Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
ORIGINAL: MorraTeFreja
For å svare på det må du nesten fortelle hva du har nå! Om du jobber, er i permisjon etc etc. Det er ikke ett fasitsvar for alle alenemødre. Samvær spiller også inn.
ORIGINAL: trilletroll
Om ikke BF har økonomi til å betale bidrag(om han har veeeeldig lav inntekt) kan du søke NAV om forskutert bidrag.
Du må betale 800? for at de gjør det, men vil da motta gjennom NAV 1340,- i måneden.
Dette er en "gjeld" som BF må betale tilbake til NAV dersom han får inntekt på et senere stadium.
Som aleneforsørger for barn har du rett på dobbel barnetrygd, småbarnstilleg dersom barn under enn viss alder og du ikke har annen inntekt enn evnt OS, ja-OS(overgangsstønad) dersom du ikke har annen inntekt.
Det var vel det, sånn i grove trekk?
ORIGINAL: Gartner
ORIGINAL: trilletroll
Om ikke BF har økonomi til å betale bidrag(om han har veeeeldig lav inntekt) kan du søke NAV om forskutert bidrag.
Du må betale 800? for at de gjør det, men vil da motta gjennom NAV 1340,- i måneden.
Dette er en "gjeld" som BF må betale tilbake til NAV dersom han får inntekt på et senere stadium.
Som aleneforsørger for barn har du rett på dobbel barnetrygd, småbarnstilleg dersom barn under enn viss alder og du ikke har annen inntekt enn evnt OS, ja-OS(overgangsstønad) dersom du ikke har annen inntekt.
Det var vel det, sånn i grove trekk?
Dette er litt feil. Dersom du går gjennom NAV, finner de ut hva han event skal betale i bidrag. Slik som i mitt tilfelle, så har NAV funnet ut at bf ikke er bidragsdyktig, dva at han har for lav inntekt. Han opparbeider seg ingen gjeld til NAV.
Jeg får på grunn av min inntekt bare 50% forskuddsbidrag som pr i dag er 690 kr. En kan få 70% og 100%. Hva satsene er på disse dekningene kan jeg ikke svare på, men du finner det på NAV sine sider. Alt kommer an på hva du tjener.
Det står mye i en av topptråden om hva du har krav på. Jeg kan nevne det jeg får:
Os i tillegg til lønn.
En barnetrygd mer enn det jeg har barn. For meg er det to barnetrygder. Har du tre barn, får du for fire barn eks.
Jeg fikk dekket 64% av barnahagen, men får nå dette gjennom AAP fordi det er en høyere sats.
Dette er det jeg får pr i dag. Har du bare os, kan du få småbanstillegget og.