Hva har vært det fineste og verste med graviditeten?

M

Moderator Camilla

Guest
Hvis du tenker deg om, er det noe du kan trekke frem som det fineste eller det verste med graviditeten din? Har du vært gravid før og ser at det er store forskjeller, eller har de vært ganske like?

Man skulle tro at "støpt i samme form" også gjelder ved graviditeter, men det kan være store forskjeller ;)
 
Fineste har vert det å kjenne liv i magen og alt kosen som følger med det[emoji4] heller ikke det verste å høre hvor fin jeg er av samboer mens han koser med meg og magen[emoji87]

Det verste må være alle plagene og bekymringene. Og det har ikke vert få[emoji28]
 
Fineste har vært kjenne liv i magen og kose med spark og romstering:love7

Verste var kvalmen til uke 16-17, kastet heldigvis kun opp 3 ganger, så hadde ikke hyperemesis denne gangen:thumleft Ellers vært i veldig god form helt nå. Har en del nedpress foran og bak, mensensmerter og mye kraftige sammentrekninger. Blir bedre av å ta det med ro, så det skal jeg gjøre nå framover:Heartbigred Ruge og kose meg:Heartred
 
Fineste har vert det å kjenne liv i magen og alt kosen som følger med det[emoji4] heller ikke det verste å høre hvor fin jeg er av samboer mens han koser med meg og magen[emoji87]

Det verste må være alle plagene og bekymringene. Og det har ikke vert få[emoji28]
Det er veldig kos med alt livet :) Så hyggelig det da :Heartred
Nei, det er ofte mye av det, men tror få kommer seg utenom, hvertfall bekymringer:sorry:
 
Fineste har vært kjenne liv i magen og kose med spark og romstering:love7

Verste var kvalmen til uke 16-17, kastet heldigvis kun opp 3 ganger, så hadde ikke hyperemesis denne gangen:thumleft Ellers vært i veldig god form helt nå. Har en del nedpress foran og bak, mensensmerter og mye kraftige sammentrekninger. Blir bedre av å ta det med ro, så det skal jeg gjøre nå framover:Heartbigred Ruge og kose meg:Heartred
Godt u ikke fikk hyperemesis denne gangen :D Ja, du får roe ned og kose deg den siste tiden ;)
 
Fineste gaven i hele verden å bli gravid. At jeg skulle få oppleve dette igjen...

-Da utallige mange gravid tester lyste gravid til meg.

-Magen vokste ganske raskt.

-Ultralyden hvor jeg så at alt var bra med lille babyen.

-For ikke å snakke om alle bevegelsene :Heartbigred

-mye bekymringer har det vært.. Redd for å miste, har jeg kjent spark i dag (på en travel dag), stikkninger i magen, stramninger (kynnere), kan ikke sove sånn eller slik noen ganger sove sittende, sånne ubehag man har på slutten...

Men må si det er verdt det med tanke på det lille nurket vi har i magen :Heartpink
 
Mye bekymringer(barn nummer 3) , bekkenløsning og smerter i mage..

Det eneste positive så langt er vel at alt foreløpig står bra til med mageboeren..
 
Fineste: babyen har vært frisk og fin og sparket mye siden uke 17 [emoji5] verste: kvalmen/oppkast fra uke 5 til 18, deretter bekkenløsning med påfølgende sykemelding, og ekstrem vektoppgang [emoji19][emoji15]
 
Har en gutt fra før, og venter jente nå. To helt forskjellige graviditeter. o_O
Dette svangerskapet har jeg vært ut og inn hos lege, gyn, jordmor og sykehus...er på svangerskapsark nummer tre nå :hilarious:
Med forrige så var alt normalt og hadde litt bekkenløsning på slutten.
Det beste:
At mannen har vært så støttende og engasjert. Vært med på alt av kontroller :Heartred tatt seg av alt av innkjøp til baby osv så jeg har fått slappet av og fått nyte tiden som gravid sammen med storebror.
Det verste:
Smertene, alle plagene, bekymringene.

