hva har jeg ?

Mammasinegull

Glad i forumet
Jeg får jo ekstremt lett kynnere. Men så for noen uker siden fikk jeg det jeg selv kaller rier, for de gjør vondt i korsryggen og nedover i lårene også. og er regelmessige sammntrekninger. Hadde av og på en hel dag før jeg reiste til føden. da roet det seg såklart, men jordmoren kalte det faktisk rier når vi snakket om de....

Uansett, for 3 dager siden lå jeg 2 timer på sofaen med samme greiene. Vonde regelmessige sammentrekninger. da hadde jeg styrt litt på her hjemme og hatt mye kynnere hele dagen. kontakten ikke føden for det gav seg.

I går kveld lå jeg i ro på sofaen og helt ut i det blå får jeg riene/kynnerene igjen varte ca. 1.5 time. Da hadde jeg ikke styrt på med noe og hatt lite kynnere i forhold til vanlig. Resten av natten hadde jeg skikkelig mensmurring i mage og rygg.

Kan nevne at det ikke blir bedre om jeg skifter stilling, legger meg ned, som vanlig kynnere pleier å gi seg av.

Ble visst langt dette, men er det kynnere, eller mase rier jeg har ??
og jeg vet ikke om jeg kanskje skulle kontakten føden... ? kanskje jeg gjør det neste gang.. [8|]

Jeg har aldri opplevd rier før, men de sier jo at kynnere SKAL forsvinne når du skifter stilling. Så for meg høres det ut som du har rier. Hadde jeg vært deg hadde jeg ringt føden for å høre i hvertfall. Og om du må inn på sjekk så er det bedre å få bekreftet hva det faktisk er.

Masse lykke til! :)

Jeg har noe av det samme som deg, og de kaller det nok mase rier.. hadde det i mitt forrige svangerskap også. Mange ser det som rier for de kan være veldig intense og vonde, men de er ikke effektive nok som "fødsels rier" om du skjønner ?? [:)]

Men glemte å si at de hjelper godt til med modningen [:D]

ORIGINAL: lillebebis

Jeg har aldri opplevd rier før, men de sier jo at kynnere SKAL forsvinne når du skifter stilling. Så for meg høres det ut som du har rier. Hadde jeg vært deg hadde jeg ringt føden for å høre i hvertfall. Og om du må inn på sjekk så er det bedre å få bekreftet hva det faktisk er.

Masse lykke til! :)

sign

ORIGINAL: Jean08

Jeg har noe av det samme som deg, og de kaller det nok mase rier.. hadde det i mitt forrige svangerskap også. Mange ser det som rier for de kan være veldig intense og vonde, men de er ikke effektive nok som "fødsels rier" om du skjønner ?? [:)]

ja de er ikke vonde som fødselsrier, men vonde på samme måten. og ikke på samme måten som kynnere... Bare tenker siden det er tvillinger, så kanskje de vil ha litt mer kontroll på hva som skjer med meg [8|] ikke vet jeg... er bra idag [;)]

kan jo være greit som de andre sier å ringe bare å høre hva de på føden mener.. som du sier venter du jo tvillinger, å kan være greit å ta evt en sjekk [:)]
jeg gjorde det flere ganger sist når jeg gikk gravid, å til slutt ble jeg satt i gang pga for mye modningsrier og mase rier.. fikk så mye magesmerter av de. at jeg ble satt i gang i uke 39. og hadde en extrem kjapp fødsel.
har det samme nå, bare enda litt sterkere og nå har slimproppen min gått.. så spent på tiden fremover...[:)]

Back
Topp