Hva hatet du ved graviditeten? Og hva elsket du?

Ikke i bruk

Forumet er livet
Å være gravid kan være helt fantastisk, eller forferdelig – alt avhengig av formen og hvor heldig/uheldig man er. For de fleste svinger det litt, og det er sider man nyter og sider man helst vil glemme. Hvilke er det for deg?
 
Hatet kvalmen fra uke 7 til 17. Elsket bevegelsene fra babyen i magen.
 
Hatet at jeg ble et hormontroll!! Djevelen sjøl! Ellers taklet jeg alt det andre, som bekkenløsning, symfysevondt, halsbrann og kvalme. Elsket bevegelsene i magen, og det å vite at jeg skulle føde :)
 
Hatet bekkenløsning, kvalme og den ekstreme trøttheten. Elsket sparkene, alle tegnene på liv der inne, viten om å bli mamma (både første og andre gang) og det at jeg kunne overspise uten at jeg trengte å tenke på at magen stakk så mye ut da :p
 
Hatet alt ved å være gravid begge gangene, spesielt sist gang. Fikk hyperemesis før jeg bikket 4 uker, barn kvalm og kastet opp og hadde null matlyst. Hadde lavt blodtrykk og høy puls, bekkenløsning, halsbrann, og fikk i tillegg en kraftig influensa, en forferdelig omgangssyke, og nyrestein. Sistnevnte førte til en ukes sykehusinnleggelse med morfin osv. sprøyta inn.

I tillegg var det det psykiske ved et «usynlig handicap». Å være fanget hjemme i sofaen og kolleger som hinter til at de tror man er «sykemeldt» mens du sitter hjemme og gråter og føler at alle har glemt deg. Hormoner!!
 
Hatet kvalmen, hatt hyperemesis med de 3 første til uke 20 med jentene, uke 12 med første gutten. Sistemann var jeg "kun" kvalm med til uke 17, men kastet kun opp 3 ganger.
Elsket alle sparkene og bevegelsene fra den lille:Heartred
 
Er midt i det nå, akkurat nå så liker jeg ikke noe med graviditeten, har hypermesis så er for det meste sengeliggende, men jeg er veldig takknemlig for å bli mamma igjen, og babyen som kommer gjør alt verdt det :)
 
Hatet virkelig den invalidiserende bekkenløsningen som startet i uke 8. I etterkant kan ikke jeg fatte at jeg klarte å komme meg igjennom med de smertene jeg hadde.

Elsket egentlig resten av graviditeten, forventningene, den voksende magen, kjenne bevegelsene, jeg trivdes godt med kulemagen:Heartred
 
Hater det meste ved graviditeten. Bekkenløsning, kvalmen som aldri ga seg, vann i kroppen, trøtttheten. Men det å lage et barn og ha det inni seg og kjenne bevegelser syns jeg er helt fantastisk.
 
Bekkenløsningen var grusom... Med eldste hadde jeg også en helt sinnssyk kløe på magen (stod mange dager/netter og gråt pga. både mage og bekken) :/

Savner magen :)
 
Hatet kvalmen i starten og ikke kunne spise spekemat! Elsket hvor fantastisk jeg så ut og følte meg :D
 
Jeg hatet kvalmen og hvor sliten jeg var i starten. Halsbrannen mot slutten var også veldig kjip. Ellers elsket jeg å kjenne bevegelsene og å se magen vokse - jeg følte meg så fin!
 
Hatet så å si alt, elsket at det ble en baby utav det.

Hadde jeg ikke vært så ekstremt dårlig, hadde det nok vært bedre, men.. Jeg gikk begge svangerskap med konstant spye, migrene, depresjon, kvalme, bekkenløsning og full pakke helt til fødsel. Aldri vært så isolert og dårlig i hele mitt liv før. Bestevenn; toalett og mørkt soverom.
 
Er midt i det for tredje gang nå ( at jeg aldri lærer) hater å være sengeliggende pga hyperemesis, ligget siden starten av januar nå , hater obstipasjon og blodtrykksfall og halsbrann. Hater å være sykemeldt og ubrukelig .
Elsker den voksende magen, spark fra den lille og fødsel :love017
 
Hatet store deler av svangerskapet. Bekkenløsning fra uke 12/13, følte meg "ubrukelig" på jobb som ikke kunne gjøre vante arbeidsoppgaver (måtte ta hensyn til kjemikalier, røntgenstråling osv.), halsbrann, konstant press mot ribbeina den siste tiden, ingen gode sovestillinger, måtte nesten ligge for å spise fordi magen var i veien når jeg satt (ubehagelig).

Eneste jeg savner er å kjenne bevegelsene til et liv inni meg. Og jeg har aldri følt meg så fin i tettsittende klær, som med gravidmagen ;)
 
Jeg elsket å gå gravid første gang. Med nr to ble jeg fort lei og det var tungt å skulle ta seg av en 2 åring i tillegg.. og ikke minst hatet jeg å være gravid på vinteren og ha på så mye klær..
 
Jeg elsker spenningen med å kjenne de første sparkene, ultralyd, når fødselen skjer osv. Ellers hater jeg absolutt alt det andre. Kvalmen, smerter i bekkem og rygg, følelsen av å gå med en trestamme i magen... jeg kan nevne i fleng. o_Oo_O
 
Back
Topp