Hva har skjedd? Hjelp!

WP:]

Gift med forumet
Desemberskattene 2014
Marsboerne 2023
ImageUploadedByBV Forum1416925727.853532.jpgImageUploadedByBV Forum1416925738.605672.jpg

Vasket det superfine hentesettet mitt på 30 grader ullvask helt alene med kun milo uparfymert. Også ble det sånn :-( hva har skjedd? Ser nesten ut som det er enkelte tråder i garnet som har farget av..

Ånei! :( Virket veldig rart da. Er det vått enda kanskje?

Nei, det har tørket - og ser virkelig ikke bra ut..:-( vet ikke om jeg får reddet det heller?! :-( så lei meg.. Klarer ikke forstå hva som har skjedd. Var helt hvitt når jeg putta det i maskinen, også så det sånn ut når jeg tok det ut...

Nei så kjipt :( var det rosa tåder i det?? Veldig merkelig.
Tror jeg hadde prøvd å skylle det opp en gang til. Har oppleved lignende på anna type klær. Men så har jeg vasket det på nytt eller bare skylt det. Å da har det blitt fint. Har du vaska noen sterke farger før du satt på det kanskje?

Nei, det har tørket - og ser virkelig ikke bra ut..:-( vet ikke om jeg får reddet det heller?! :-( så lei meg.. Klarer ikke forstå hva som har skjedd. Var helt hvitt når jeg putta det i maskinen, også så det sånn ut når jeg tok det ut...

Så merkelig. :/ Det er en facebookgruppe som heter "strikkesida." Der er det veldig mange medlemmer med mye kunnskap. Kanskje du kan legge ut bildet der, og så kanskje de har et forslag til noe som kan hjelpe!

Nei, ingen rosa tråder som jeg så.. Det er ingenting sånn på jakka, lua eller sokkene. Og nei, hadde ikke vasket noe sterkt farget rett før.. :-( er så lei meg!

Skal bli med i en sånn strikkeside og høre etter om noen har vært ut for noe liknende :-)

Oj, så rart. Aldri sett før, har ingen gode forslag dessverre.

Nei, ingen rosa tråder som jeg så.. Det er ingenting sånn på jakka, lua eller sokkene. Og nei, hadde ikke vasket noe sterkt farget rett før.. :-( er så lei meg!

Skal bli med i en sånn strikkeside og høre etter om noen har vært ut for noe liknende :)
Håper noen kan hjelpe deg. :( Forstår godt at du blir lei deg når det skjer noe slik. Men du har jo vasket slik det skulle vaskes, så det kan jo rett og slett være en feil med garnet også.

Det er ikke det blå som har mistet farge eller at det var noe i vaskemaskinen. Veldig rart uansett. Var jo bare 30 grader

Rart problem det er to farget for da kan du ille farge de på nytt... Prøv å vaske på nytt?

Nei..har ikke turt enda.. Synes det er rart om det blå skal farge av på 30 grader.. Spesielt siden det ikke er noe sånn på jakka, lua eller sokkene :/

Veldig rart, hadde det blå farget av ville det blitt mer lyseblått alt og ikke flekkete, eneste jeg tror hjelper å vaske på nytt.

Kan ikke være vaskepulvret? Ødela en genser i ull pga vaskepulvret jeg brukte gav rustflekker på den hvite fine genseren:/

Alternativet er å farge hele buksen i blått? Vett du forandrer den men kansje til det bedre enn nå? Hvis det ikke funker å få det vekk?

Uff så kjedelig! Skjønner veldig godt at du er lei deg. Det virket veldig rart! Ser ut som rosa/brune flekker. Det kan kanskje være noe i rørene på maskina, men rart ettersom det gikk bra med resten av settet. Ville kanskje også prøvd å vaske det igjen, men har ellers ingen tips. Kjempekjedelig!

Å nei, så kjedelig! :/ Skjønner godt at du er lei deg! Har desverre ikke noen råd å komme med :/

Jeg ville prøvd å skylt det opp igjen. Evt bare for hånd. Eneste jeg kan se for meg at kan hjelpe. :)

Vis vedlegget 90119Vis vedlegget 90120

Vasket det superfine hentesettet mitt på 30 grader ullvask helt alene med kun milo uparfymert. Også ble det sånn :-( hva har skjedd? Ser nesten ut som det er enkelte tråder i garnet som har farget av..

Jeg strikker mye, men dette har jeg aldri opplevd...
Om du har en garnbutikk med erfarene strikkedamer i nærheten, så ta den med deg og spør om råd.

Back
Topp