Hva har du spist i dag?

Terne

Rugeklar!!
*MIA*
Maiblomstene 2016
Novemberlykke 2018
satt og knasket paprika her i stad og syns det var mye rart på menyen hos meg/oss i dag.

Føler meg også litt usikker på om jeg spiser nok.. Men jeg tror jeg har fått i meg det viktigste av næringsstoffer til lille frøet. Og folat.

3 skiver med smør og ost
3 knekkebrød
2 egg og majones
2 ss middag (pølse/bacon/saus og 1/4 potet
1 skål cornflakes med melk
4 tomater
1 spisspaprika
3 plommer
2 epler
0,7 l juice
1/2 kaffekopp
1/2 tekopp
0,33 l cola

Hva spiser du i løpet av en dag nå i kvalmetrimesteret?

Oj, så flink du er da:)

Jeg er heldigvis ikke kvalm, men sliter med og få i meg mat..

I dag har jeg spist:
-2 brødskiver med smør og servelat
-burger og pommes på TGI Fridays...

-3 glass vann
-4 glass Pepsi Max/cola zero
-2 glass saft..

Er ingenting som frister... Så det jeg har fått i meg i dag er Grandiosa pizza. Og litt godteri. To glass melk, én Pepsi Max boks og én capri-sonne.

Høhø for et kosthold det blir på oss!

Jeg går ikke å venter på å få lyst på noe, spiser det som ikke høres kvalmt ut.

Så frokost ble to hardkokte egg og EN HEL KOPP kaffe! Det var deilig å klare en hel kopp.

Her ble det to brødskiver med leverpostei og majones til frokost..må spise ofte så jeg ikke blir kvalm,ca to-tre timer mellom hvert måltid her plutselig..:P

Jeg har spist 2 knekkebrød med ost og masse agurk. Og et glass appelsin juice:). Blir vel snart en Kiwi også:)

Dro til oslo å spist på max <3

Alt jeg puttet i meg før tolv kom i retur :(

Men:

1 kaffe kopp
1 pose poppet popcorn
1 rett i koppen potetmos
En skål med ferdig potetmos med ketchup og litt ost
1 0,5L cola (liker det egentlig ikke engang, syns Pepsi Max er sååå mye bedre!)

(Jeg unngår ALT av søtningsmiddel under denne graviditeten da jeg inntok det i forrige svangerskap og mini hadde mageproblemer de første mnd, fikk vite på sykehuset at søtningsmiddel kan føre til kollik / kolliktendenser og den sjansen vil jeg ikke ta - var mildt sagt slitsomt!)

Last edited:
God morgen zero til frokost, salat til lunsj, ris med sesamfriterte scampi til middag og ritz kjeks :):)

Så var enda en snål matdag snart over. Spiser så mye rart, men det er jo etter jaget for å bli kvitt kvalmen noen få minutter

Jeg har spist

Frokost
1 brødskive med ost
Vann med blåbærsmak ( helt dilla)
Lunsj
1 brødskive med 2 egg
2 kopper kaffe og
1 glass vann
Middag
3 fiskekaker
Potetmos med grønnsaker

Mer kaffe og litt saft :)

Hmm mye kaffe gitt? Hvor mye skal man egentlig drikke av kaffe? :)

Frokost: 2 kokte egg og ett glass Biola
Middag: salat og grillet kylling

Ellers har jeg drukket 1 og et halvt glass med eplejuice og en halv capri-sonne. Burde absolutt prøve å drikke mer.

Nå gomler jeg på karameller.

Nå har jeg akkurat vært oppe fra senga for å spise 3 skiver nøkkelost og 3 teskjeer med bringebærsyltetøy, samt drukket 1 og et halvt glass melk :P Fikk plutselig lyst på det, og det var godt å få lyst på mat igjen. Spørs hvor lenge det varer, da.

Alt jeg puttet i meg før tolv kom i retur :(

Men:

1 kaffe kopp
1 pose poppet popcorn
1 rett i koppen potetmos
En skål med ferdig potetmos med ketchup og litt ost
1 0,5L cola (liker det egentlig ikke engang, syns Pepsi Max er sååå mye bedre!)

(Jeg unngår ALT av søtningsmiddel under denne graviditeten da jeg inntok det i forrige svangerskap og mini hadde mageproblemer de første mnd, fikk vite på sykehuset at søtningsmiddel kan føre til kollik / kolliktendenser og den sjansen vil jeg ikke ta - var mildt sagt slitsomt!)
Jeg har alltid drukket pepsi max mens jeg var gravid og har hatt ei med kolikk og to uten. Aldri hørt dette før.

Jeg har alltid drukket pepsi max mens jeg var gravid og har hatt ei med kolikk og to uten. Aldri hørt dette før.

De på sykehuset som sa det til meg som sagt, og siden jeg opplevde det med mini tørr jeg bare ikke ta noen sjanser - men jeg og kjenner flere som har drukket Pepsi Max og fått rolige babyer

Melk, iskaffe, hjemmelaget müsli...
PIZZA
Kopp nudler
Masse sodastream vann, helt dilla, men det hadde jeg før og...
I helga hadde jeg veldig lyst på tyrkisk pepper, så det har jeg og mannen delt en pose på noen dager. Skal visst være litt forsiktig med det så jeg etterpå, men det synes jeg gjelder nesten alt....

Spiser veldig lite pga kvalme, så går mye i ritz kjeks og frukt, men de siste dagene har jeg heldigvis klart å få i meg litt middag

Back
Topp