Hva har du i stellevesken?

Med førstemann trengte jeg aldri å ha med skift, fordi hun gulpet aldri og tisset eller bæsjet seg aldri ut. Nestemann må jeg alltid ha med skift til, for hun må alltid skiftes på... Ellers har jeg med bleier... Kommer helt ann på hvor jeg skal. Noen ganger tar jeg med våtservietter, andre ganger tørrservietter. Det ligger alltid en håndkrem og neglfil i stelleveska til meg. Helsekortet ligger også alltid der for at jeg ikke skal glemme det når det er kontroller på helsestasjon. Om du pumper deg og sånn, så må du jo ta med slikt utstyr. Evt ammeinnlegg om du bytter de ut ofte. Gulpeklut er lurt og evt stelleunderlag.

Har hatt gulpebaby så hadde alltid med 3 skift. Så var det bleier, våtservietter, gulpekluter, stelleunderlag og helsekortet. Når han ble litt større var det mat, drikke og innesko i tillegg.

Til meg har jeg alltid solbriller, håndkrem og vannflaske.

Stelleunderlag
Bleier
Våtservietter
Lite håndkle til å tørke
Hundeposer til brukte bleier
Ekstra skift
Antibac
Gulpeklut

Med frøkna hadde jeg:

Flasker
Mme pulver
Termos med varmt vann
2-3 skift
Bleier
Våtservietter
Gulpeklut
Lommebok
Sutt
Helsekort

I min har jeg:
4-5 bleier
Våtservietter
Salve
3-4 bodyer
2 strømpebukser
Smekke
Sutte
Gulpeklut
Stelleunderlag
Ferdigpakke med mme
Flaske
Ammeinnlegg
Brystskjold
Sokker
Lester
Votter
Lue
Ullpledd

Stellemappe som inneholder bleier, våtservietter og ofte et klesskift. Har ikke noe egen stelleveske denne gangen. Resten av vesken er mitt eget rot.

Jeg har med 2-3 bleier, en søppelpose, våtservietter, et lite håndkle og et skift med bare body og strømpebukse. Har aldri funnet ut hva jeg skal bruke alle rommene i en stelleveske til. :P

Stelleunderlag
Tørre servietter som jeg fukter med vann
Bleier
Våtpose til skitne bleier (fordi jeg bruker mye tøybleier)
Stellesalve fra Badger
Ekstra skift
Gulpeklut(er)
Smokker
Ferdig dosert mme og flaske
Vannflaske
Termos med varmt vann
Antibac

Hva er lurt å ha i stelleveska når en har baby og hva er ikke nødvendig? :)
Bleier, våtservietter, stelleunderlag, bleieposer med duft, grøt/ fruktmos, babyskje, evt klesskift, lue. Dette har jeg til baby, og til meg har jeg en flaske vann. :)

Bleier, bleieposer, våtservietter, stelleunderlag, et klesskift, ammeinnlegg, ekstra smokk og gulpeklut. Skal vi bare en liten tur ut har vi en liten toalettmappe med våtservietter, en bleie og en gulpeklut (som kan brukes som stelleunderlag i nøden;-))

Bleier
Våtservitter
Stelleunderlag
Et lite håndkle
Bæsjeposer
Et skift
Solkrem
Ekstra koseklut
Liten tube med sinksalve
Solbriller til begge
Smokker
Smekke
Når han var liten hadde jeg termos med kokt vann, flaske og mme pulver, nå har jeg en liten pose som stort sett inneholder: et middagsglass, skje, rosiner, liten "kjekspose" og smoothie
Vannflaske til begge
Helsekortet
Bankkort og busskort
Noen små leker

Kjører ikke bil, og er mye ute på farten, så har med det meste som man kan få brukt for i løpet av en dag;)

Back
Topp