Hva har skjedd med generell???

Vinterdrøm

Glad i forumet
Har vært borte en tid fra dette forumet, men har snikt litt i det siste... Mye trist har skjedd her... Det virker som noen er ute med klørne bare sjangsen byr seg.. Leste innlegget der en kvinne søker råd fra oss, om hun skal kontakte barnevernet pga et barn som hun oppfatter med avvikende adferd..

Og det angripes!!!! Joda, hun kommenterte morens størrelse - men tror vel ikke det var der hun så problemet.. Spisevaner - er ikke normalt å spise pizza daglig. Barnet er mye alene, virker ensomt.Hun reagerer på språkbruk.

Vi ble bedt om innspill hva hun burde gjøre!!!! Blir oppriktig lei meg når jeg leser slikt.

Ja slik er det desverre blitt her inne....

Helt enig!
Skriver sjelden/aldri her inne, men er innom å titter av og til. Blir helt sjokkert når jeg ser hvordan enkelte "angriper" folk her inne. Er spesielt et par brukere jeg legger merke til. Virker som de bare MÅ lage bråk. Men men, sånn er det vel ofte inne på sånne forum... Veldig dumt....

Takk for støtten vinterdrøm.[:)]

Beklager jeg svarer på dette i tråden din vinterdrøm, men føler jeg må svare her siden det står her. Hvis det er noen som tror jeg tok meg nær av det som ble svart i tråden jeg startet om bekymringsmeldingen så er det feil. Bare følte det ble litt feil fokus etterhvert. Jeg tåler å bli svart motsatt av det som er min mening.

Jeg mener det er lov å svare det man mener, men det er måten det blir sagt på som noen ganger ikke er så hyggelig.

ORIGINAL: Alexandra82

Når jeg skrev i diskusjonstråder når jeg begynte å være her inne så forsøkte jeg (mener jeg selv) å være saklig og høflig. Det fant jeg fort ut at var bortkasta tid...

Men i tråder hvor folk spør om råd eller synspunkter ang noe ala privat så synes jeg at man kan holde en grei tone uansett om man er tvert uenig.
Det er jo de samme som går igjen stort sett hver gang, synes jeg. Når det gjelder personangrep og lignende. Og null respekt og forståelse for de som mener noe annet enn de selv.

(må også legge til at jeg synes noen overreagerer på hva som er "angrep" også da...de som poster tråder med synspunkter og får bakoversveis hvis ikke alle som svarer er enig med TS)

Jeg er enig i mye av det du skriver her. I dette tilfellet var spørsmålet:  "skal jeg kontakte barnevernet?" Da mener jeg en skal gi svaret, gjerne begrunne det, så ferdig! Ikke angripe personen lissom. Når en åpner en slik tråd gjør en jo det pga en ønsker innspill. Se saken fra flere hold, sånn at en lettere kan ta avgjørelse. Hadde alle vært enig hadde det jo ikke vært vits å rådføre seg engang.

Uansett - jeg ønsket ikke en debatt, bare brukte min yttringsfrihet å kommentere nivået dette forumet har sunket til.

ORIGINAL: Frysja

Takk for støtten vinterdrøm.[:)]

Syns det er viktig dette du tar opp. Og jeg tror du søkte ut for å få innspill og se saken fra flere hold. Ikke enkel situasjon du står opp i. Jeg tror vi må våge å bry oss!!!!!!!!!

Ok, fint. Hater nemlig sånn diskusjon og krangel.

ORIGINAL: Godhjerta.

Det er ikke akkurat det hyggelige skravleforumet vi hadde her lengre...
Tror mye skyldes den militærregimen her inne som påvirker folk.
Jaja... gidder ikke lengre å delta i sånne debatter lengre, bare hissig stemning uansett.
Nei, jeg liker å skravle i vei jeg, med gamlegjengen, som jeg heldigvis vet hvor er.

Men enig med du. Det er ikke lett å bli tatt alvorlig her lengre. Og det er veldig synd.

Hohoho..smuuuuuuuuuuud[:D][:D]

ORIGINAL: [Frk.K]

ORIGINAL: Godhjerta.

Det er ikke akkurat det hyggelige skravleforumet vi hadde her lengre...
Tror mye skyldes den militærregimen her inne som påvirker folk.
Jaja... gidder ikke lengre å delta i sånne debatter lengre, bare hissig stemning uansett.
Nei, jeg liker å skravle i vei jeg, med gamlegjengen, som jeg heldigvis vet hvor er.

Men enig med du. Det er ikke lett å bli tatt alvorlig her lengre. Og det er veldig synd.

Hohoho..smuuuuuuuuuuud[:D][:D]
hehe tenkte det samme[8D][:D][:D]

Synes det er ganske likt her inne(før og nå)[8|][8|] Nye temaer har blitt tabu og det gamle har blitt godtatt. Eller omvendt!

Det er en del som virkelig har noen såre knapper i genseren![8|] Det synes JEG er veldig synd!
Det virker ofte som om folk kun kan sette seg inn i sine egne meninger... Mangel på empati eller breiere forståelse på ting? Brukere her signaliserer ofte at de kun eier en enkelt mening om ting og ikke kan akseptere at deres syn kan være feil eller gud forby at noen har en annen mening...?

Back
Topp