Men snart er vi en familie på 4 :Heartred
 
Det fineste har vært at jeg også i svangerskap nummer 3 har fått lov til å beholde god helse, slik at jeg har kunnet være aktiv sammen med barna i tillegg til jobb/studier og trening :) Det aller fineste har vært å se hvor interessert 2-åringen har vært i den voksende magen og at han de siste måneden har gitt babyen i magen suss og klem hver eneste dag <3

Det verste er definitivt refluks, treg mage, ømhet under ribbena og liten tid til å hvile :p
 
Det fineste har vært å se samboer gå fra å være halvt vettskremt til å bli komfortabel med tanken og å glede seg over det lille mennesket vi snart skal ønske velkommen :love017

Ellers har stort sett hele svangerskapet vært veldig fint og jeg har satt pris på alt da jeg har sluppet unna alt av plager inntil nå. Men nå er det 4 uker igjen til termin, så jeg overlever følelsen av å ha en hel vannmelon i magen, ømheten i ribbeina fra vannmelonen som presser og 1 dorull om dagen-forbruket pga blæra blir brukt som pute :jimlad:
 
Det fineste har vært:

- Da jeg tok graviditetstesten
- Å kjenne på utviklingen fra det lille eplefrøet til en faktisk baby:Heartred
- At graviditeten har gått mye bedre enn jeg så for meg

Det verste:

- 1. trimester og zombietilstanden jeg var i. Det å holde det hemmelig i begynnelsen
- Alle bekymringer underveis. Det har blitt veldig mye "Er dette normalt?"-googling:p
- At jeg ikke kan spise tunfisksushi! Og heller ikke når jeg ammer, visstnok!:arghh::hilarious:
 
Det fine må være når babyen blir født

Det værste må være å ha så vondt i magen 6/7 dager at jeg er sengeliggende, samt være kvalm og spy flere dager i uka. Å føle at man ikke strekker til som mor til datteren jeg har, ikke kunne hjelpe hun ri ponnin så ofte som jeg pleide, ikke orke sitte på gulvet leke osv. Godt hun er 7 og har en viss forståelse for at formen er dritt og forsøker hjelpe meg i stedet ❤️
 
Det fineste må vel være første ul for å se hjertet banke, første jordmortime med doppler for å høre hjertet, oul for å få vite kjønn, og 3d-ultralyd for å se han:Heartblue og selvfølgelig alle bevegelsene hans:joyful:

Alt har egentlig vært veldig positivt og flott for min del, da jeg ikke har hatt noe særlig med plager:joyful: jeg elsker å være gravid!:happy:

Enste minuset er vel bekkenløsning, som nå etter uke 38 blir verre for hver dag. Og da igjen sykmeldt fra jobb fra ca uke 29..
 
Har en gutt fra før, og venter jente nå. To helt forskjellige graviditeter. o_O
Dette svangerskapet har jeg vært ut og inn hos lege, gyn, jordmor og sykehus...er på svangerskapsark nummer tre nå :hilarious:
Med forrige så var alt normalt og hadde litt bekkenløsning på slutten.
Det beste:
At mannen har vært så støttende og engasjert. Vært med på alt av kontroller :Heartred tatt seg av alt av innkjøp til baby osv så jeg har fått slappet av og fått nyte tiden som gravid sammen med storebror.
Det verste:
Smertene, alle plagene, bekymringene.

Men snart er vi en familie på 4 :Heartred
Så fantastisk at du har hatt så god støtte i mannen din, det har mye å si når ikke kroppen spiller på lag :)
 
Det fineste har vært at jeg også i svangerskap nummer 3 har fått lov til å beholde god helse, slik at jeg har kunnet være aktiv sammen med barna i tillegg til jobb/studier og trening :) Det aller fineste har vært å se hvor interessert 2-åringen har vært i den voksende magen og at han de siste måneden har gitt babyen i magen suss og klem hver eneste dag <3

Det verste er definitivt refluks, treg mage, ømhet under ribbena og liten tid til å hvile :p
Så herlig at 2-åringen er interessert :)
 
Det fineste må vel være første ul for å se hjertet banke, første jordmortime med doppler for å høre hjertet, oul for å få vite kjønn, og 3d-ultralyd for å se han:Heartblue og selvfølgelig alle bevegelsene hans:joyful:

Alt har egentlig vært veldig positivt og flott for min del, da jeg ikke har hatt noe særlig med plager:joyful: jeg elsker å være gravid!:happy:

Enste minuset er vel bekkenløsning, som nå etter uke 38 blir verre for hver dag. Og da igjen sykmeldt fra jobb fra ca uke 29..
Så herlig at du har hatt det så fint :) Nå er det ikke lenge igjen, hold ut ;)
 
Back
Topp