Hva har man i stelleveska???

Freyr

Forumet er livet
Julibarna2014
Mamman min har lovet å fylle opp stelleveska mi med ting og tang.. også vil a at jeg skal lage en liste over hva jeg trenger oppi der.. Men jeg er jo helt blank!!! Hva trenger jeg?? Noen som kan hjelpe meg?[:)]

oiii! var inne på feil forum jeg.. [:D] (hører egentlig til på mai..) Men kan jo høre med dere søte april mammar også!! [:D]

Jeg hadde ekstra boddy og strømpebukse, bleier, våtservietter, gasskluter som jeg brukte til amming, sånn krem til puppene, å vaselin i tifelle. Har hatt mye annet, men det var dette jeg brukte [;)]

Bleier, våtservietter, liten tube med stellekrem, ammeinnlegg, ekstra klesskift til baby, ekstra smokk, gulpeklut

Edit: Stelleunderlag også da, men det satt lissom fast i stellebagen så var jo med uansett

da snuppa var ny så hadde jeg alltid en del skifteklær, ca 5! gulpekluter. jeg hadde en gulpeunge til de grader:p

ellers hadde jeg bleier, våtservietter, håndkle, ammeinnlegg

ja det var det jeg kom på:p

Vi har ekstra klær, noen bodyer, strømpebukser, bokse, lue, genser, evt sparkebukse, smokk, ekstra flaske + mme, bleier, våtservietter, sinksalve spray, gulpekluter, en små kluter, smekker, stelle underlag, pose for bleier (hvis man ikke har mulighet for og kaste den dær og da, veldig kjekt og ha).
+ alltid en tyggis og vann flaske til mor! [;)] hehe... Også et skift til mor, for Emilie var en GUUULPER!
Ja tror det var det meste vi hadde i stelleveska til Emilie værtfall[:)]
Og ja, den var stapp full![:D] hehe...

Dytter denne opp[:)]

Bleier, våtservietter eller klut (det du velger å bruke), håndkle til stelleunderlaget, ekstra skift til babyen fra innerst til ytterst, ekstra gulpekluter, ekstra smokk, stellesalve (brukte prøvetubene man får på sykehuset og sånn for å spare plass) og evt ekstra ammeinnlegg/topp til deg. Lite kult å gå rundt med melkeflekker. [8D]

ORIGINAL: liviliv

+ febertermometer og paracet (vet altdri når man får bruk for det)

Det er ikke noe man trenger å drasse rundt med i stelleveska. Har man mistanke om at babyen er syk, så drar man hjem uansett..

Men...hadde dere stelleveska med på sykehuset?

Kommer til å ta med stelleveska på sykehuset ja, men det er fordi vi har ett stykke å kjøre hjem igjen og så slipper man å rote rundt i bag eller koffert for å finne det man skal ha...[:)]

ORIGINAL: Nattlys

Men...hadde dere stelleveska med på sykehuset?

Nei. Var da ikke behov for det på noen måte..

ORIGINAL: Sicily

ORIGINAL: liviliv

+ febertermometer og paracet (vet altdri når man får bruk for det)

Det er ikke noe man trenger å drasse rundt med i stelleveska. Har man mistanke om at babyen er syk, så drar man hjem uansett..

Det gjør man som man vil med.Kan være greit å ha hvis man er bortreist og f.eks har litt reisetid hjem og babyen skulle få feber.Det får bli opptil hver enkelt hva man vil ha i veska.Er ikke akkurat det som tar mest plass i stelleveska heller...

Vi hadde ikke med stelleveska på sykehuset sist vertfall, nå pakker jeg til babyen i bagen og har litt stelleutstyr i ei sidelomme lett tilgjengelig hvis det skulle bli nødvendig på turen hjem, f.eks.. [;)]

I stelleveska hadde vi et klesskift, våtservietter, håndkle, gulpekluter, salve, og en rull med brødposer (til brukte bleier eller grisete klær). Det jeg kom på nå i farta [;)]

Noe vi fant ut ganske tidlig var at det var greit med mer enn et skift til babyen. Noen ganger bæsjer de noen mengder man ikke kan tro er mulig.. hehe..

*Tynn stellematte eller en sort underlag av et eller annet slag
*tutter
*ammeinnlegg
*kluter
*ekstratøy (body, strømpebukse, lue og sokker)
*bleier
*salve til stumpen
*babyleke
*flaske hvis du bruker det
*kamera

Det jeg kom på i farten! [:)]

Back
Topp