Hva har du i håndbagasjen når du skal ute å fly?

Agnete

Forumet er livet
Har deres barn egen håndbagasje? :)
Hva gjør du for å underholde barna ombord i fly?
Jeg leste en artikkel fra Widerøe, der var det mye fyfy for oss foreldre om hva vi ikke skal gjøre :p Og nå rundt sommerferietid er det fint å høre om andres tips og råd?

Sent from my iPhone using BV Forum

Last edited:
Mitt beste råd er å ikke la de begynne å bevege seg i midtgangen hvis ikke nødvendig (typ dotur).

Hva var fyfy? Nysgjerrig ?

Mine liker å høre på musikk, eller se film. Egentlig ikke så interessert i å spille.

Har du den linken du leste mye fy fy fra Widerøe. Hade vart litt kjekt å læst den.

Har med veska mi og og har kun flydd en gang med minsten, da var han 4,5 år og vi hadde med en bok men han sovna omtrent før flyet hadde letta :)

Storesøster har jo vært liten når vi har flydd (er enda ikke 2), men har hatt med litt å lese i, fruktposer o.l.
Da hun var enda mindre passer jeg på å ha med ekstra skift også til oss voksne, i tilfelle gulping o.l.

Barna har IKKE egen håndbagasje, jeg har mer enn nok med å holde system på det jeg bærer selv.

Vi lar barna spille/se film på ipader så mye som mulig (flyturen er ikke tidspunkt for oppdragelse på det punktet:-)). Har også med tegnesaker og et reisespill, og gjerne en bok. De bruker selvsagt ørepropper til lyden på ipadene! Minsta har vi med noen små leker og bøker (som ikke lager lyd), kos og sutter:-)

Har hatt med egen håndbagasje til eldstemann hvor vi har pakka DVD-spiller, bøker, tegnesaker, kosebamsen og litt snop.
Hvis du skal reise mye kan jeg anbefale sånn trillekoffert til barn med hjul som det går an å sitte på (husker ikke hva den heter akkurat nå)
Edit: kofferten heter trunki

Last edited:
Sist vi reiste hadde jeg og mannen hver vår håndbaggasje, hvor vi hadde penger, reisedok, babymat,leker, klesskift,lesestoff,nettbrett og stelleting til oss og veslegutt.

Bonussønn på 11 år har en egen ryggsekk med litt forskjellig underholdning oppi de gangene han har reist med oss. Han er såpass stor, så da syns vi det blir mest praktisk og greit!

Fant ikke noe fy-fy i den artikkelen jeg, bare gode råd.

Vi har dratt til Thailand med en 3åring og en femåring. Egen koffert med småleker uten lyd, en bok og tegnesaker. iPod med musikk og lydbøker. Smokk og kos. Kledde på ullundertøy og joggedress, tok av skoa og tok på ullsokker. Har hatt med en liten vannflaske og noen ella's kitchen smoothies.

Da vi reiste innenlands sist helg hadde storebror 9 år egen ryggsekk med nettbrettet sitt og øretelefoner. Snuppa 3 år hadde håndvesken sin med kosen i. Og jeg hadde en litt stor håndveske med mobil, lommebok, nettbrett til treåringen, lypsyl, bleier+våtservietter+skift til lillebror på 2 mnd i. Pluss jeg hadde bæresele på meg til minsten og han hadde smokk.

Vist barnet er så lite at det ikke er bestilt eget sete til , så kan man ikke ha med ekstra håndbagasje til barnet. Siden det kun er beregnet 1 håndbagasje per sete.. Men vist det er bestilt og betalt for et eget sete, så tror jeg de da kan ha med like mye vekt som voksne.. Har en venninne som gikk på den smellen.. Hadde med håndbagasje til lille gutten sin, som skulle sitte på hennes fang.. Endte med å måtte ompakke alt når ho kom på Gardemoen, for å få med seg mest mulig i kun som håndbagasje og sende resten med
Koffert :(

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Hun har med egen håndbagasje ja. Der har hun hatt bærbar dvd-spiller og headsett pluss filmer, tegnebok og fargeblyanter, noen leker og litt snacks/drikke.

Begge ungene (2 og 4) har hver sin trunki-koffert. Den er genial på flyplassen. Da har vi kontroll på ungene, og mye plass til oppbevaring. I den ene kofferten hadde vi relevant skiftetøy til alle (og tynne jakker) og stelleting (type bleier og våtservietter) I den andre hadde vi hver sin ipad og litt tegnesaker/blader/bøker. Kunne også hatt litt snacks (ikke for mye sukker).

Jeg hadde med meg ryggsekk (begge hender fri) med macen i, noen blader, litt drikke kjøpt på flyplassen og litt snacks. Her oppbevarte vi også mappen med penger pass og billetter. Andre diverse ting om nødvendig :)

Når jeg reiser uten barn har jeg kun håndveska mi med et ekstra sett linser, pengebok og mobiltelefon i med meg som håndbagasje.

Når barna er med har vi voksne med oss hver vår sekk. En med et klesskift hver til ungene og et par små tepper, og en med litt underholdningsartikler som nettbrett, bøker og Nintendo DS ++.

Hittil har jeg dratt på stappfull stelleveske med alt mulig til vesla på reise, hun er 22 måneder.

Men nå har vi kjøt Trunki koffert til henne :) I den skal vi ha skifteklær/tørre truser, bøker, leker, tegnesaker, vannflaske, snacks/frukt/matpakke/smoothies, iPad med hodetelefoner og smokk/kos :)

Så har vi alt hennes på en plass og hun kan sitte på den på flyplassen.

Fant ikke noe fy fy i den artikkelen jeg??

Vi har bare flydd en gang med mini, da var han 2,5 år. En laaang tur (12t) med en 1-times rett etterpå og samme hjem.

Hadde egen håndbaggasje med leker til han. Hadde handlet inn litt nytt og spennende som tegnebok, klistremerker + klistremerkebok, noen favorittleker.. lurt med noe som ikke blir fort borte under seter etc!

Vi hadde også tv-skjerm i setet foran så han hadde mye underholdning der :) på kort flytur rakk vi aldri ta fram leker :)

Back
Topp