Hva har du i vinduet ditt?

Klatremus Lillemann

Juni12s allviter/orakel
VIP
Vi har to små vinduer over sofaen. Er kanskje en 50-70 cm mellom nedre kant av karmen og ryggen på sofaen.

Har kjøpt et par planter i dag, og hadde noen telysholdere fra før.

Men trenger litt inspirasjon til hva mer jeg kan ha der ;-)

1456530829924.jpg

Vi har 3 store vinduer langs den ene veggen i stua og har bare gardiner, 1 plante i midten av hvert vindu og et halvstort metall hjerte til å ha telys i hengende fra gardinstanga i begge de ytterste vinduene:)

Vi har også sånne type vinduer i stua, liker å ha minst mulig der, men akkurat nå står det en vase vi fikk i bryllupsgave ( den har bare ikke kommet på plass i skapet enda..), et lyshus, to små fuglefigurer, en elefant i tre, og pokalene til barna fra fjorårets skirenn. Bare rot med andre ord:p

Vi har også sånne type vinduer i stua, liker å ha minst mulig der, men akkurat nå står det en vase vi fikk i bryllupsgave ( den har bare ikke kommet på plass i skapet enda..), et lyshus, to små fuglefigurer, en elefant i tre, og pokalene til barna fra fjorårets skirenn. Bare rot med andre ord:p
Haha, er nok stort sett rot her og :-P

Men nå vil jeg prøve å fikse opp litt ;-)

Haha, er nok stort sett rot her og :-P

Men nå vil jeg prøve å fikse opp litt ;-)
Noe av rotet kommer fra en annen hylle, siden jeg måtte ta den ned idag da jeg malte stua :p
Har tenkt mye på hva vi burde hatt i de små vinduene her, føler naboen ser rett inn på oss da de bor på oversiden av oss og har terrassen sånn at de ser inn de små vinduene. Så har egentlig tenkt på om noen lave grønne planter hadde vært noe å ha der.

Tja, de kan jo ikke da være for høye, og jeg kan nok ikke tenne på lysene da. Blir for varmt oppunder karmen er jeg redd?
Men jeg MÅ jo ikke tenne lysene heller da ;-)
Vi har tent lys i de vinduene EN gang, ble sort i "taket" på vinduskarmen. Så vi droppet det :p Men tror våre viduer er enda lavere.

Noe av rotet kommer fra en annen hylle, siden jeg måtte ta den ned idag da jeg malte stua :p
Har tenkt mye på hva vi burde hatt i de små vinduene her, føler naboen ser rett inn på oss da de bor på oversiden av oss og har terrassen sånn at de ser inn de små vinduene. Så har egentlig tenkt på om noen lave grønne planter hadde vært noe å ha der.
Vi har heldigvis ikke noe innsyn vi da, siden naboen noen få meter unna ikke har vindu på den siden ;-)
Og så er det høyt fra bakkenivå ;-)

Så heldige sånn.

Skjønner godt at du vil ha noe der ja. Innsyn er ikke morsomt!

Jeg hadde mye stæsj og noen store falske orkideer, nå star det på stuebordet på dagtid og de knuselige tingen er tatt bort.
Men jeg har kubbelys (som ikke tennes mens hun er våken), noen telysholdere som ikke er knuselige og det er det.

Ingenting i stuevinduet men på kjøkkenet telys

Vi har bare telysholdere og planter vi også (2 kunstige orkideer) :)

Nå er hele raden med små høye vinduer her fyllt med spirende grønnsaker. Det er mitt "drivhus", helt genialt! Masse lys, og ingen barn som rekker opp :)

Men sånn veldig pent er det nok ikke siden jeg har plantet i både yogurtbegre og tomme drikkekartonger :p

Back
Topp