Hva har vi gjort...

Frumammaliv

Betatt av forumet
når leggetiden av gutta på 6 og 4 ender opp med tårer på alle sammen..
hvordan i huleste skal det gå med en baby i tillegg?

Bare krangling, de hører jo ikke etter, bare tulling og jeg har såå vondt! Noen dager altså :( :(
 
Nei har hatt den tanken mange ganger i sommer selv. Med to barn på medisiner med uro, sinne og hyperaktivitet. Heldigvis fått byttet medisiner på det ene barnet.
 
Noen ganger har man bare slike tunge/vanskelige dager/stunder men så blir også ting bedre senere <3

Alle vi foreldre har opplevd slike stunder som man synes er veldig tunge, men det betyr ikke at det alltid vil forbli slik!
 
Jeg vet hvordan det føles. Vi har en gutt på 10år(ja,man kan tenke at det er lett men en på 10år men det er det ikke :rolleyes:) og hund 1år. Og noen dager vi er så sliten og da tenker jeg at det blir umulig med baby i huset men jeg vet at alle endrer når noe så stort skjer som nytt liv :)
 
Herlighet, noen dager altså :p
En god natts søvn og litt mat gjorde seg. Ikke var jeg frisk i går heller.
Men noen dager blir det litt mye :p ikke bare bare å være høygravid og ungene hjemme på ferie, også denne varmen da!

Men det er da lov å innrømme at det er vanskelig å være en «god mor» en hver tid. Alle får vel små utbrudd inni mellom?
 
Vi har fire barn (6,5,3 og 16mndr), og det blir noen lange dager her med stor mage! Mannen min er veldig flink til å aktivisere dem, men vi blir slitne alle sammen- og det er mye konflikter søsknene imellom.. Heldigvis er de venner innimellom også! Men merker jeg gleder meg til barnehage&Sfostart nå også:)
 
Herlighet, noen dager altså :p
En god natts søvn og litt mat gjorde seg. Ikke var jeg frisk i går heller.
Men noen dager blir det litt mye :p ikke bare bare å være høygravid og ungene hjemme på ferie, også denne varmen da!

Men det er da lov å innrømme at det er vanskelig å være en «god mor» en hver tid. Alle får vel små utbrudd inni mellom?
Åja!!
Legging til duppen idag tok godt over timen - ALT er feil, det blir sirkus istedenfor soving, og ender med at alle griner :bag:
Kjenner dager hvor jeg har mye vondt så kommer frustrasjonen og tårene lettere - prøver bare å minne meg selv på at det er fåtallet av dager som slik!
Og utbrudd er lov! Å bli akutt dritt lei er lov! Vi får jo lov å ha hele følelsesregisteret selv om vi er blitt mamma :Heartred
Nå skal jeg ta meg en god kopp kaffe og lade opp til ettermiddagen! (For en liten stund siden var jeg klar for å si til mannen at det var hans unge resten av dagen :laughing021 Men rart med det, når hn sovner, blodtrykket synker og tårene gir seg, så er det ikke så ille allikevel ;))
 
Åååå jeg kjenner meg igjen,å sååå godt at da er flere som kan innrømme at dagene ikke er rosenrøde:happy:

Her er 9 åringen og 4 åringen i konstant konflikter,minstemann er blitt så vrange og grinete denne ferien.og det har vært tøft å være hjemme alene med begge to i 3 uker når jeg er høygravid og sleten..håper at det bare er mangel på rutiner,ig at alt fikser seg når bhg og skolen begynner igjen:joyful:lever jaffall i trua:happy:
 
Åååå jeg kjenner meg igjen,å sååå godt at da er flere som kan innrømme at dagene ikke er rosenrøde:happy:

Her er 9 åringen og 4 åringen i konstant konflikter,minstemann er blitt så vrange og grinete denne ferien.og det har vært tøft å være hjemme alene med begge to i 3 uker når jeg er høygravid og sleten..håper at det bare er mangel på rutiner,ig at alt fikser seg når bhg og skolen begynner igjen:joyful:lever jaffall i trua:happy:

Selv om det er koselig på mange måter å være sammen hver dag, hele tiden i ferier, blir jo sommerferien ofte litt vel lang... Føler barna mine er så sosiale og aktive, at de trenger mer stimuli enn hva jeg&faren klarer å gi dem en hel sommer (iaf når mams er høygravid og knapt kan gå:yuck:). Tror alle har godt av den rutinefylte hverdagen når den kommer igjen også- hvor de får utløp for energi og får leke med venner etc... Veksler mellom å prise meg lykkelig for at barna mine er tette i alder og derfor har lekekompiser, og på å klage over all kranglingen dem imellom.. ;)
 
Kjenner meg også igjenn.. Og vi har 1 barn fra før.. Men ferie, lyse kvelder og mye som skjer gjør leggetid en vanskelig! I går kveld var jeg helt utslitt! Akkurat nå er mannen hjemme, men har vert borte flere kvelder på rad nå... Og reiser på jobb igjenn snart.. Kan ikke si jeg gleder meg til å være alene, høygravid og sliten.. Men så vet jeg jo at det går over.. Men ja, noen dager er virkelig tyngre enn andre, det gjelder nok alle.
 
Back
Topp