Hva har du i akvariet?

Sylvanas

Forumet er livet
Himmelbarn
Sommerfuglene 2017
Saltvann eller ferskvann? Hvilke fisker, eller har du noe annet der?

Jeg har guppy og reker (og snegler, høyst ufrivillig ^^) Skal gå til innkjøp av noen jagersnegler. Og så har jeg lyst på flere reker. Har 3 nå tror jeg. De gjemmer seg godt selv om de er fargerike. Samtidig så må jeg begrense meg litt, jeg har bare 65 liter til rådighet :)

To albino ancitrus (?) Sånne maller
4 Kuhliål
3 guppy, en hann og to huer
5 Jegersnegler
10 ildtetra

Yngel av guppy og yngel av mallene.

Satt i gang ett ekstra akvarie som jeg kan flytte yngelen til om noen uker.

(Har også "lite" kar)

To albino ancitrus (?) Sånne maller
4 Kuhliål
3 guppy, en hann og to huer
5 Jegersnegler
10 ildtetra

Yngel av guppy og yngel av mallene.

Satt i gang ett ekstra akvarie som jeg kan flytte yngelen til om noen uker.

(Har også "lite" kar)

Hvor stort akvarium har du? Jeg ønsker meg et større et så jeg kan bruke det jeg har til yngel eller karantene, eller bare til annen fisk. Jeg har masse yngel av guppyene, men jeg har 6 hunner for tiden og da ^^ Bare 1 hann, så jeg er litt usikker på om jeg skal kjøpe en til. For innavlens skyld. Samtidig trenger jeg ikke flere guppyer.

Ja. Hannen er er begynt å se sliten ut. Så må nok supplere her og for å unngå innavl. Tenkte å prøve å selge noen av guppyene og mallene når de blir litt større. Har jo ikke plass til dem! -Men det er jo så gøy med yngel!

60 liter her. Så kapasiteten er litt sprengt kan du si. Klemte av litt guffe fra filterpumpa i 60 litern oppi filteret på det nye. Satser på det gjør susen om det får stå i ett oar uker til. Har vurdert å gå for 200 liter. Men har liksom ikke noen plass å ha det... pluss at jeg synes jobben med å rense og bytte vann på 60 litern er stor nok!

Men akvarie er gøy! Kan sitte og bare se på det i timesvis!

Har to akvarier.
I det største: 3 scalare,2-3 vanlig malle, 1 siamesisk algespiser og 2 sjokolademalle

I det lille: ca 15 neon tetra, 4 kobber tetra, 1 kampfisk og trur det kun er en malle der nå.

Ja. Hannen er er begynt å se sliten ut. Så må nok supplere her og for å unngå innavl. Tenkte å prøve å selge noen av guppyene og mallene når de blir litt større. Har jo ikke plass til dem! -Men det er jo så gøy med yngel!

60 liter her. Så kapasiteten er litt sprengt kan du si. Klemte av litt guffe fra filterpumpa i 60 litern oppi filteret på det nye. Satser på det gjør susen om det får stå i ett oar uker til. Har vurdert å gå for 200 liter. Men har liksom ikke noen plass å ha det... pluss at jeg synes jobben med å rense og bytte vann på 60 litern er stor nok!

Men akvarie er gøy! Kan sitte og bare se på det i timesvis!

Lurt! Jeg har et par svamper liggende i mitt akvarium, bare i tilfelle jeg skulle få tak i et nytt ^^
Vannbytte når man har et så stor akvarium tar litt tid ja ^^ Min far har et på den størrelsen. Men det er jo så fint! Han har jo plass til så mye mer enn det jeg har!

Har to akvarier.
I det største: 3 scalare,2-3 vanlig malle, 1 siamesisk algespiser og 2 sjokolademalle

I det lille: ca 15 neon tetra, 4 kobber tetra, 1 kampfisk og trur det kun er en malle der nå.

Jeg hadde scalare da jeg var ung. Nydelige fisker :)

Jeg hadde masse L-maller, corydoras, noen apistigramma, synodontus angelicus og diverse selskapsfisker

200L hjørneakvarium med 30 neontetra, 2 scalare, 1 prikket knurremalle, 2 store praktbotia, 3 ancistrus(aner ikke åssen man staver det, men sugefisk) og 5 siamesisk algespisere:happy:

Back
Topp