Hva har du igjen å fikse til baby kommer?

lillepolly

Glad i forumet
Januarlykke 2019
65 dager til termin og jeg er absolutt ikke klar. Dvs jeg har nok sikkert det jeg trenger av utstyr og klær for å ta imot en baby, men ingenting i system. Alt ligger i kasser på loftet osv. I tillegg har jeg jo to andre barn, liten plass til å fikse noe på da baby ikke får eget rom før nyhuset står klart i mars, juleforberedelser midt inni her osv... :confused:

Hva har du igjen å fikse før baby kommer? Når tenker du å være klar? :)
 
Har å kjøpe inn ny bilstol m base (har bilstol pose), ny tripp trapp stol (har ekstrautstyret) og inotyl salve til stellebagen.

Ellers er alt klart :Heartred Tenker å kjøpe det siste nå i starten av desember, er bare så utrolig mye som også må gjøres og kjøpes i forbinnelse med julen :smiley-ashamed004
 
stokke stol har jeg igjen. ellers er alt på plass tror jeg, men ikke noe blir satt frem eller redd opp osv før etter jul. har fått ryddet ut av emballasje da, og lagt ting i skuffer og skap ellers i huset, men vi pusser opp i gangen så alt av verktøy og diverse står inne på det som (om lenge) blir barnerom, dermed står alle babytingene i en bod. men det er jo ikke noe hast. eneste som står ferdig er stellebordet, men det har stått på badet lenge fordi jeg fikk kjøpt det brukt og ferdig montert for ett par mnd siden og vi har plass på badet. så gadd ikke flytte det to ganger.
 
Jeg tror vi bare mangler å hente vogna og re opp sengen. Fikk gjort unna klesvask av babytøy i helga som var, senga er ferdig montert, bilstolbasen er på plass, salver og diverse til stell er på vei i posten
 
Ehm, jeg føler jeg mangler å gjøre klart alt... vi har handlet inn det som trengs (tror jeg) men alt står fremdeles i esker, poser eller bare på barnerommet som ikke en gang er pusset opp :p har bare denne uken igjen på jobb, så begynner jeg neste uke med å klargjøre litt og litt, som å vaske klær, håndklær, kluter, sengetøy osv :)
Er bare 41 dager til termin, så føler meg litt sånn i siste liten, men får bruke begynnelsen av desember på å komme på plass :D
 
Det som gjenstår er å skru sammen de siste møblene (seng og tripp trapp stol) og pakke fødebag :)
Venter på bilstol som er bestilt på nettet. Har derimot ikke gjort noe klart til jul o_O
 
Jeg har egentlig alt klart. Mangler å vaske bilstolpose og nattpose, men venter enda litt siden det fortsatt er litt over 5 uker til termin. :)
Ellers håpet jeg på å få sydd bittelitt og strikket ett par ting til. Men ikke noe krise hvis jeg ikke får gjort det;)
Mannen skal vaske bilen og montere bilstol snart.
Og jo.... Har ikke begynt på fødebagen. Har en slags liste da. Tenker å ta det om ett par uker:)
Litt kjedelig at jeg har så lite å gjøre igjen. Men er samtidig så sliten om dagen at det er litt godt! :wacky:
 
Jeg har ikke gjort klart noen ting :p men eneste jeg skal kjøpe er bilstol da.. og så skal jeg låne en bedsidecrib av en venninne.. resten er jo i huset, men på loftet og sånn.. stelleplassen er jo der siden den brukes daglig, så må jeg bare hente ned nyfødtbleiene fra loftet :) Aner ikke når jeg skal begynne, men føler det er litt tidlig enda :)
 
Mangler ganske mye, men har ønsket oss noe til jul og kan ellers kjøpe det vi ikke får senere. Men mangler stelleunderlag til stellebordet, gulpekluter, bør sikkert ha mer bleier osv... Føler det er så mye igjen, men jeg vet ikke hvor jeg skal starte, så jeg får ikke gjort noe!
 
Mangler ganske mye, men har ønsket oss noe til jul og kan ellers kjøpe det vi ikke får senere. Men mangler stelleunderlag til stellebordet, gulpekluter, bør sikkert ha mer bleier osv... Føler det er så mye igjen, men jeg vet ikke hvor jeg skal starte, så jeg får ikke gjort noe!
Jeg lagde en type liste jeg etter rom/funksjon og skrev opp hva jeg manglet (feks bil; sete, base, speil osv) også krysset jeg rett og slett av etter hvert :)
 
Ikke gjort noe som helst klart enda (40 dager til termin), men det meste er i hus. Tenkte først å bli ferdig med juleforberedelser sånn at det ikke blir stress med det...
 
Mangler ammeinnlegg og ammeinnlegg i ull, og giga bind :p
Ellers Regntrekk til vogna og Babycall som jeg kommer på i farta.
Har gjort klart det meste og begynt å tenke på baggen, er 36 uker i morgen så skal gjøre klart siste denne uka.
Og gjøre unna siste julegavene for har en plan om å ha alt klart til baby og jul innen uke 37 :)
 
Alt egentlig:nailbiting: har alt av utstyr inne på boden, men har ikke funnet frem noe enda. Venter til etter jul, skal ha fullt hus hos oss. Tror det er svært liten sannsynlighet at jeg føder før termin uansett, fikk de to andre helt oppi termin. fødebagen pakker jeg i uke 37:D er 37+0 i romjula:)
 
Er i uke 28 nå, men føler tiden går så fort! Hele barnerommet er rivd, skal bygges opp igjen, montere alle møblene! Vask og sortere klær, har ikke klart hva av klær vi mangler siden jeg har det i esker, poser og litt overalt! Har vogn, bilstol og seng da! Samt noen bodyer, bukser og tykke ulldresse ol. Er nok bare det rotet med at alt står oppbevart overalt som stresser meg!
 
53 dager igjen og jeg tenker at jeg har god tid. Har hele desemberstyret og 3 små unger som skal ha julemagien. Såå skal jeg etter nyttår vente spent.. Har mye rot liggende, så gjenstår å vaske og sortere alt osv.
 
Back
Topp