Hva har man i boksen?

Hoppande teltplugg

Forumet er livet
Snuppa skal på vårsprett i skogen med barnehagen imorgen, og gleder seg stooort til å ha med matpakke i lynetboksen, og flaske med drikke.

Men hva har man i boksen/flaska?
Jeg tenkte å ha oppi et par skiver med leverpostei e.l.,
litt fiskepudding i biter (evt kuttet ut som hjerter..emoticon )
Agurk, paprika og hvitost i staver..

Høres det greit ut? Har aldri måttet lage niste før jeg, men tror jeg hadde blitt fornøyd som barnehagebarn selvemoticon

Og hva har jeg i flaska? Vann holder det? Tenker at jeg vil ikke sende med saft på skogstur..

Synes du har kjempegode ideer jeg:)
Her er noen bilder av Sunniva sine nistepakker. Jeg elsker nistemat:)

Denne nisten var lunsj en dag vi skulle på tur. Hele nisten inneholdt lunsj og mellommåltider.

Frokost i barnehagen:
Skive med leverpostei og paprika, druer, spyd med kalkunpølse og tomat.

Dette fulgte ofte med i frokostnisten(nå får de frokost i bhg):
Fiskepuddingblomst.

Epleblomster

mmm, det så skikkelig godt ut!emoticon Tenkte jeg skulle unngå yoghurt for de skal spise i skogen, og frukt troooor jeg de får, men kan jo kaste oppi litt for sikkerhets skyldemoticon

Hun blir nok glad uansett, for du har jo tenkt på maaasse godt. Jeg hadde hvertfall blitt glad for det:)

vann er det beste for tørste unger på tur!

synes maten høres super ut:)

Mrs Lutz skrev:
vann er det beste for tørste unger på tur!

synes maten høres super ut:)

Ja, jeg tror også jeg ville sendt med vann:)

Det var en flott matpakke Renate , den hadde jeg likt. Og ikke dumt forslag til trådstarter heller.

Gleder meg til jeg skal lage nistepakke for turdag i bhg emoticon

Var ikke dum den fiskepudding blomsten/hjerte. Så morro.

Jeg har jobbet i barnehage, og nisteboks er noe jeg syns er utrolig viktig. Så forskjell på hva ungene har med seg. Av og til er det ikke noe som henger på greip. Ditt forslag hørtes flott ut, sånne nister skal jeg også lage til mini når han begynner i barnehage:)

Pucca skrev:
Jeg har jobbet i barnehage, og nisteboks er noe jeg syns er utrolig viktig. Så forskjell på hva ungene har med seg. Av og til er det ikke noe som henger på greip. Ditt forslag hørtes flott ut, sånne nister skal jeg også lage til mini når han begynner i barnehage:)

Det hørtes bra ut! Hun er veldig glad i fingermat, så agurk/paprika tror jeg blir suksess i alle fall. Tomat liker hun ikke, og yoghurt spiser hun ikke opp uansett..

men da satser vi på det da!emoticon

Back
Topp