Hva har overrasket deg mest i svangerskapet?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Heidi
  • Opprettet Opprettet
At jeg ikke har fått bekkenløsning enda :D var veldig ille forrige svangerskap, begynte rundt uke 12:/ og har hørt at det blir værre for hvert svangerskap.

At det var mulig å få bekkenløsning så tidlig og få så store problemer med å gå pga det...

Hvor mange som føler det er helt naturlig/greit å kommentere kroppen din nå som du er gravid :p

At det er mulig å bli så utrolig dårlig!
Og at "magetaffsing" er vist helt naturlig, og alle kommer bort for å kjenne :p

Først at jeg ble gravid! Brukte 1 og 1.5 år på å få til gutta vi har, denne gangen ble det en overraskelse som må ha blitt "laget" 6 dager før eggløsning.

Ellers overrasker det meg også denne gangen at når man er svangerskaps-kvalm har man lyst på mat!

At jeg har sluppet unna det å kaste opp 20 ganger daglig, men "bare" et par ganger + intens kvalme hele dagen. Det er tennene mine glade for og.

At jeg ikke har fått bekkenløsning enda :D var veldig ille forrige svangerskap, begynte rundt uke 12:/ og har hørt at det blir værre for hvert svangerskap.
Åh, så godt å høre :) da er det håp for meg til neste svangerskap :p

- At jeg ikke ble kvalm de første tre månedene
- At bekkenløsning kunne komme så tidlig og være så vondt
- At lille i magen er så sterk

At jeg ble så utrolig dårlig de første 4 mnd! Grusomt å spy konstant og aldri få fri fra kvalmen!
Og at jeg egentlig ikke har noe imot at folk "klasser" på magen. Trodde jeg ville bry meg litt mer..

At jeg er i bedre form i svangerskap nr. tre enn jeg var i de to første. (Antar det har noe å gjøre med at hele livssituasjonen ofte er mer stabil til eldre man blir.)

Signerer denne!!!

Hadde gledet meg lenge til graviditet nr 2, og når jeg plutselig var (litt uventet) gravid, så smalt det så veldig feil psykisk. Jeg gikk rett i kjelleren, syns ikke noenting var greit og var virkelig på nippet til å ta abort,vurderte det skikkelig. :/
Men vet at i utgangspunktet var barnet ønsket,så har jobbet skikkelig med meg selv,og ikke minst et åpent om dette til de rundt, så nå gleder jeg meg som en unge! :)
Poenget mitt er at det som har overrasket meg mest dette svangerskapet er hvordan ting virkelig kan snu fra et skikkelig psykisk helvete og til noe vakkert og flott! :)
Hadde aldri trodd jeg skulle komme dit jeg er nå, og var sikker en periode på at abort var eneste løsningen. Har vært litt av en jobb,men er glad jeg har kjent på dette også, og kommet dit jeg er idag! :)
Gleder meg til lillemor kommer og vi blir en familie på 4 :)

Last edited:
Hvor stor magen er allerede i uke 25 og hvor mye den kan vokse over natten (føles ihvertfall ut som den dobler seg innimellom)

Back
Topp