Hva har du melet i? :)

Tupperware boks, får plass til 1 kg mel i den. Aner ikke hva den heter, men det er en firkantet boks med gjennomsiktig hengsletlokk i hard plast

ORIGINAL: **Emmeline**

Tupperware boks, får plass til 1 kg mel i den. Aner ikke hva den heter, men det er en firkantet boks med gjennomsiktig hengsletlokk i hard plast

samme her!

posen som den er i.

Det er mel i den største krukken til venstre i vinduet :) Den er fra Ikea.

plastboks fra TUPPERWARE som rommer 2 kg mel.

Plastboks til 20,- fra rema1000. Litt høye, smale bokser, som er et sånt lite "flipp-lokk" på[;)]
Har mange av dem, og har oppi mel, ris, makaroni, frokostblanding osv osv osv[;)]

En boks rommer forresten akkurat 2 kg mel[:D]

Jeg har to sånne, en til hvetemel og en til grovt mel. Den tar 2 Kg.

69,- stk på IKEA [:)]

tusen takk for tips alle sammen :) den siste her ser jo veldig ok ut! :) MEN mel går jo "så fort" uansett, så vet ikke om jeg skal ha boks eller ei en gang! [:D][;)]

Har det i en sånn glass krukke fra grand cru,har sukker også opp i en sånn.

ORIGINAL: Tøsa FTW

Jeg prøvde med en sånn ikeaboks, men jeg ga opp, den var umulig å bruke... søla bare.
Så jeg har det i posen inni skapet. Like greit.

Dere som har sånne bokser, blir de noen gang tomme, eller fyller dere på hele tiden når det holder på å bli tomt?
For da får man jo ikke vaska de liksom...

Har en hvit porselenskrukke med påskriften mel, har det samme til sukkeret.
Lar den gå tom, for har som regel alltid en ekstra pose full i skapet, så fyller bare på når jeg får i en full pose. Da får jeg sendt den i oppvaskmaskinen mellom hver gang.

ORIGINAL: Mamma til Andrea

ORIGINAL: Miriel

Det er mel i den største krukken til venstre i vinduet :) Den er fra Ikea.

Er dette hos deg???
Hvor ofte vasker du disse krukkene? Det må jo samle seg masse fett/støv på de... Huff, det der hadde jeg ikke orket [:)]

Til spørsmålet fra HI: Jeg har det inni skapet i posen det kommer i. [:)]

Det er hos meg ja. De blir ikke fettete, de står ganske langt unna komfyren. Bruker det som er i krukkene veldig ofte, så det blir ikke nedstøvet. Tørker jo støv der og som alle andre steder.

ORIGINAL: Burger

ORIGINAL: Sofie.

posen som den er i.

Dere som har det i posen bare, hva om dere få melfluer? Noen poser man kjøper innehoder egg, og når det kommer inn i huset, klekker de. Og sprer seg til alle andre melvarer...
Har man det i en beholder, er det bare å ta den med seg ut og kaste innholdet, og vaske den ute, og så i oppvaskmaskina... Eller bare hive boksen. Melfluer og melmøll er ikke så sjeldent heller...

Noe ala tupperware boks... Har plass til nesten 2kilo i[:)]

tupperware. den gode gamle som rommer over 2 kg.
rart de sluttet å selge den..

En plastikkboks hvor jeg setter hele melposen oppi. Gidder ikke det sølet med å ha melet løst i boksen ,og melbiller har jeg hatt en gang.... Derfor er bokser med lokk utrolig greit.

en o`boy boks[:D]

Back
Topp