opp ;-)

Vi har brodert kalender. Og jeg henger med vanlig gavebånd. Men nettopp pga brodert kalender er det ikke tunge gaver som henges opp ;-)

Mine har heller ikke vært så tunge, men faller likevel. Kanskje jeg bare er utrolig dårlig på å henge opp. :P

I fjor brukte jeg gavebånd, men da datt flere ned. Så i år har jeg kjøpt tynt silkebånd på søstrene grene til 8kr PR rull som jeg skal bruke :)

Bruker gavebånd. Ingen som detter ned her :)

Bruker hyssing
Hvor er det det løsner?

Jeg fester båndet slik jeg gjør på en vanlig gave, men ofte sklir gavene utav. På de veldig små gavene får jeg ikke til å gjøre det på den måten, så da legger jeg båndet på baksiden av pakken og taper fast. Noen pakker faller av da og.

Om det var forståelig ;)

Jeg fester båndet slik jeg gjør på en vanlig gave, men ofte sklir gavene utav. På de veldig små gavene får jeg ikke til å gjøre det på den måten, så da legger jeg båndet på baksiden av pakken og taper fast. Noen pakker faller av da og.

Om det var forståelig ;)
Men da pakker du inn gavene med papir og gavebånd rundt?

Her bruker vi gaveposer, og når vi har lukket posen med tape så lager vi et lite hull med hullmaskin der tapen er, og trer hyssingen gjennom der. Det holder.

Kan du gjøre det samme i et hjørne på pakka feks?

Hyssing :)

Men da pakker du inn gavene med papir og gavebånd rundt?

Her bruker vi gaveposer, og når vi har lukket posen med tape så lager vi et lite hull med hullmaskin der tapen er, og trer hyssingen gjennom der. Det holder.

Kan du gjøre det samme i et hjørne på pakka feks?

Ja.

Gaveposer var ikke dumt.
Tror ikke jeg kan gjøre det samme på pakkene, nei, men kan prøve med hyssing. :)

Bruker garn som jeg har liggende :P
Bruker gaveposer, men de jeg har kjøpt i år fulgte det ikke med sånn tråd man skal henge de opp med.

Bruker gavebånd, kalenderen er i prinsippet en malt sponplate med skrukroker i. Så jeg knyter bånd rundt gavene, og fester den som en løkke i kroken så man bare kan dra i rett snor for å få løs pakken. Bestandig litt knuff å knyte alt opp da. Men ikke plaget med at gaver faller ned. Sikrer noen av gavene med ekstra tape da.

Back
Topp